کد خبر: 56586 A

فیلم‌هایی که سال ۲۰۲۱ را جذاب‌تر می‌کنند/ از "دوئل نهایی" ریدلی اسکات تا "خیابان کابوس" دل تورو

فیلم‌هایی که سال ۲۰۲۱ را جذاب‌تر می‌کنند/ از "دوئل نهایی" ریدلی اسکات تا "خیابان کابوس" دل تورو

تعدادی از بزرگ‌ترین فیلمسازان دنیا از جمله ریدلی اسکات، پل توماس اندرسون، گیرمو دل تورو و پل شریدر در انتظار ارائه جدید‌ترین آثار سینمایی خود به بازار هستند.

ایران آرت: آرش نهاوندی در همشهری نوشت: با فیلم‌های "آب عمیق" از آدریان لین، "دوئل نهایی" از رایدلی اسکات، "سی‌مون" از مایک میلز، "ساگی‌باتم" از  پل توماس اندرسون، "خیابان کابوس" از گیرمو دل تورو، "قدرت سگ" از جین کمپیون و "کارت‌شمار" از پل شریدر،  سال2021 می‌تواند سال بزرگی برای سینمادوستان باشد؛ البته اگر در سال‌جاری با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون بتوان شیوع ویروس کرونا را مهار کرد. درحالی‌که همچنان تاریخ دقیقی برای اکران فیلم‌هایی که تولیدشان به پایان رسیده یا در مرحله پساتولید قرار دارند، اعلام نشده است، تعدادی از بزرگ‌ترین فیلمسازان دنیا در انتظار ارائه جدید‌ترین آثار سینمایی خود به بازار هستند. به باور منتقدان بازگشت بیورک به سینما را می‌توان نشانه مهم و خوبی برای سال 2021دانست. در 2021 بیورک که در فیلم جدید رابرت ایگرز با نام مرد شمالی ایفای نقش کرده، قرار است بازگشتی دوباره به عرصه سینما داشته باشد. در این مطلب به تعدادی از فیلم‌های مهمی که نتیجه همکاری جالب و هیجان‌انگیز میان بازیگران و کارگردانان بوده‌اند، به انتخاب زک شرف، نویسنده ایندی وایر خواهیم پرداخت.

اسپنسر

کریستن استوارت

کریستن استیوارت در فیلم "اسپنسر" در نقش پرنسس دایانا ظاهر شده است. این فیلم زندگینامه‌ای به کارگردانی پابلو نارین از بزرگ‌ترین آثار سینمای مستقل در سال2021 قلمداد می‌شود. از فیلم‌های "نه" تا "نرودا" و "جکی"، پابلو لارین همواره یک رویکرد رادیکال در فیلم‌های زندگینامه‌ای نسبت به شخصیت‌ها و حوادث فیلم داشته است که فیلم "اسپنسر" نیز از این قاعده مستثنا نیست. این فیلم روایتی است از آخرین روزهای زندگی مشترک دایانا  با پرنس چارلز، ولیعهد بریتانیا. درحالی‌که زندگی مشترک این دو رو به پایان است، دایانا در حال گذراندن تعطیلات کریسمس در کنار خانواده سلطنتی در عمارت ساندرینگهام در نورفولک است. پابلو لارین پیش از آغاز ساخت "اسپنسر" نیز از کریستن استیوارت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران معاصر یاد کرده بود. همکاری این دو در ساخت "اسپنسر" باعث خواهد شد این فیلم در فصل برگزاری جشنواره‌های پاییزی سروصدای زیادی به پا کند.

نگران نباش عزیزم

unnamed (1)

اولیویا وایلد پس از موفقیت در ساخت نخستین فیلم خود با نام "بوک اسمارت"، دومین فیلم خود با عنوان"نگران نباش عزیزم" که اثری ترسناک و روانشناسانه است را در سال‌جاری روانه بازار خواهد کرد. فلورانس پاف در این فیلم در نقش یک زن خانه‌دار در دهه 1950 بازی می‌کند که با همسرش در منطقه و در جامعه‌ای رؤیایی و اتوپیایی زندگی می‌کنند. این زن به‌تدریج نگران می‌شود که نکند در کمپانی به ظاهر پرجلال و جبروت همسرش و فعالیت‌های  آن، اسرار و رازهای نگران‌کننده‌ای نهفته باشد. فلورانس پاف همچنین در انتظار اکران "بیوه سیاه" نخستین فیلم ابرقهرمانی خود است. به‌احتمال زیاد فلورانس پاف با نقش‌آفرینی در فیلم‌های "بیوه سیاه" و "نگران نباش عزیزم" سال بسیار موفقی را پشت سر خواهد گذاشت. فلورانس پاف نخستین‌بار به‌دلیل نقش‌آفرینی در فیلم"زن کوچک" نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود. فلورانس گاف در همان سال در فیلم مطرح "مید سومار" به کارگردانی "آری آستر" نیز بازی کرده بود. بازی همزمان در این دو فیلم فلورانس پاف را به‌عنوان اسطوره بازیگری در فیلم‌های ترسناک به سینما معرفی کرد. از همین روست که فلورانس پاف به‌راحتی می‌تواند بازی درخشانی در فیلمی ترسناک و روانشناسانه نظیر "نگران نباش عزیزم" ارائه دهد.

قدرت سگ

جسی پلمونس و کرستن دانست که در زندگی واقعی نیز با یکدیگر نامزد هستند، پس از نامزدی‌شان در مراسم جایزه امی به‌دلیل ایفای نقش در فصل دوم سریال "فارگو"، در فیلم "قدرت سگ" نیز در کنار هم به ایفای نقش پرداخته‌اند. "قدرت سگ" نخستین ساخته جین کمپیون پس از فیلم "ستاره درخشان" در سال 2009است. البته او در فاصله سال‌های 2009تا 2021 نیز  2فصل از سریال "بالای دریاچه" را نیز کارگردانی کرده بود. جین کمپیون، فیلم"قدرت سگ" را با اقتباس از کتابی به همین نام اثر توماس ساویج ساخته است. این فیلم داستانی آمریکایی را روایت می‌کند که در منطقه‌ای از ایالت مونتانا رخ می‌دهد. ورود یک زن و تعدادی افراد دیگر به مزرعه‌ای که 2برادر آن را اداره می‌کنند، رابطه این دو برادر را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

مرد شمالی

رابرت ایگرز پس از شگفت‌زده کردن دنیای سینمای مستقل با فیلم‌های "جادوگر" و "فانوس دریایی"، نخستین فیلم حماسی خود با عنوان "مرد شمالی" را ساخته است. این فیلم براساس یک روایت تاریخی درباره داستان انتقام‌گیری وایکینگ‌ها در قرن دهم میلادی ساخته شده است. برای ساخت این فیلم رابرت ایگرز و بازیگران مطرحی نظیر ویلم دافو، آنیا تیلور –جوی، آلکساندر اسکارسگارد، نیکول کیدمن، ایتان هاوک و کلیز بنگ دوباره گردهم آمده‌‍‌اند. همکاری هر یک از این بازیگران با ایگرز در ساخت یک فیلم می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. فیلم "مرد شمالی" یک امتیاز دیگری نیز دارد و آن حضور بیورک، بازیگر و خواننده ایسلندی در این فیلم است. بازی بیورک در "مرد شمالی" نوید‌دهنده بازگشت او به سینماست. بیورک از دهه 1990در تعدادی از فیلم‌ها به‌عنوان بازیگر ظاهر شده است. بیورک پیش‌تر به‌دلیل بازی در فیلم "رقصنده در تاریکی" برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره کن شده بود.

مسن

نتیجه تصویری برای ام. نایت شیامالان

فیلم"مسن" ساخته ام. نایت شایمالان و گائل گارسیا برنال است. به‌نظر می‌رسد نایت شایمالان درصدد است ناکامی فیلم "شیشه" را در فیلم جدیدش"مسن"، جبران کند. نایت شایمالان، این فیلم را با اقتباس از کتاب تصویری"قصر شنی" نوشته پیر اسکار لووی و فردریک پیترز ساخته است. این فیلم در سال 2020با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه مربوط به پیشگیری از ویروس کرونا، فیلمبرداری شده است. داستان این فیلم درباره خانواده‌ای است که در منطقه‌ای ساحلی با آب و هوایی استوایی زندگی می‌کنند و به سرعت در حال پیر شدن هستند. موضوع این فیلم پیچیده و ترسناک است. تیم بازیگران این فیلم نیز می‌تواند در موفقیت این فیلم بسیار تأثیر‌گذار باشد؛ گائل گارسیا برنال، ویکی کریپز، توماسین مکنزی، آلکس وولف و الیزا اسکانلان ازجمله بازیگران فیلم "مسن" هستند. این فیلم موقعیت ویژه‌ای را برای به چشم آمدن بازی گائل گارسیا برنال فراهم کرده است؛ چراکه او به ندرت در فیلم‌ها در نقش اول ظاهر می‌شود. فیلم مسن قرار روز 23ژوئیه توسط یونیورسال پیکچرز روانه بازار شود.

حرکت ناگهانی ممنوع

استیون سودربرگ، با فیلم "بگذارید حرف بزنند"، برای نخستین‌بار برای "اچ بی‌او مکس" فیلم ساخت و آن را روانه بازار کرد. فیلم بعدی این کارگردان برای"اچ بی‌او مکس"، "حرکت ممنوع" نام گرفته است. در این فیلم، بازیگران بزرگی نظیر دان چیدل، بنیسیو دل تورو، دیوید هاربر، یون هم، ری لیوتا و کیران کالکین نقش‌آفرینی کرده‌اند. داستان این فیلم در شهر دیترویت و در سال 1955می‌گذرد و درباره یک سرقت ناکام و وقایع پس از دستگیری دزدان پس از این سرقت است.

 

گیرمو دل تورو پل شریدر پل توماس اندرسون خیابان کابوس آب عمیق دوئل نهایی رایدلی اسکات
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین