کد خبر: 56609 A

پرامتیازترین کارگردان جهان در IMDb کیست؟

پرامتیازترین کارگردان جهان در IMDb کیست؟

در اینجا کارگردان‌هایی را می‌شناسید که بیشترین تعداد فیلم را در لیست ۲۵۰ فیلم برتر IMDb دارند.

ایران آرت: وب‌سایت IMDb شاید یکی از بهترین منابع باشد که در آن می‌توانیم، ببینیم چه نوع فیلم‌ها و آثار تلویزیونی در حال حاضر محبوب هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مهمترین ویژگی که وب‌سایت IMDb دارد این است که ۲۵۰ فیلمی که بیشترین امتیاز را در تاریخ سینما دریافت کرده اند، طبقه بندی کرده است. بدون شک بیشترِ این آثار توسط کارگردان‌های فیلم‌های کلاسیک ساخته شده اند.از طرف دیگر، کارگردان‌هایی هم در این لیست قرار دارند که حرفه خود را چند دهه قبل آغاز کرده اند. بعضی‌ها فیلم‌های بیشتر و بعضی از آن‌ها فیلم‌های کمتری دارند.

در اینجا با این کارگردان‌ها آشنا خواهید شد.

بیلی وایلدر – ۵ فیلم

کارگردان‌هایی با بیشترین تعداد فیلم در ۲۵۰ فیلم IMdb

بیلی وایلدر در بین بزرگترین فیلمسازان تاریخ سینما است. وی با جوایزی که دریافت کرده این موضوع را ثابت کرده است. وایلدر ۲۱ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و از این بین ۶ جایزه را تصاحب کرده است. در آثار سینمایی او می‌توان فیلم‌هایی زیادی در گستره‌ ژانر‌های مختلف یافت. فیلم‌های «شاهدی برای تعقیب»، «بلوار سانست»، «آپارتمان»، «غرامت مضاعف» و «بعضی‌ها داغ دوست دارند» از آثار اوست که در لیست ۲۵۰ فیلم برتر قرار دارند.

هایائو میازاکی – ۵ فیلم

کارگردان‌هایی با بیشترین تعداد فیلم در ۲۵۰ فیلم IMdb

میازاکی قطعا یکی از مشهورترین انیماتور‌های تاریخ و استودیو جیبوری هم یکی از شناخته شده‌ترین استودیو‌های سازنده انیمیشن در جهان است. دنیایی که او در انیمیشن هایش به تصویر می‌کشد حیرت انگیز است. آثار کارگردانی شده توسط او که در بین ۲۵۰ فیلم برتر هستند «شهر ارواح»، «شاهزاده مونونوکه»، «قصر متحرک هاول»، «همسایه من توروتو»، «نائوشیکا از دره باد» هستند.

کوئنتین تارانتینو – ۵ فیلم

کارگردان‌هایی با بیشترین تعداد فیلم در ۲۵۰ فیلم IMdb

از بین فیلم ساز‌های معاصر، کوئنتین تارانتیو بیش از هرکس دیگری در لیست ۲۵۰ تای IMDb فیلم دارد. علاقه او به فرهنگ عام، خشونت و شوخ طبعی تاریک در این امر بی تاثیر نبوده است. فیلم‌های تارانتینو که در این لیست قرار دارند شامل «داستان عامه پسند»، «جنگوی زنجیر گسسته»، «حرامزاده‌های لعنتی»، «سگ‌های انباری» و «بیل را بکش ۱» می‌شود.

آلفرد هیچکاک- ۶ فیلم

کارگردان‌هایی با بیشترین تعداد فیلم در ۲۵۰ فیلم IMdb

دیگر کارگردان کلاسیکی که بیشترین فیلم را در لیست ۲۵۰ تایی دارد، کسی جز استاد تعلیق یعنی آلفرد هیچکاک نیست. هیچکاک در لیست بلند بالای فیلم هایش، ۵۰ فیلم را کارگردانی کرده که هم از سوی منتقدان و هم مخاطبان مورد استقبال قرار گرفته است. ۶ فیلم او در لیست IMDb، «روانی»، «پنجره عقبی»، «شمال از شمال غربی»، «سرگیجه»، «ام را به نشانه مرگ بگیر»، «ربه کا» هستند.

آکیرا کوروساوا- ۶ فیلم

کارگردان‌هایی با بیشترین تعداد فیلم در ۲۵۰ فیلم IMdb

آکیرا کوروساوا، هموطن میازاکی، تاثیر زیادی در دنیای سینما داشته است. به حدی که فیلم‌های او از بهترین‌های تاریخ محسوب می‌شوند و تعدادی از فیلمساز‌ها از او برای ساخت آثارشان الهام گرفته‌اند. این موضوع در فیلم سینمایی «هفت دلاور» کاملا دیده می‌شود. فیلم‌های او در لیست IMDB عبارتند از «هفت سامورایی»، «بالا و پایین»، «بهشت و دوزخ»، «زیستن»، «آشوب»، «یوجیمبو»، «راشامون».

چارلی چاپلین- ۶ فیلم

کارگردان‌هایی با بیشترین تعداد فیلم در ۲۵۰ فیلم IMdb

چارلی چاپلین قطعا یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های این لیست است؛ چرا که نه تنها یک کارگردان بزرگ بود بلکه به همان اندازه در زمینه بازیگری موفق بود. بازیگری که می‌توانست شخصیت‌های کمدی و درام را بازی کند، تعجبی نیست که فیلم‌های زیادی با رتبه‌های بالا در این لیست داشته باشد. فیلم‌های او شامل «عصر جدید»، «روشنایی شهر»، «دیکتاتور بزرگ»، «پسر بچه»، «جویندگان طلا» و «سیرک» در بین ۲۵۰ فیلم تاریخ قرار دارند.

استنلی کوبریک – ۷ فیلم

کارگردان‌هایی با بیشترین تعداد فیلم در ۲۵۰ فیلم IMdb

استنلی کوبریک، قطعا از کارگردان‌هایی نبود که فیلم هایش در حجم وسیعی مورد استقبال قرار بگیرند. کار‌های او یکی پس از دیگری مورد نقد قرار می‌گرفتند و حتی با وجود اینکه تا به حال برای کارگردانی فیلم‌هایش اسکار نگرفته است از بزرگترین کارگردان‌های تاریخ محسوب می‌شود. فیلم‌های برتر او شامل «درخشش»، «دکتر استرنج لاو»، «راه افتخار»، «قلاف تمام فلزی»، «پرتغال کوکی»، «۲۰۰۱؛ یک ادیسه فضایی» و «بری لیندون» می‌شود.

مارتین اسکورسیزی – ۷ فیلم

کارگردان‌هایی با بیشترین تعداد فیلم در ۲۵۰ فیلم IMdb

با وجود اینکه چند فیلم غیر موفق در زمینه تجاری دارد، به عنوان یکی از بهترین‌ها در ژانر خودش (جنایی) و سینما شمرده می‌شود. او در طی دهه‌های زیادی فعالیت داشته و هر بار موضوع جدیدی را به پرده نقره‌ای می‌اورد. «رفقای خوب»، «رفتگان»، «راننده تاکسی»، «جزیره شاتر»، «گرگ وال استریت»، «کازینو» و «گاو خشمگین» فیلم‌های اسکورسزی در لیست برترین هاست.

کریستوفر نولان – ۷ فیلم‌

کارگردان‌هایی با بیشترین تعداد فیلم در ۲۵۰ فیلم IMdb

می‌توان گفت که کریستوفر نولان یکی از محبوترین کارگردان‌هاست و در این زمینه بی‌رقیب است. فیلم‌های او ترکیبی از آثار بلاک باستر و خط‌های داستانی پیچیده و عمیق است که هر نوع مخاطب و سینما رویی را به خود جلب می‌کند. در طی سال‌ها او نشان داده که توانایی ساخت فیلم در ژانر‌های مختلف را دارد. او هفت فیلم در لیست ۲۵۰ تایی دارد. «بتمن آغاز می‌کند»، «شوالیه تاریکی»، «شوالیه تاریکی بر می‌خزد»، «تلقین»، «میان ستاره ای»، «حیثیت» و «ممنتو» فیلم‌های او هستند که حتی در آینده می‌تواند به تعداد آن‌ها اضافه کند.

 

چارلی چاپلین کریستوفر نولان کوئنتین تارانتینو استنلی کوبریک نولان تارانتینو بیلی وایلدر هایائو میازاکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین