کد خبر: 56196 A

غافل‌گیری‌های گلدن گلوب ۲۰۲۱/ از نادیده گرفتن تام هنکس و سوفیا لورن تا نامزدی عجیب آل پاچینو

غافل‌گیری‌های گلدن گلوب ۲۰۲۱/ از نادیده گرفتن تام هنکس و سوفیا لورن تا نامزدی عجیب آل پاچینو

بعضی از غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌های گلدن گلوب به فیلم‌ها، سریال‌ها، بازیگران و فیلمسازان در ادامه می‌آید.

ایران آرت: پس از گذشت سالی بی‌سابقه و پرفرازونشیب، انتظار نمی‌رفت که نامزدهای گلدن گلوب کسی را غافلگیر کند، اما روز چهارشنبه "اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود" خلاف این را ثابت کرد. مراسم اهدای جوایز نیمه-مجازی گلدن گلوب ۲۸ فوریه برگزار خواهد شد و از شبکه‌ی NBC روی ایر می‌رود و نیز "تینا فی" و "ایمی پولر" برای چهارمین بار اجرای آن را پذیرفته‌اند.

به گزارش 30نما بعضی از غافلگیری‌ها و بی‌توجهی‌های گلدن گلوب به فیلم‌ها، سریال‌ها و فیلمسازان در ادامه می‌آید:

تام هنکس: این بازیگر که چندین مرتبه برنده‌ی اسکار شده و جایزه‌ی "سیسیل بی دمیل" را سال گذشته دریافت کرده، در ماه‌های اخیر با "اخبار دنیا" (News of the World) و "گری‌هوند" (Greyhound) به سینما بازگشته اما امروز در هیچ بخشی نامزد نشد.

سریال "می‌توانم نابودت کنم" (I May Destroy You): درام "میکیلا کول" با مضمون آزار جنسی که گاهی مضحک بود و گاهی تکان‌دهنده و از BBC و HBO پخش شد، یکی از تحسین‌شده‌ترین آثار تلویزیونی یک سال گذشته بود. با این حال، جایی در میان نامزدهای گلوب نداشت.

اسپایک لی: فیلم "۵ هم‌خون" (Da 5 Bloods) لی نیز یکی دیگر از فیلم‌های تحسین‌شده با بازی "دلروی لیندو"، "کلارک پیترز" و "چادویک بوزمن" بود اما این درام جنگی و کارگردانش مورد عنایت گلدن گلوب قرار نگرفت.

زندیا: ستاره‌ی سریال "سرخوشی" (Euphoria) که امسال در فیلم "مالکم و ماری" (Malcolm & Marie) ظاهر شده، به کلی از رقابت بازمانده است.

مریل استریپ: استریپ پس از کسب ۳۲ نامزدی گلدن گلوب می‌توانست با "پرام" (The Prom) برای جایزه‌ی دیگری رقابت کند اما این اتفاق رخ نداد.

سریال "بریجرتون" (Bridgerton): سریال پربیننده‌ی نت‌فلیکس به تهیه‌کنندگی "شاندا رایمز" امروز جایی در بین نامزدهای گلوب نداشت و ثابت شد که محبوبیت برای اعضای اتحادیه اهمیت چندانی ندارد، وگرنه "بریجرتون" می‌توانست پیشتاز و حکمران نامزدهای آثار تلویزیونی باشد.

سوفیا لورن: بازگشت "سوفیا لورن" به سینما با "زندگی پیش رو" (The Life Ahead) هم به نظر برای اعضای اتحادیه بی‌اهمیت است. این فیلم با این حال در بخش بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین ترانه اریجینال نامزد گلدن گلوب شده، بنابراین علت اینکه چرا لورن از نگاه رأی‌دهندگان دور مانده نامعلوم است.

سریال "هرگز نداشته‌ام" (Never Have I Ever): سریال جدید "میندی کالینگ" یکی از پربیننده‌ترین عناوین تلویزیونی سال گذشته در نت‌فلیکس بود اما گلدن گلوب از آن روی گردان شد.

ال پاچینو: امروز نام "ال پاچینو" پس از مدت‌ها با سریال "شکارچیان" (Hunters) در میان نامزدها دیده شد، اما با توجه به سابقه‌ی گلدن گلوب در نامزدها به نظر می‌رسید که هم یک شوخی ناخوشایند است و هم یک غافلگیری.

استیو یون: فیلم "میناری" (Minari) اخیراً از سوی "بنیاد فیلم آمریکا" و "هیأت ملی نقد" به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان سال ۲۰۲۰ برگزیده شده اما امروز بازیگر نقش اول آن نامزد گلدن گلوب نشد.

فیلم "آسمان نیمه‌شب" (The Midnight Sky): فیلم پسا-آخرالزمانی "آسمان نیمه‌شب" به کارگردانی "جرج کلونی" جدا از نامزدی بهترین موسیقی متن، و بهترین فیلم، دستاورد دیگری نداشت.

کریس راک: نادیده‌گرفته‌شدن بازی این کمدین در نقش سردسته‌ی جنایت‌کاران کانزاس سیتی در فصل چهارم "فارگو" (Fargo) دور از انتظار بود.

فیلم "تنت" (Tenet): فیلم جاسوسی و پرخرج "کریستفر نولان" تنها فیلم بزرگی بود که تابستان گذشته جسورانه در حین پاندمی اکران شد. اما به نظر می‌رسد که همچون داستان فیلم، این اقدام ستایش‌برانگیز از نظر رأی‌دهندگان اتفاق نیفتاده.

جرد لتو: بازی لتو در نقش یک قاتل زنجیره‌ای مرموز توجه اعضای اتحادیه را جلب کرده و او برای این نقش خود در فیلم "چیزهای کوچک" (The Little Things) نامزد گلدن گلوب بازیگری شده است.

جیمز کوردن: انتظار می‌رفت که فیلم موزیکال "پرام" رأی‌دهندگان گلدن گلوب را مدهوش کند. این فیلم علاوه بر نامزدی در بخش بهترین فیلم موزیکال و کمدی، برای "جیمز کوردن" نیز یک نامزدی بازیگری به ارمغان آورده است، در حالی که استریپ در میان نامزدها جایی ندارد.

 

آل پاچینو گلدن گلوب تام هنکس سوفیا لورن تنت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین