کد خبر: 55624 A

حمید فرخ نژاد مغایر با ضوابط تشخیص داده شد؛ حذف با یک پیامک از جشنواره فیلم فجر

حمید فرخ نژاد مغایر با ضوابط تشخیص داده شد؛ حذف با یک پیامک از جشنواره فیلم فجر

بحران اما همان پیامکی است که جمعه شب یعنی نوزدهم دی‌ماه توسط احسان عبدی پور در صفحه اینستاگرام منتشر شد...

ایران آرت: مسعود میر در همشهری نوشت: اولین قربانی جشنواره فیلم فجر نه با ویروس کرونا که با یک پیامک بی‌سلام و السلام به صف دلمردگان پیوست.

اصل ماجرا هم اینکه جشنواره فیلم بدون هیأت انتخاب به سرعت داوری‌ها را آغاز کرده تا هرچه زودتر 110فیلم متقاضی آب بروند و بدل شوند به یک فهرست نقلی حدود 20تایی. از 20 نوشتیم و یادمان آمد که دبیر جشنواره خبر داده بود داوری فیلم‌ها از روز بیستم دی‌ماه و همزمان با پایان مهلت تحویل نسخه فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره آغاز می‌شود و جالب اینکه هیأت داوران جشنواره فیلم فجر هم در همین روز بیستم معرفی شده‌اند.

بحران اما همان پیامکی است که جمعه شب یعنی نوزدهم دی‌ماه توسط احسان عبدی پور در صفحه اینستاگرام منتشر شد. مضمون پیامک از این قرار است که هنرمند گرامی، فیلم «میجر» به‌علت مغایرت با ضوابط جشنواره رد شد.

فیلم میجر

دبیرخانه جشنواره فیلم فجر
احسان عبدی پور که سابقه ساخت فیلم‌های همسنگار، تنهای تنهای تنها، پاپ و تیک آف را در کارنامه دارد در واکنش به این پیامک در متنی کوتاه و خودمانی نوشت: «یه روز «ضوابط»، آبروشو پس می‌گیره از مدیریت فرهنگی ما. امیدوارم هنوز جوون باشیم اون روز.» بعد از این اتفاق عبدی‌پور که در سال‌های گذشته با قصه‌خوانی‌های دلچسبش و آن لهجه گیرای بوشهری حسابی محبوب شده چند پلان از فیلم رد شده در دفتر جشنواره را هم منتشر کرد. فیلمی که حمید فرخ نژاد در آن علاوه بر بازیگری، وظیفه تهیه کنندگی را هم بر عهده داشته است. در پلان‌هایی که عبدی‌پور در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده فرخ نژاد در حال خط و نشان کشیدن برای جماعتی است که ظاهرا یک خرده‌فروش مواد‌مخدر را لو داده‌اند. عبدی‌پور در این مجموعه استوری علاوه بر یادآوری زحماتی که برای ساخت این فیلم کشیده شده و خودش با متن «به یاد روزهای ساختن، رنجیدن و کیف کردن» از آن یاد کرده، به حمید فرخ نژاد هم به‌عنوان یک رفیق درجه یک ادای احترام جالبی کرده است. به هر حال حذف میجر آن هم با این سبک و سیاق پیش از موعد آغاز ماراتن داوری‌ها و حتی انتخاب داوران جشنواره نشان می‌دهد که گردونه جشنواره سی و نهم در نخستین حرکت جدی خود باز به روی حاشیه آغوش گشوده است.

 

حمید فرخ نژاد احسان عبدی پور فیلم میجر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین