کد خبر: 55660 A

راه‌اندازی نگارخانه شخصی خانم بازیگر با تابلوهای گران‌بهایش

راه‌اندازی نگارخانه شخصی خانم بازیگر با تابلوهای گران‌بهایش

کیت بلانشت ستاره استرالیایی‌تبار دنیای هالیوود در عمارت ویکتوریایی خود در انگلیس، یک نگارخانه هنری شخصی راه‌اندازی می‌کند.

ایران آرت: کیت بلانشت که به بازی در فیلم‌هایی چون یاسمن آبی و مجموعه ارباب حلقه‌ها شناخته می‌شود، در ملک شخصی خود واقع در ساسکس انگلیس یک نگارخانه خصوصی برای نگهداری از کلکسیون هنر معاصر خود می‌سازد. 

وی این ملک ویکتوریایی را در سال ۲۰۱۵ خریداری کرد و مجوزهای لازم برای تغییر کاربری آن را از شوراهای محلی ذی‌صلاح دریافت کرده است.

به نقل از ایرنا بلانشت آثاری از پائولو رگو هنرمند پرتغالی‌الاصل و از چهره‌های برجسته نقاشی معاصر انگلیس و ژانگ هوان هنرمند معاصر چینی را در کلکسیون خصوصی خود دارد. روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد همچنین در سال ۲۰۱۰ گزارش داد بلانشت نقاشی ۲۰لته‌ای هدف (Target) از گوان وی هنرمندی چینی‌الاصل مقیم استرالیا را به مجموعه هنری خود اضافه کرده است.

این ستاره ۵۱ ساله که ریاست هیات داوران هفتادوهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز را نیز برعهده داشت، در سال ۲۰۱۵ با بازی در فیلم مانیفست یا بیانیه به کارگردانی جولین رزفلدت کارگردان خلاق آلمانی، راه خود را به دنیای هنرهای تجسمی باز کرد.

وی در این فیلم در ۱۳ نقش جداگانه مانیفست هنرمندان جنبش‌های هنری مختلف از مانیفست سوپراماتیسم (۱۹۱۶) از کازیمیر مالویچ نقاش روس گرفته تا مانیفست فلوکسوس (۱۹۶۳) از میرل لدرمن یوکلس را قرائت می‌کند.

 

کیت وینسلت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین