کد خبر: 57657 A

سعید آقاخانی: جرأت نمی‌کردم بگویم کُرد هستم

سعید آقاخانی: جرأت نمی‌کردم بگویم کُرد هستم

کارگردان سریال "نون خ" می‌گوید حقیقت این است که مردم کردستان بسیار خون‌گرم، مهمان‌نواز و هنرمند هستند.

ایران آرت: نشست تقدیر از عوامل سریال "نون خ"، با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، حمیدرضا جعفریان معاون سینمایی حوزه هنری و عوامل این سریال برگزار شد.

سعید آقاخانی، کارگردان سریال "نون خ" در این نشست گفت: "طرح اولیه این سریال، قصه‌ای در دل تهران بود، اما من پیشنهاد دادم حتماً قصه را درون یک قومیت و خارج تهران ببریم. براساس ظرفیت‌ها و شناختم نسبت به قومیت کُرد، فیلمنامه را بر این اساس طراحی کردیم. هرچند روز اول که می‌خواستیم پروژه را آغاز کنیم، می‌دانستیم هزینه این تصمیم بالاست و عملاً برای ما آورده مالی نخواهد داشت، اما آقای فرجی موافقت کرد و شروع به ساخت کردیم."

به نقل از خبرآنلاین، این کارگردان با اشاره به لزوم اصلاح در بازنمایی از برخی قومیت‌ها، تاکید کرد: "من در دوران دانشجویی جرأت نمی‌کردم بگویم کُرد هستم، زیرا تصورات درباره مردم کردستان بسیار بد بود، اما حقیقت ماجرا این است که مردمی بسیار خون گرم، مهمان‌نواز و هنرمند هستند."

آقاخانی ادامه داد: "با پرداختن به قومیت‌های مختلف می‌توان کارهای جذابی ساخت. اما باید این نکته را در نظر گرفت که ساخت کار برای قومیت‌ها بسیار پرهزینه است و به شناخت و انگیزه بالایی احتیاج دارد. حیف است در ساخت سریال و آثار سینمایی فقط به فکر ساخت فیلم‌های پرزرق و برق در تهران باشیم."

او با اشاره به آن‌که "نون خ" ساخته شد تا فرهنگ قوم کُرد را به نمایش بگذارد، افزود: "نمایش این سریال در قاب تلویزیون باعث ایجاد همدلی و ایجاد حس وطن‌پرستی در مردم شد."

 

سعید آقاخانی نون خ
نظرات خوانندگان
  • فرهاد
    پاسخ

    در اروپا و غرب تلاش می کنند که همه کشورها را یکی کنند و یک اروپای یکدست درست کنند حتی با وجود تفاوت زبان و فرهنگ و کشور.
    در ایران تلاش می شود کوچکترین مورد را هم بزرگ کنند تا هر چه بیشتر مردم ایران را به قوم و قبیله و طایفه تقسیم کنند!

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین