کد خبر: 57067 A

حامد بهداد مخوف با سحر دولتشاهی قدرتمند در دهه ۶۰/ مثلث جذابی که بوی خون می‌دهد

حامد بهداد مخوف با سحر دولتشاهی قدرتمند در دهه ۶۰/ مثلث جذابی که بوی خون می‌دهد

بازی‌های جذاب از جمله امتیازات سریال شهرام شاه‌حسینی است. در این میان عملکرد حامد بهداد، سحر دولتشاهی و پدرام شریفی به عنوان سه قطب اصلی داستان بیش از دیگران به چشم آمده.

ایران آرت: احمد رنجبر در هفت صبح نوشت: فقط دو قسمت از سریال خانگی "می‌خواهم زنده بمانم" منتشر شده است، اما در همین ابتدا، سریال توانسته محبوب طیف زیادی از مخاطبان شود. قصه همراهی‌برانگیز، فضاسازی مطلوب دهه ۶۰، شخصیت‌پردازی و تم معمایی – عاشقانه سریال از جمله عواملی است که از "می‌خواهم زنده بمانم" اثری موفق ساخته.

بازی‌های درخشان دیگر امتیاز مهم سریال شهرام شاه‌حسینی است. در این میان عملکرد حامد بهداد، سحر دولتشاهی و پدرام شریفی به عنوان سه قطب اصلی داستان بیش از دیگران به چشم آمده. بااین‌حال نمی‌توان از بازی خوب مهران احمدی، علی شادمان، بابک کریمی و دیگران گذشت.

*** حامد بهداد| شمایل یک مسئول مخوف

ویژگی کاراکتر: امیر شایگان یک مسئول مهم در قوه قضائیه است. او آنقدر قدرت دارد که بتواند حکم متهمان را برگرداند و محکوم به اعدام را از مرگ نجات دهد. شایگان مردی است با اصول خاص خود؛ شمرده حرف می‌زند، به دیگران اجازه سوال نمی‌دهد، بر رای خود استوار است،‌ نگاهی نافذ دارد، باهوش است و خود را در نهایت آدمی دلسوز نشان می‌دهد.

او کسانی که تمرد کنند را راحت می‌کشد و این کار را "قانونی" می‌داند. شایگان در یک کلام آدمی است مخوف. هما (سحر دولتشاهی) برای نجات پدرش (بابک کریمی) که متهم به قاچاق مواد مخدر است، دست‌به‌دامن او شده و همین گره اصلی قصه است. آیا عشق بین این دو حکم خواهد کرد؟ این مرد خودخواه، کمک به پدر هما را مشروط به جدا شدن او از نامزدش (پدرام شریفی) می‌کند؟

* عملکرد بازیگر: حامد بهداد درک درست و کاملی از شخصیت امیر شایگان داشته. او همه رفتار کاراکتر را طوری مقابل دوربین به نمایش گذاشته که در همان سکانس اول، ابهتش به جان مخاطب می‌نشیند. نوع نگاه، شیوه بیان دیالوگ، نحوه نشستن و راه رفتن بهداد همه‌وهمه در خدمت اقتدار و مخوف بودن امیر شایگان است. حامد بهداد معروف است به بازیگری برون‌ریز. او در نیمه دوم دهه ۹۰ اما در شورشی ستودنی علیه خود، نقش‌هایی بازی می‌کند که نسبتی با شمایل پیشین ندارند. نمونه متاخر این اتفاق، فیلم "قصر شیرین" است که نقطه عطفی در کارنامه بهداد شده. او حالا با "می‌خواهم زنده بمانم" نقش متفاوت دیگری بازی کرده؛ نقشی که ظرفیت افتادن به دام داد و فریاد دارد، اما به طور کامل در تسلط بازیگر است.

* سابقه خانگی: گذر حامد بهداد دوبار به شبکه خانگی افتاده که یکی خوشایند و دیگری پر از انتقاد بوده است. او تا چندی پیش "دل" را در شبکه خانگی داشت که اثری ضعیف بود و به بهداد اجازه قدرت‌نمایی نمی‌داد. "دندون‌طلا" اما موفق بود و اثری درخشان در کارنامه این بازیگر است.

unnamed

*** سحر دولتشاهی| بازی در زمین مردانه

* ویژگی کاراکتر: هما حقی دختری است با احساسات غلیظ که هم عشق پدر دارد و هم سودای رسیدن به معشوق (پدرام شریفی). او درعین‌حال دختری است قوی که می‌خواهد یک‌تنه مشکل پدر را حل کند. پس وقتی با شایگان (حامد بهداد) مواجه می‌شود، تحت‌تاثیر ابهت او قرار نمی‌گیرد. درعوض، تلاش می‌کند خواسته او مبنی‌بر فروش خانه‌شان را اجرایی کند تا پدر از اعدام نجات یابد. عشق، صداقت و اراده بارزترین ویژگی‌های هماست.

* عملکرد بازیگر: اینکه سحر دولتشاهی بعد از چند سکانس توانسته تصویر واقعی خود را کنار بگذارد و هما را مقابل چشم مخاطبان قرار دهد، ‌یعنی موفق بوده است. او در فصل دلدادگی، رفتار دختری با احساسات پاک را به نمایش می‌گذارد و در سکانس مواجهه با پدر، جنس احساسات خود را تغییر می‌دهد. از آن‌سو بازی‌اش در مقابل شخصیت پرجذبه بهداد، دختری قدرتمند و نترس را یادآور می‌شود. در قسمت‌های بعد و پیچش داستان، فرصتی دیگر در اختیار دولتشاهی قرار می‌گیرد تا خود را بیشتر به چالش بکشد.

* سابقه خانگی: از سحر دولتشاهی، دوشنبه‌ها همزمان با "می‌خواهم زنده بمانم"، سریال "قورباغه" توزیع می‌شود. او در این سریال شخصیت فرانک، دختری آرمان‌خواه با رفتارهای متناقض را به خوبی به نمایش گذاشته. تجربیات پیشین دولتشاهی در شبکه خانگی اما توأم با موفقیت نیست. او از "قلب یخی ۳"، "عالیجناب" و "ساخت ایران ۲" توشه لازم را نبرد.

*** پدرام شریفی| در جست‌وجوی عشق

ویژگی کاراکتر: نادر سرمد یک معلم عاشق‌پیشه است که در آستانه رفتن به خواستگاری، پدر هما (سحر دولتشاهی) دستگیر می‌شود. از نادر چیزی بیش از اینکه انسانی اهل فرهنگ و جوانی صاف و ساده است، به مخاطب داده نشده.

* عملکرد بازیگر: مهم‌ترین ویژگی بازی پدرام شریفی این است که برای ارائه شخصیت،‌ دست به اضافه‌کاری نمی‌زند. میزان نمایش عشق او به‌اندازه است، وقتی عصبی می‌شود، مخاطب با او همراه است و زمانی که نگران آینده خود و هماست، طبیعی رفتار می‌کند. پدرام شریفی جزو بازیگرانی است که چهره‌ای "گریم‌خور" دارد. این امتیاز به همراه استعداد بازیگری و انتخاب‌های درست باعث شده او مسیر موفقیت را با سرعت طی کند.

* سابقه خانگی: پدرام شریفی تجربه بازی در "همگناه" را دارد. او در این سریال موفق عمل کرد و شخصیت پیمان صبوری تبدیل به یکی از کاراکترهای محبوب این سریال شد.

 

حامد بهداد سحر دولتشاهی پدرام شریفی می خواهم زنده بمانم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین