کد خبر: 55548 A

دلجویی بازیگر زن قزاق از ایرانی‌ها/ ماجرای جعلی ملکه‌ای که قاتل کوروش کبیر شد

دلجویی بازیگر زن قزاق از ایرانی‌ها/ ماجرای جعلی ملکه‌ای که قاتل کوروش کبیر شد

در این فیلم که سال ۲۰۱۹ اکران شده و محتوایی ضد ایرانی دارد بر اساس یک ادعای تاریخی تأیید نشده ملکه تومیریس سر کورش کبیر را می‌برد.

ایران آرت: آلمیرا تورسین، بازیگر نقش ملکه تومیریس در فیلمی با با نام "تومیریس" که بر اساس یک ادعای تاریخی جعلی سر کوروش کبیر را می‌برد، پس از انتقادهای کاربران ایرانی با انتشار پستی از مردم ایران دلجویی کرد.

به گزارش ایران‌آرت، این بازیگر به زبان فارسی در صفحه شخصی خود نوشته است: نامه‌های زیادی از ایرانی‌ها دریافت می‌کنم! من قضاوت و واکنش شما نسبت به فیلم را درک می‌کنم! اما، لطفاً توجه کنید و مفاهیم سینما و زندگی واقعی را جدا کنید! در فیلم، این نقش من است، در زندگی واقعی و به عنوان یک شخص، من به کشور، تاریخ، عشق به میهن و روح وطن پرستی احترام می‌گذارم!

در این فیلم که سال ۲۰۱۹ اکران شده و محتوایی ضد ایرانی دارد نقش کورش کبیر را یک بازیگر عرب بازی می‌کند.

کارگردان فیلم سینمایی "تومیریس" که پرهزینه‌ترین فیلم سینمای قزاقستان لقب گرفته و داستان مرگ کوروش بزرگ به دستِ زنی به نام تومیریس را روایت کرده، گفته که برای کوروش احترام قائل است و ایرانیان باید بر تاریخ هرودوت خرده بگیرند، نه بر او.

پستی که آلمیرا تورمیس منتشر کرده است را در ادامه مشاهده می‌کنید.

https://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1399/10/19/2518627_612.jpg

کورش کوروش کبیر آلمیرا تورسین
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    <b>کارگردان با ذهن مریض و شخمی چیه این کذب محضه</b>

  • آراز
    پاسخ

    <b>مرگ بر ایران ستیزان . تاریخ و تمدم ایران خاری در چشم اجنبیان است جاوید ایران جاوید ایرانی</b>

  • <b>وقتی ما به تاریخ خود اهمیت نمیدهم،طبیعی است هر کس و ناکس بخود اجازه دهد ما را به تمسخر بگیرد . همه فرهیختگان به بزرگی کوروش اعتراف دارند . حالا چند مغرض کم سواد هر غلطی میخواهند بکنند . این فیلم هم به سرنوشت ۳۰۰ دچار خواهد شد .</b>

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین