کد خبر: 56685 A

فیلم‌های وودی آلن حذف نشد/ انتقاد سینماگران به تصمیم HBO

فیلم‌های وودی آلن حذف نشد/ انتقاد سینماگران به تصمیم HBO

تصمیم HBO برای حفظ فیلم‌های آلن انتقاد بسیاری از سینماگران را در پی داشته است.

ایران آرت: شبکه‌ HBO Max فیلم‌های "وودی آلن" را علی‌رغم انتشار مستند "آلن علیه فارو" (Allen v. Farrow) حذف نمی‌کند. این مستند چهار اپیزودی اتهامات آزار جنسی مطرح شده از سوی "دیلن فارو" علیه "وودی آلن" را بررسی می‌کند و به همین علت بعضی از بینندگان می‌پرسند چگونه چنین مستندی می‌تواند از HBO پخش شود در حالی که شش فیلم آلن بر روی شبکه‌ی HBO Max قرار دارد. در پنج مورد از این فیلم‌ها "میا فارو" نقش‌آفرینی کرده است.

شبکه‌ی HBO با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: "این عناوین در آرشیو شبکه باقی می‌ماند تا بینندگان این امکان را داشته باشند خودشان در مورد دیدنشان تصمیم بگیرند."

تصمیم HBO برای حفظ فیلم‌های آلن انتقاد بسیاری از سینماگران را در پی داشته است. "ارنست اوونز" ژورنالیست می‌نویسد: "امتیاز سفیدپوست بودن به وودی آلن امکان داده که فیلم‌هایش در HBO Max پخش شوند، در حالی که مستندی در مورد اتهام آزارهای جنسی او منتشر شده. همزمان به او پول می‌دهند و دستش را در همان پلتفرم رو می‌کنند. تهوع‌آور است."

به گزارش 30نما "آلن علیه فارو" به کارگردانی "ایمی زایرینگ" و "کربی دیک" یکشنبه گذشته پخش خود را آغاز کرده است. به فاصله‌ی کوتاهی پس از روی ایر رفتن اولین اپیزود، آلن و همسرش "سون-یی پروین" با انتشار بیانیه‌ای این مستند را محکوم کردند.

وودی آلن

در بخشی از این بیانیه آمده است: "همان‌گونه که در دهه‌های قبل دیده شد، این اتهامات مطلقاً صحت ندارند. چندین آژانس در آن زمان در مورد آن‌ها تحقیق کردند و به این نتیجه رسیدند که صرف نظر از هرآنچه که "دیلن فارو" باور دارد، هیچ‌گونه بدرفتاری صورت نگرفته است. متأسفانه تعجب‌آور نیست که شبکه‌ی پخش‌کننده‌ی مستند HBO است – شبکه‌ای که رابطه‌ی تجاری با "رونان فارو" دارد. اگرچه ممکن است این مستند جلب توجه کند، اما حقیقت را تغییر نمی‌دهد."

اپیزود‌های بعدی "آلن علیه فارو" یکشنبه‌‌شب‌ها از HBO روی ایر می‌رود.

 

وودی آلن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین