کد خبر: 56378 A

کارگردانان زن اسکار را به تسخیر درمی‌آورند؟/ غوغا در گلدن گلوب

کارگردانان زن اسکار را به تسخیر درمی‌آورند؟/ غوغا در گلدن گلوب

گمانه زنی‌ها درباره تعداد نامزدهای زن در اسکار ۹۲ در بخش بهترین کارگردان بالا گرفته است.

ایران آرت: اعتراض‌های دنباله‌دار ستارگان زن سینمای هالیوود به عدم حضور کارگردان‌های زن در میان نامزدهای ادوار گلدن گلوب بالاخره ثمر داد. گلدن گلوب ۷۸ را سینماگران زن تسخیر کردند.

حالا گمانه زنی‌ها درباره تعداد نامزدهای زن در اسکار ۹۲ در بخش بهترین کارگردان بالا گرفته است. پیش از این، اعتراض‌ها در باره بی‌توجهی به کارگردانان رنگین پوست بود که در گلدن گلوب ۲۰۲۰ و اسکار ۹۱ آن‌ها نیز قدر دیدند و در صدر نشستند. در طول بیش از ۹ دهه تاریخ برگزاری جوایز اسکار تنها ۵ زن نامزد اسکار کارگردانی و یک زن برنده این شاخه شده است، روندی که در طول یک دهه اخیر نیز ادامه داشته و همواره با اعتراض سینماگران زن همراه بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، کلویی ژائو برای کارگردانی برای سرزمین آواره‌ها، امرالد فنل برای کارگردانی زن جوان نویددهنده و رجینا کینگ برای یک شب در میامی سه زنی هستند که با توجه به موفقیت‌های فیلم خود در این فصل از جوایز سینمایی، شانس قرار گرفتن در فهرست ۵ نفره بهترین کارگردان‌های اسکار ۹۲ را دارند.

در میان این ۳ زن فیلم‌ساز، فقط رجینا کینگ اسکاری است. او در اسکار سال گذشته برای فیلم تحسین شده اگر خیابان بیل میتوانست حرف بزند به جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن رسید.

 

 

اسکار کلویی ژائو رجینا کینگ اسکار 2021 امرالد فنل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین