کد خبر: 55742 A

نقش خسرو شکیبایی چگونه به رضا رویگری رسید؟

نقش خسرو شکیبایی چگونه به رضا رویگری رسید؟

رضا رویگری از شرایط ایفای نقش در سریال "به کجا چنین شتابان" گفت و یادآور شد که ابتدا قرار بود خسرو شکیبایی جای او بازی کند.

ایران آرت: رضا رویگری که این روزها بازی او را در "به کجا چنین شتابان" ـ سریالی که ساخت آن به بیش از ۱۰ سال قبل برمی‌گردد ـ می‌بینیم از شرایط ایفای این نقش گفت و یادآور شد که ابتدا قرار بود خسرو شکیبایی جای او بازی کند.

رویگری که در سریال هایی چون "مختارنامه" و "به کجا چنین شتابان" بازی کرده است، در گفت و گویی با ایسنا درباره بازپخش سریال "به کجا چنین شتابان" از شبکه آی فیلم و نقش خود، اظهار کرد: در این سریال نقش جذابی داشتم که این ویژگی، کار خوب آقای ابوالقاسم طالبی بود. امسال هم قرار بود با ایشان کار جدیدی را شروع کنیم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و به جهت گرفتاری که سر مسائل روزمره داشتیم، نشد که این همکاری اتفاق بیفتد.

این بازیگر درباره اینکه چطور شد که نقش فریدون را در سریال "به کجا چنین شتابان" پذیرفت؟ یادآور شد: از آنجا که می دانستم این نقش جذاب است و از آن کارهایی است که می توانستم از پس آن بر بیایم، این نقش را پذیرفتم؛ البته نقش های خاکستری و جذاب را همیشه دوست داشته ام. کاراکتر فریدون نیز نقشی بود که به خوبی توانستم در آن فرو بروم.

او با بیان اینکه ابتدا قرار بود زنده یاد خسرو شکیبایی این نقش را بازی کند، به حرفهایش اضافه کرد: متاسفانه آقای شکیبایی فوت شدند و این کار قسمت بنده شد. همچنین نقش خانم صدق‌گویا را هم قرار بود خانم عسل بدیعی بازی کند که این اتفاق نیفتاد. پیشنهاد بازی خانم صدق گویا را دادم که ایشان هم عالی از عهده نقش برآمدند.

رویگری در ادامه صحبتهایش خاطرنشان کرد: فیلم ها و سریال های خوب، سختی کار ندارند، مثل سریال "مختارنامه" که مشکل بود اما اذیت کننده نبود. زمانی که موقع کار، خودمان از بازی لذت می بریم، متوجه می‌شویم که نقش‌هایی که ایفا می‌کنیم چقدر خوب از آب درآمده‌اند. 

او تاکید کرد: نقش هایم در "به کجا چنین شتابان" و "مختارنامه" نه تنها اذیت کننده نبودند که کاملاً برای ما بازیگران لذت بخش بودند.

این بازیگر پرهیز از شعارزدگی را از ویژگی های سریال "به کجا چنین شتابان" برشمرد و یادآور شد: نکاتی که در کار دیدید به طرز فکر کارگردان کار بر می گردد. آقای طالبی دلش می خواست مسائل و دیالوگ‌هایی که جذاب است را به تماشاگر القاء کند. کارهای شعارگونه قطعاً تاثیرگذار نیستند سازندگان ای قبیل کارها فکر می کنند که با این روش می توانند به همه چیز برسند، در حالی که نمی دانند خیلی چیزها را از دست می‌دهند.

رویگری با اشاره به اینکه این روزها بازپخش سریال "به کجا چنین شتابان" را  می بیند و برایش خاطرات مرور می‌شود، در عین حال گفت: البته از جهتی هنگام تماشای این سریال ناراحت می‌شوم، چون آن موقع سر حال و قبراق بودم.

61828541

این بازیگر با اشاره به ضبط صحنه های فرار فریدون که به قسمت های انتهایی سریال مربوط می شود و در شمال کشور ضبط شد، یادآور شد: این بخش از کار که در چابکسر تصویربرداری شد، به زمان انتخابات سال ۸۸ خورد. حوادث و شلوغی های اطراف و اخبارهایی که می رسید، گذرا بود و به هر حال هر کاری تلخی و شیرینی خودش را دارد اما در این کار تلخی نداشتیم. کار را دوست داشتم و هیچ تلخی در آن نمی بینم به جهت اینکه از کار لذت بردم.

این بازیگر در پایان از شرایط جسمی خود به ویژه در دوران کرونا و فعالیت های این روزهایش سخن گفت و از حضور در سریال سیروس مقدم برای رمضان ۱۴۰۰ خبر داد.

رویگری گفت: معمولا از خانه بیرون نمی آیم اما اگر دعوتی باشد، می پذیرم. در این مدت پیشنهادهایی برای بازی شده است که یکی از آنها کار آقای سیروس مقدم است که قرار است در اوایل فروردین کلید بخورد و فکر می کنم سریال رمضانی است. سریال دیگری هم قرار است با آرش معیریان کار کنم. با حسن حجگذار هم سریالی کار می کنم که در مشهد ساخته می شود.

به گزارش ایسنا، سریال "به کجا چنین شتابان" به کارگردانی ابوالقاسم طالبی که تولید آن از بهار سال ۸۷ تا پاییز سال ۸۸ به طول انجامید، ۲۴ قسمت داشت و از شبکه پنج سیما برای اولین بار به روی آنتن رفت.

 

خسرو شکیبایی رضا رویگری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین