کد خبر: 55479 A

انتقاد تند مستربین از فرهنگ تحریم/ مثل قرون وسطایی‌ها آدم را می‌سوزانند

انتقاد تند مستربین از فرهنگ تحریم/ مثل قرون وسطایی‌ها آدم را می‌سوزانند

روان اتکیسون شبکه‌های اجتماعی را سبب افزایش اختلافات دانسته و می‌گوید: به این حالت تبدیل می‌شود که شما یا با مایید یا علیه ما. و اگر علیه مایید، سزاوار "تحریم" شدنید.

ایران آرت: روان اتکینسون بازیگر "مستر بین" و "جانی اینگلیش" از ظهور "فرهنگ تحریم" انتقاد کرده و آن را با "مردم قرون وسطا که در خیابان‌ها راه می‌رفتند و به دنبال یک نفر برای سوزاندن می‌گشتند" مقایسه کرده است.

این بازیگر بریتانیایی در مصاحبه با "ریدیو تایمز" شبکه‌های اجتماعی را سبب افزایش اختلافات دانسته و می‌گوید نگران آینده‌ی آزادی بیان است. اتکینسون می‌گوید:‌ "مشکلی که در فضای آنلاین داریم این است که یک الگوریتم تصمیم می‌گیرد ما چه چیزی ببینیم و این سبب ایجاد نگاهی سطحی و باینری به جامعه شده است. به این حالت تبدیل می‌شود که شما یا با مایید یا علیه ما. و اگر علیه مایید، سزاوار "تحریم" شدنید."

اتکینسون اضافه می‌کند: "مهم است که طیف وسیعی از نظرات امکان بیان داشته باشند، اما چیزی که امروز داریم معادل دیجیتال مردم قرون وسطاست که در خیابان‌ها پرسه می‌زدند و به دنبال یافتن یک نفر برای سوزاندن بودند. بنابراین برای کسی که قربانی این مردم شود وضعیت ترسناکی است و باعث شده نگران آینده شوم."

به گزارش 30نما اتکینسون علاوه بر این از برنامه‌های خود برای احیای کمدی به‌یادماندنی "بلک‌ادر" (Blackadder) بی‌بی‌سی می‌گوید و فاش می‌کند که بازی در نقش "مستر بین" برای او "پراسترس و خسته‌کننده" است. او در مورد "بلک‌ادر" می‌گوید "قطعاً ناممکن" نیست که این سریال سیت‌کام پس از ۳۰ سال بازگردد و مذاکراتی در این خصوص صورت گرفته است: "این در خوش‌بینانه‌ترین حالت است و ترجیح می‌دهم در مورد زمان وقوع داستان گمانه‌زنی نکنم."

"بلک‌ادر" به نویسندگی اتکینسون، "بن التون" و "ریچارد کورتیس" و بازی ستارگانی چون "استیون فرای" و "هیو لوری" در قالب چهار فصل در سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۹ ساخته شد. اتکینسون می‌گوید بازآفرینی انرژی خلاقانه‌ی آن سریال دشوار خواهد بود و اضافه می‌کند که در اولین مراحل توسعه‌ی فیلم انیمیشن "مستر بین" است و از بازی در نسخه‌ی لایو-اکشن شخصیت لذت نمی‌برد: "برای من راحت‌تر است که به شکل سمعی این شخصیت را بازی کنم تا بصری. چندان از بازی در این نقش لذت نمی‌برم. بار مسئولیتی که دارد خوشایند نیست. آن را پراسترس و خسته‌کننده می‌یابم و به پایانش فکر می‌کنم."

اتکینسون در حال حاضر بر روی یک سریال جدید تحت عنوان "انسان در برابر زنبور" (Man vs Bee) برای نت‌فلیکس کار می‌کند. این سریال ۱۰ اپیزودی در مورد مردی است در نبرد با یک زنبور در یک خانه‌ی اشرافی.

 

هالیوود روان اتکینسون مستر بین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین