کد خبر: 56474 A

روایت جودی فاستر از نقشی که اسکار را به او هدیه داد/ در آن فیلم احساس شکست کردم!

روایت جودی فاستر از نقشی که اسکار را به او هدیه داد/ در آن فیلم احساس شکست کردم!

ستاره فیلم "متهم" می‌گوید کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم مدام از او خواسته‌اند نقش را طور دیگری بازی کند، با این وجود فاستر بازی خودش را انجام داد و برنده اسکار شد.

ایران آرت: جودی فاستر از مصائب بازی در فیلم درام "متهم" (The Accused) در سال ۱۹۸۸ می‌گوید. او در این فیلم نقش زن جوانی به نام "سارا توبایاس" را بازی کرد که توسط سه مرد مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد. فاستر برای بازی در این نقش برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر زن شد. 

فاستر به‌تازگی در مصاحبه با پادکست "مارک مارون" در مورد این فیلم گفته است: "آن بازی هیچ عینیتی برای من ندارد. وقتی در "متهم" بازی کردم کمی احساس شکست کردم، زیرا کارگردان و تهیه‌کننده می‌خواستند مرا تشویق کنند نقش را به گونه‌ای دیگر بازی کنم، اما من نمی‌توانستم. فکر می‌کردم شخصیت فیلم را واقعاً درک می‌کنم و تصمیماتی در موردش گرفتم که نتوانستم رهایشان کنم، هرچند آن‌ها از من می‌خواستند که چنین کنم تا به هدفی که داشتند برسند."

فاستر می‌گوید از همکاری با تهیه‌کننده‌ی "متهم" رضایت دارد: "او هر روز در محل فیلمبرداری حاضر بود و نفوذ زیادی داشت، در مورد بسیاری از مسائل نظر می‌داد، از اینکه دامن من چقدر باید کوتاه باشد گرفته تا اینکه چگونه باید سیگار بکشم. در آن زمان سیگار می‌کشیدم و او از نحوه‌ی سیگار کشیدن من [مقابل دوربین] راضی نبود."

او اضافه می‌کند: "مداخله‌های زیادی در آن زمان شد، برای اینکه نگران بودند. نگران بودند که شخصیت بیش از حد سرسخت یا غیرجذاب بشود. خود من هم چنین احساسی داشتم اما نمی‌توانستم به گونه‌ی دیگری بازی کنم."

به گزارش 30نما فاستر که با بازی در نقش "کلاریس استارلینگ" در "سکوت بره‌ها" (Silence of The Lambs) "جاناتان دمی" نیز برنده‌ی اسکار شده می‌گوید وقتی بازی در "متهم" را به پایان رسانده احساس کرده "بازیگر بدی" است، "چون نمی‌توانستم کاری کنم که شخصیت برای آن‌ها دوست‌داشتنی‌تر شود. [تهیه‌کنندگان] نگران بودند که شخصیت به نظر مردم توهین‌آمیز برسد و من این تصور را درونی کردم."

سریال "کلاریس" (Clarice) که پیش‌درآمدی برای "سکوت بره‌ها" است، به تازگی از شبکه‌ی CBS روی ایر رفته است. در این سریال، "ربکا بریدز" استرالیایی نقش شخصیت "کلاریس استارلینگ" را بازی کرده است. پیش از بریدز هم "جولین مور" در فیلم "هنیبال" (Hannibal) "ریدلی اسکات" در نقش این مأمور اف‌بی‌آی ظاهر شده بود.

فاستر در مصاحبه با "آپ‌راکس" فاش می‌کند که چندان برای دیدن سریال "کلاریس" مشتاق نیست. او در پاسخ به این پرسش که آیا سریال را خواهد دید می‌گوید: "احتمالاً… نمی‌دانم. خوشحالم که کلاریس حیاتی دوباره پیدا کرده. این شخصیت دائماً به حیات بازگردانده می‌شود. از کتاب اصلی "توماس هریس" الهام گرفته شده. متن "سکوت بره‌ها" و "اژدهای سرخ" واقعاً عالی است و او نویسنده‌ای بی‌نظیر. بنابراین، خوشحالم که این شخصیت به حیاتش ادامه می‌دهد."

 

هالیوود جودی فاستر خانم بازیگر فیلم متهم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین