کد خبر: 5578 A

فیلم‌های دوباره ساخته شده سال 2017

فیلم‌های دوباره ساخته شده سال 2017

ایران آرت: سال هاست که باز سازی های سینمایی رونق یافته و بخشی از تولیدات سالانه سینمای جهان را به خود اختصاص داده اند. گاهی فیلم سازان زوایای جدیدی برای روایت داستان پیدا می کنند و گاهی پیشرفت های فنی و تکنیکی، آن ها را به باز سازی فیلم ها ترغیب می کند. امسال هم چند فیلم قدیمی سینما که بعضی کمتر از ۲۰ سال قدمت داشتند، توسط استودیو ها برای باز سازی انتخاب شدند. «دیو و دلبر» به عنوان اولین باز سازی امسال که از چند هفته پیش اکران خود را شروع کرده و به تازگی به شبکه نمایش خانگی هم رسیده، با موفقیت قابل توجهی همراه بوده است. به همین بهانه نگاهی داریم به مهم ترین باز سازی هایی که در سال ۲۰۱۷ نمایش داده می شوند.

مهم ترین باز سازی های سینمای جهان در سال ۲۰۱۷

کینگ کونـگ
۱۹۳۳ و ۱۹۷۶ و ۲۰۰۵

فیلم سوم «کینگ کونگ» که در سال ۲۰۰۵ ساخته شد، از باقی این آثار مهم تر بود. «پیتر جکسون» کارگردان مجموعه «ارباب حلقه ها» با فراغت از این سری، به گوریل محبوب رسید. او «نائومی واتس» را برای ایفای نقش کاشف «کینگ کونگ» برگزید، انتخابی که برای او جوایز زیادی به همراه داشت. حالا «ساموئل ال جکسون» و «تام هیدلستون» نقش های اصلی این فیلم را بازی می کنند.
گوریل غول پیکری که در یک جزیره دورافتاده زندگی می کند و توسط یک کارگردان سینما کشف می شود، بسیار محبوب فیلمسازان است. اصل داستان را «ادگار دالاس» و «مریان کوپر» برای نسخه سال ۱۹۳۳ نوشتند و نفر دوم، آن را کارگردانی کرد. داستان دو باز سازی بعدی هم دقیقاً همین است ولی در فیلم جدید، به جای یک کارگردان زن سینما، گروهی از دانشمندان هستند که این گوریل را پیدا می کنند.
شاید خنده دار به نظر برسد ولی پس از تجربه ناموفق «بتمن علیه سوپرمن»، حالا قرار است فیلم «گودزیلا علیه کینگ کونگ» دنباله ای برای گوریل بزرگ باشد! فیلمی که این بار به جای ابرقهرمان ها، ابرحیوان ها (!) را یک جا جمع می کند.
«کینگ کونگ» محصول ۲۰۰۵ برنده سه اسکار فنی بود: ترکیب صدا، تدوین صدا و جلوه های ویژه میدانی. این فیلم همچنین نامزد گلدن گلوب بهترین فیلم و بهترین موسیقی هم شد.
 

جومانجی
۱۹۹۵

«رابین ویلیامز» مهم ترین ستاره ای است که در «جومانجی» حضور داشته است. فیلم جدید را هم ادای دینی به این ستاره فقید هالیوود می دانند. «کرستن دانست» که بعد ها نقش «مری جین واتسون» را در «مرد عنکبوتی» ایفا کرد، دیگر بازیگر مشهور این فیلم است. در فیلم جدید، «دواین جانسون» و «کارن گیلان» حضور دارند.
داستان ۴ نوجوان که یک وسیله بازی قدیمی پیدا می کنند و در دنیای آن غرق می شوند را «کریس ون آسبرگ» نویسنده آمریکایی برای اولین بار در سال ۱۹۸۱ نوشت. فیلم جدید، هم باز سازی آن اثر است و هم یک جور هایی ادامه آن. به هر حال باز هم ۴ نوجوان این وسیله را پیدا می کنند ولی آن ها «آلن»، «سارا»، «جودی» و «پیتر» نیستند! گرچه مسیر فیلم، همان است.
«جومانجی» قبلی دنباله نداشت ولی فیلم جدید، همانطوری که در بالا آمد، یک دنباله هم محسوب می شود.
 

مومیایـی
۱۹۹۹

«مومیایی» قبلی کمتر ستاره داشت. مشهورترین چهره ای که در این فیلم نقش آفرینی کرد، «ریچل ویس» بود که بعد ها در «کنستانتین» و «چشمه» هم دیده شد. «مومیایی» جدید، «راسل کرو» و «تام کروز» را به عنوان بازیگران اصلی دارد. کارگردان فیلم اول «استفان سامرز» بود و فیلم دوم را «الکس کرتزمن» می سازد.
فیلم ها بر اساس داستانی از «ریچارد شایر» ساخته شده اند که در سال ۱۹۳۲ نوشته بود و در همان زمان هم یک بار تبدیل به فیلم شد اما داستان از این قرار است که در این فیلم ها مومیایی هایی که جان دارند، از گور بیرون می آیند و قهرمانان در مقابل آن ها می ایستند.
«مومیایی» دوم که ۱۸ سال پیش ساخته شد، دو فیلم دیگر هم به عنوان دنباله داشت، فیلم هایی که هر بار از نسخه قبلی ضعیف تر بود و به همین دلیل هم دیگر به فیلم چهارم نرسید.
 

بیگانه
۱۹۷۹

در این فهرست، «ریدلی اسکات» تنها فیلمسازی است که فیلم خودش را باز سازی می کند. شخصیت های این فیلم نسبت به نسخه ۴ دهه قبل، کاملاً تغییر کرده اند. در فیلم اول ستاره هایی مانند «تام اسکریت» و «سیگورنی ویور» حضور داشتند.
اصل داستان این فیلم ها از داستانی نوشته «دن اوبانون» و «رونالد شوست» اقتباس شده است. اوبانون که فیلمنامه اولی را نوشت در سال ۲۰۰۹ درگذشت. داستان «بیگانه» درباره فضانوردانی است که با سفینه خود به یک سیاره ناشناخته می رسند و در سفینه شان مورد حمله یک موجود فضایی قرار می گیرند.
سری اول «بیگانه» در سه فیلم دیگر ادامه پیدا کرد اما «بیگانه» ۲۰۱۷ خودش ادامه «پرومتئوس» است. اسکات که در «پرومتئوس» پیشینه شخصیت های فضایی را نشان داد، حالا می خواهد فیلم کلاسیکش را باز سازی کند.
«بیگانه» اول، تنها یک اسکار برای جلوه های ویژه اش برد.
 

دیو و دلبر
۱۹۹۱

نسخه اولیه مهم ترین باز سازی امسال، یک پویانمایی است که جزو ماندگارترین آثار سینمایی تاریخ است. «دیزنی» چند باز سازی دیگر هم در برنامه دارد. در نسخه جدید، نقش دخترک را «اما واتسون» ایفا می کند.
«دیو و دلبر» از نوشته های «ژان مارین لوپرینس» نویسنده فرانسوی قرن هجدهم است که تا الان باز سازی های بی شماری در قالب نمایشنامه، فیلم تلویزیونی، فیلم سینمایی و حتی بازی رایانه ای از آن شده است. این داستان، روایت دختر جوانی است که اسیر دیوی می شود تا در ازای آن، پدرش را آزاد کند.
«دیو و دلبر» هیچ دنباله ای ندارد.
کسب اسکار و گلدن گلوب بهترین موسیقی و گلدن گلوب بهترین فیلم کمدی یا موزیکال.
 

قتل در قطار سریع السیر شرق
۱۹۷۴ و ۲۰۱۰

فیلم سینمایی که سال ۱۹۷۴ ساخته شد، توسط «سیدنی لومت» کارگردان مشهور آمریکایی و سازنده «۱۲ مرد خشمگین» و «بعد از ظهر سگی» کارگردانی شده بود. او «اینگرید برگمن» ستاره هالیوود را برای بازی در این فیلم انتخاب کرد. برگمن، برای این فیلم، اسکار بهترین بازیگر مکمل زن را برد. «آلبرت فینی» هم نقش «هرکول پوآرو» را ایفا کرد. در اپیزود سوم از فصل ۱۲ سریال که به این داستان می پرداخت، «جسیکا چستین» از مسافران قطار بود. حالا ستاره های زیادی مانند «جانی دپ»، «میشل فایفر» و «پنه لوپه کروز» در این فیلم بازی می کنند و جالب آنجاست که «کنت برانا» کارگردان، خودش عهده دار نقش پوآرو شده است.
داستان «قتل در قطار سریع السیر شرق» از بهترین داستان های «هرکول پوآرو» است که تا به حال یک بار در سریال «هرکول پوآروی آگاتا کریستی» و یک بار در یک فیلم سینمایی نمایش داده شده است. داستان از این قرار است که در قطاری که اتفاقاً «هرکول پوآرو» هم حضور دارد، مردی کشته می شود و حالا باید کارآگاه باهوش این معما را حل کند.
دنباله ندارد.
نسخه «سیدنی لومت» برنده یک اسکار و نامزد ۵ اسکار شده بود.

 

بازی سینمای جهان فیلم سینمایی مسافران هالیوود
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین