کد خبر: 5593 A

وقتی کارگردان‌های معروف بسازند (قسمت دوم)

فیلم تبلیغاتی ایناریتو، فینچر و کرم چاتای برای کاندیداها

فیلم تبلیغاتی ایناریتو، فینچر و کرم چاتای برای کاندیداها

کاندیدا همین طوری که پشت میز مناظره نشسته ، آنقدر به میکروفن روبه رویش خیره شده و به آن زل می زند تا نهایت میکرفن خم می شود و او به قدرت خود پی می برد.

ایران‌آرت: در انتخابات رسم است که کاندیداهای ریاست جمهوری یک فیلم تبلیغاتی ضبط کنند که البته برخی از کاندیداها پس از اینکه انتخاب می شوند، به دلیل وعده های کیلویی که داده اند، به صورت شیفت+دیلیت با فیلم تبلیغاتی خود برخورد می کنند. از آن جایی که زندگی کلا خیلی فانتزی است ، بنده پیش بینی کرده ام که اگر فیلمسازهای معروف در کشورهای دیگر دنیا فیلم تبلیغاتی می ساختند، این فیلم ها به چه صورت پخش می شد. دیروز قسمت اول این مطلب را خواندید و این هم ادامه ماجرا؛

کرم چاتای

کی به کیه؟!

 کارگردان سریال های تمام نشدنی ترکیه ای که معمولا به گونه ای سریال می سازد که تا بازیگران اصلی و عوامل به علت کهولت سن نمیرند، بی خیال نمی شود، اگر بخواهد فیلم انتخاباتی بسازد، کاندیدا ها را به صورت گروهی در یک خانواده پول دار نشان می دهد. در این فیلم همه یکدیگر را خیلی دوست دارند و اصرار دارند به اطرافیان یکدیگر محبت کرده و عشق بورزند. در نهایت هم مشخص می شود که کاندیداها همه با هم نسبت خانوادگی دارند و در نهایت هم این فیلم آنقدر پخش می شود که تا 400 انتخابات بعدی قابل استفاده است. این کارگردان به کاندیداهایی که اصرار دارند از انتخابات ریاست جمهوری تا مبصری کلاس و مدیریت ساختمان نامزد شوند، به شدت توصیه می شود.

آلخاندرو گونزالز ایناریتو

لایک در آسمان

ایناریتو، کارگردان مکزیکی، اگر بخواهد فیلم انتخاباتی بسازد، بدون تردید در یک فضای سورئال داستان را روایت می کند. کاندیدا همین طوری که پشت میز مناظره نشسته ، آنقدر به میکروفن روبه رویش خیره شده و به آن زل می زند تا نهایت میکرفن خم می شود و او به قدرت خود پی می برد. در نتیجه یک دسته بازیه پلی استیشن در می آورد و با فشار دادن همزمان دکمه های ضرب در ، دایره و مربع از روی صندلی بلند شده ، بال در می آورد و پرواز می کند. کاندیدا همین طور که در آسمان است ، می گوید: "زندگی از تورم و مسکن و اشتغال محافظت می کند." کاندیداهای دیگر خطاب به کاندیدای که در آسمان پرواز می کند، می گویند: "زندگی پول اجازه خونه مردم رو هم میده؟" کاندیدا هم با انگشت شست خود چیزی را که خارجی ها به آن لایک می گویند ، به بقیه نشان می دهد و در افق محو می شود.

دیوید فینچر

 همه اش عشق به خدمته

این کارگردان آمریکایی تصمیم می گیرد یک فیلم انتخاباتی بسازد . در نتیجه یک نفر از کاندیداها را انتخاب می کند . در طول داستان کاندیدا وعده ها و شعارهای می دهد که برای خودش هم تعجب برانگیز است . در نهایت ، او متوجه می شود که درخت است و کسی که در طول داستان این وعده ها را داده مشاورش است . در نتیجه درخت مذکور می گوید : " هفت اشتباه مستحق به مرگ وجود داره، شکم پرستی که من خودم الان رژیمم ، طمع که کلا ندارم ، تبنی که توی مرام ما نیست ، خشم که گاهی لازمه واسه جذبه مرد ! غرور که لطف شماست اگه نه بنده خاک پای ملت هستم، هوس که خودتونید، حسادت که در قاموس ما نمی گنجه ، همش عشق به خدمته! " 

 

انتخابات ریاست جمهوری دیوید فینچر آلخاندرو گونزالس ایناریتو کرم چاتای
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین