کد خبر: 57345 A

خانم بازیگر: کارگران اگر فقط نان خالی بخورند هم نمی‌شود زندگی کرد

خانم بازیگر: کارگران اگر فقط نان خالی بخورند هم نمی‌شود زندگی کرد

پوراندخت مهیمن از دشواری کار بازیگران در دوران کرونا می‌گوید و همچنین از وضعیت اقتصادی کارگران انتقاد می‌کند.

ایران آرت: برنا نوشت: پوراندخت مهیمن بازیگری است که کار را با تئاتر شروع کرده به قول خودش تئاتر را دوران مدرسه با خود به یادگار آورده است. شاید خوش رویی و آرامش مهیمن به کودکی آرامی و فضای عاشقانه ای بازگردد که میان پدر و مادرش وجود داشته و شاید به دلیل آرامشی است که در خانواده کوچک خودش همچنان ادامه پیدا کرده است. در هر حال این آرامش را می توان در امواج صدایش به وضوح احساس کرد حتی زمانی که در مورد مشکلات کار این روزها صحبت می کند لحن صدایش آن موج مخملی را همچنان دارد و خبرنگار را ترغیب می کند که بیشتر و بیشتر بپرسد.

پوراندخت مهیمن از مشکلات این روزهای مردم متاثر است و با اشاره به مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌گوید: انسان وقتی می بیند عزیزان، همکاران و مردم کشور اسیر این بیماری می شوند، نمی توان خوشحال بود امیدوارم به زودی واکسیناسیون عمومی شروع شود و از این بلای بشری خلاص شویم. بعد از تقریبا 30 سال همکاری با آقای پرویز پرستویی ایشان به بیماری مبتلا شد، همه متاثر شدند. یادآوری خاطرات ایشان واقعا آزار دهنده است و جایشان خالی است.

او این روزها را برای مردم کشور سخت می داند و می گوید: وقتی می شنوم با وجود این تورم کمرشکن یک کارگر ماهی 2 میلیون حقوق می گیرد و زن و بچه دار است واقعا غصه دار می شوم با خود می گویم اگر بخواهند فقط نان خالی بخورند هم نمی شود زندگی کرد. اینها انسان را غمگین و متاثر می کند. ما همگی زنجیروار به هم متصل هستیم و غم و مشکلات بقیه غم و مشکل ماست.

بازیگر مجموعه نوستالژی "آئینه" در ادامه به کار در سریال "بیگانه ای با من است" اشاره کرده و اضافه می کند: این مجموعه را به واسطه اطمینانی که به آقای امینی داشتم پذیرفتم و با وجود شکستن پایم پیش از شروع فیلمبرداری به تعهدم عمل کردم. ولی واقعا دوران دوره کاری بدی داشتیم بی نهایت سخت بود، شرایط خیلی خیلی بد بود اینکه بدون هیچ وسیله دفاعی در معرض ویروس قرار می گرفتیم بی نهایت دلهره آور بود. بخصوص که آقای پرویز پورحسینی کرونا گرفتند و به رحمت خدا رفتند همه این شرایط کار را سخت تر و سخت می کرد. 

از او پرسیدم رعایت پروتکل های بهداشتی کجای کار بود؟ و او در جواب گفت: ببینید یک بازیگر در هنگام گریم، زمان فیلمبرداری، در اجرای نقش ها و.. نمی تواند ماسک بزند و یا فاصله اجتماعی را حفظ کند وقتی سر صحنه مشغول فیلمبرداری هستیم نمی توان به هیچوجه براساس پروتکل های بهداشتی کار کرد. امیدوارم هر چه زودتر این مساله تمام شود و  معجزه ای شود و این بحران برطرف شود.

از او در مورد شکستگی پایش پیش از آغاز پروژه پرسیدم که پاسخ داد: بله متاسفانه با پای شکسته کار کردم و الان همچنان درد دارم. اما خدارا شکر توانستم تعهدم را به اتمام برسانم.

پوراندخت مهیمن با اشاره به کارهایی که به او برای 1400 پیشنهاد شده از حضورش در مجموعه تلویزیونی در کنار حمید نعمت اله خبر داد و گفت: همچنین یک سریال نمایش خانگی با آقای مقدم هم کار می کنم. امیدوارم تا زمانی که کار شروع می شود واکسن هم به همه برسد و دیگر ترس از کرونا نداشته باشیم.

از او در مورد سال 1400 می پرسم و آرزوهایش برای این سال که می گوید: امیدوارم سال خوبی شروع شود. سالی که به دور از بیماری باشد و مشکلات معیشت مردم حل شود و بالاخره روی خوش به مردم بازگردد.

 

بازیگر پوراندخت مهیمن حقوق کارگران کارگر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین