کد خبر: 55669 A

زمین‌گیر شدن اچ‌بی‌او پس از اتمام "بازی تاج و تخت"

زمین‌گیر شدن اچ‌بی‌او پس از اتمام "بازی تاج و تخت"

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بعد از پایان سریال "بازی تاج و تخت" تعداد مخاطبان شبکه HBO به شدت افت کرده است.

ایران آرت: به دنبال محبوبیت سریال "بازی تاج و تخت" شبکه HBO به یکی از پربیننده‌ترین شبکه‌های کابلی در ایالات متحده تبدیل شده و برای سال های متوالی برنده اصلی فصل جوایز تلویزیونی بود. با این وجود با پایان سریال در فصل هشتم که بیش از یک سال قبل رخ داد، شبکه HBO نتوانسته هنوز سریالی بسازد که به اندازه سریال Game of Thrones محبوبیت و مقبولیت داشته باشد. سریال‌های محبوبی مانند "واچمن" نیز اگر چه مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و بینندگان را راضی کردند اما نتوانستند به محبوبیت و اعتبار "بازی تاج و تخت" نزدیک شوند و مخاطبان آن ها نیز هیچگاه به مقدار گذشته نرسید.

با این وجود، یک گزارش جدید که فهرستی از سریال‌ها و شبکه‌های پربیننده سال ۲۰۲۰ منتشر کرده نشان می دهد که بعد از پایان سریال "بازی تاج و تخت" تعداد مخاطبان شبکه HBO به شدت افت کرده است. وبسایت Variety فهرست پربیننده ترین سریال های تلویزیونی سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده که نشان می دهد شبکه HBO بسیار بیشتر از آنچه که تصور می شد، بینندگان خود را از دست داده است.

به نوشته روزیاتو این گزارش نشان می‌دهد که تعداد مخاطبان ۱۸ تا ۴۹ ساله، که گروه سنی اصلی مخاطبان شبکه HBO و مخاطبان میلیونی سریال Game of Thrones بوده اند، در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۸ درصد کاهش یافته اند و به عبارت دیگر در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۸ درصد از مخاطبان خود را از دست داده است.

این کاهش قابل توجه در تعداد مخاطبان و بینندگان به اتمام سریال مذکور نسبت داده می‌شود که در سال ۲۰۱۹ با انتشار فصل هشتم به پایان رسید. این گزارش همچنین نشان می دهد که شبکه HBO برای پر کردن جای خالی سریال "بازی تاج و تخت" به سرعت دست به کار شده اما هیچ کدام نتوانسته این شکاف ایجاد شده را پر کند.

بسیاری از صاحبنظران بر این باورند که حتی سریال بسیار مورد انتظار House of the Dragon که پیش درآمد سریال اصلی است نیز نتواند جای خالی سریال Game of Thrones را پر کرده و بینندگان شبکه HBO را به حجم سابق باز گرداند. لازم به ذکر است که سریال House of the Dragon اکنون در حال ساخت بوده و سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

 

بازی تاج و تخت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین