کد خبر: 55531 A

پربیننده‌ترین فیلم سال ۲۰۲۰ معرفی شد

پربیننده‌ترین فیلم سال ۲۰۲۰ معرفی شد

خانه‌نشین شدن مردم در سال ۲۰۲۰ رشد صنعت سرگرمی خانگی بریتانیا را موجب شد و در این میان "جوکر" بیش از دیگر فیلم‌های سینمایی توانست توجه مردم را به خود جلب کند.

ایران آرت: در حالی که به دلیل شیوع کرونا مخاطبان زیادی در خانه به تماشای فیلم پرداختند، انجمن سرگرمی صفحه نمایش بریتانیا اعلام کرد "جوکر" پربیننده‌ترین عنوان سینمایی ۲۰۲۰ در خانه‌ها بوده است.

"جوکر" بیش از ۱.۴ میلیون کپی به صورت دیسک، آنلاین و TVOD فروخت و این جایگاه را به خود اختصاص داد.

برمبنای همین آمار روشن شده در سال ۲۰۲۰ سرگرمی در خانه در بریتانیا ۲۶ درصد رشد کرد و مجموع فروش این بازار را به ۳.۳ میلیارد پوند (۴.۴۷ میلیارد دلار) رساند.

به گزارش مهر فروش آنلاین فیلم و تلویزیون با رشدی ۱۴.۵ درصدی نسبت به سال قبل‌تر خود همراه شد و TVOD نیز رشدی ۲۴ درصدی را تجربه کرد. شمار خریداران و کرایه کنندگان فیلم‌های ویدیویی نیز ۱۴ درصد رشد کرد و در فاصله مارس تا نوامبر به ۱۲.۹ میلیون نفر رسید.

سرویس استریم در بریتانیا در سال ۲۰۲۰ با رشدی ۴۲ درصدی روبه‌رو شد و اکنون ۷۴ درصد از کل ارزش بازار تماشای خانگی را به خود اختصاص داده است. دیزنی پلاس از جمله سرویس‌هایی بود که سال ۲۰۲۰ وارد این مجموعه شد و به نتفلیکس و آمازون پرایم در دوران قرنطینه اول بریتانیا پیوست.

با گسترش اجاره دیجیتال فیلم‌ها و سریال‌ها، بیش از ۳۰.۸ میلیون مورد اجاره فیلم تنها در ماه اکتبر ۲۰۲۰ صورت گرفت.

محبوب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی سال ۲۰۲۰ شامل فصل هشتم "بازی تاج و تخت"، "چرنوبیل"، "دکتر هو" و "دانتون ابی" بود.

در میان فیلم‌های سینمایی نیز پس از "جوکر" به ترتیب "یخ زده ۲"، "جومانجی: سطح بعدی"، "۱۹۱۷" و "جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر" پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینمایی در اشکال مختلف دیجیتال، بلوری، دی‌وی‌دی و وی‌او دی بودند

 

هالیوود جوکر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین