کد خبر: 57808 A

فرهاد اصلانی: پرکاری مانع شد که به فیزیکم برسم

فرهاد اصلانی: پرکاری مانع شد که به فیزیکم برسم

بازیگر فیلم‌ "مغزهای کوچک‌ زنگ زده" و سریال "مختارنامه" می‌گوید: فیزیک مناسب در بازیگری مدرن امروز یک فاکتور مهم است و من مقداری از این قافله عقب مانده‌ام.

ایران آرت: فرهاد اصلانی از اوایل دهه هفتاد با حضور در فیلم‌های موفقی چون "روسری آبی" ساخته رخشان بنی‌اعتماد و "سفربه چزابه" ساخته زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور پا به عرصه سینما گذاشت. بازیگر مستعدی که طی سال‌ها فعالیت در سینما و تلویزیون نقش‌های ماندگاری همچون عبیدالله ابن زیاد در" مختارنامه" را به ثبت رسانده است. او در فیلم‌ها و سریالهایی که از لحاط محتوا ضعیف بودند هم بازی قابل قبولی داشته است.

بخش‌هایی از تازه‌ترین گفت‌وگوی این بازیگر که با خبرگزاری ایلنا انجام شده است را در ادامه می‌خوانید: 

جنس بازی شما در بیشتر فیلم و سریال‌ها واقع‌گرایانه است. آیا برای رسیدن به این اتفاق از تکنیک خاصی استفاده می‌کنید، تحقیق درباره نقش‌ها چقدر به بازیگر کمک می‌کند؟ 

برای رسیدن به نقش؛ اول از همه به سناریو و فیلمنامه‌ای که در اختیارم قرار می‌گیرد توجه دارم و تمام سعی خود را می‌کنم که به نقشی که در سناریو نوشته شده است، برسم. شاید برگه برنده من این است که تحلیل درستی از پرسوناژ می‌گیرم اما از تکنیک هم غافل نیستم. هیچگاه بازیگری نبودم که فقط بخواهم در نقش فرو روم و به تکنیک بی‌اهمیت باشم. در نقش‌هایی که ایفا کردم در کنار حسی که از سناریو می‌گرفتم از تکنیک خود نیز برای رسیدن به هر نقشی که به من سپرده می‌شد، استفاده کرد

 یک بازیگر باید در نقش‌اش غرق شود یا از نقش‌اش فاصله بگیرد؟ 

هیچگاه افراطی به نقش‌ها و بازیگری نگاه نکردم. اگر بخواهم واژه بهتری استفاده کنم بایستی بگویم که غرق شدن در نقش هم خوب نیست چون بعد از آن خیلی سخت از نقش‌ات کنده می‌شوی و کار برایت مشکل می‌شود.  فکر می‌کنم درک نقش و تحلیل درست نتیجه خوبی خواهد داد و اینکه هر آنچه لازم است برای رسیدن به نقش را باید با تحقیق بدست بیاوریم. از طرفی هم نباید زیاد از نقش فاصله گرفت چون دیگر اجرای خوبی از آن نقش نخواهی داشت، اگر از نقش زیاد فاصله بگیری به نوعی نقش خود را نقد کرده‌ای و دیگر قابل باور بودن این نقش نه برای خود و نه برای مخاطب اتفاق نمی‌افتد. 

شما طی سال‌های بازی توانستید نقش‌های متفاوتی مثلا عبیدالله در مختارنامه، یا کاراکتر وکیلی که قانون را زیر پا می‌گذارد، نقش معتاد و… را بازی کنید. علت این موفقیت‌ها بدون بهره‌گیری از فاکتورهای ظاهری چیست؟ از تجربه چند فیلم که متفاوت بودند بگویید؟

فیزیک مناسب در بازیگری مدرن امروز یک فاکتور مهم است و من مقداری از این قافله عقب مانده‌ام. به دلیل پرکاری‌ای که در این سال‌ها داشتم، نتوانستم به خودم برسم ولی معتقدم که فیزیک مناسب، دانش، تمرین، تحقیق و در اختیار نقش بودن به کار سنگین بازیگر کمک زیادی می‌کند تا بازیگر بتواند در نقش‌هایی که به او سپرده می‌شود درست عمل کند. من هیچ کدام از این فاکتورها را ندیده نمی‌گیرم. شاید کمی خوش شانسی نصیب من شده که توانسته‌ام به گفته و نظر مخاطبان در نقش‌هایی که ایفا کردم قابل قبول بوده و ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کنم. البته سعی کردم با کمی تامل و دقت، نقشی که مناسب من نبوده را انتخاب نکنم.

فرهاد اصلانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین