کد خبر: 57861 A

رقابت جذاب ۵ خانم بازیگر در اسکار ۲۰۲۱/ هت‌تریک فرانسیس مک‎دورمند یا شگفتی‌‌سازی آندرا دی؟

رقابت جذاب ۵ خانم بازیگر در اسکار ۲۰۲۱/ هت‌تریک فرانسیس مک‎دورمند یا شگفتی‌‌سازی آندرا دی؟

تا چندی پیش فرانسیس‌ مک‌دورمند بی رقیب بود، اما اهدای جایزه انجمن بازیگران به وایولا دیوس و اهدای گلدن گلوب به آندرا دی، پیش‌بینی‌ها را به هم زده و رقابت را حساس‌تر کرده است.

ایران آرت، سجاد مالمیر: نود و سومین مراسم جوایز اسکار روز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ میلادی (بامداد دوشنبه به وقت ایران) در سالن تئاتر دالبی، هالیوود، لس آنجلس برگزار خواهد شد.

در این مراسم از میان وایولا دیویس، آندرا دی، ونسا کربی، فرانسیس مک‌دورمند و کری مولیگان یک نفر به‌عنوان برنده اسکار بهترین بازیگر زن معرفی خواهد شد. طبق پیش‌بینی‌ها رقابت اصلی برای کسب این جایزه میان فرانسیس مک‌دورمند و وایولا دیویس خواهد بود.

فرانسیس مک‌دورمند/ سرزمین آواره‌ها

فرانسیس مک دورمند - سرزمین آواره ها

شانس اصلی کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن کسی نیز جز فرانسیس مک‌دورمند. بازیگر ۶۳ ساله آمریکایی تا کنون دو بار در سال‌های ۱۹۹۶ (فارگو) و ۲۰۱۸ (سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری) این جایزه را کسب کرده و حالا این فرصت را دارد که در کسب جایزه بهترین بازیگر زن هت‌تریک کند. مک‌دورمند در فصل جوایز امسال درخشان ظاهر شده و موفق شده جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن بفتا را به دست آورده است.

وایولا دیویس/ بلک باتم ما رینی

وایولا دیویس - بلک باتم ما رینی

نقش‌آفرینی وایولا دیویس در فیلم "بلک باتم ما رینی" به قدری مورد پسند منتقدان قرار گرفته که این بازیگر چندی پیش موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن را از بیست و هفتمین دوره جوایز انجمن بازیگران آمریکا (SAG) از آن خود کند. خانم دیویس پیشتر موفق شده جایزه اسکار بهترین نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم "حصارها" به دست آورد و در روز ۲۵ آوریل این فرصت را دارد که اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن را هم تصاحب کند.

آندرا دی/ ایالات متحده علیه بیلی هالیدی

آندرا دی

آندرا دی می‌تواند پدیده اسکار ۲۰۲۱ لقب بگیرد، همان‌طور که پدیده جوایز گلدن گلوب شد. بازی این خواننده در نقش یک ستاره جاز در فیلم "ایالات متحده علیه بیلی هالیدی" به قدری مورد توجه قرار گرفت که در مراسم گلدن گلوب جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن به او اهدا شد. پس از درخشش در گلدن گلوب، خوش‌بینی زیادی وجود دارد که ۲۶ آوریل روز این خواننده ۳۶ ساله باشد.

ونسا کربی/ تکه‌های یک زن

ونسا کربی - تکه های یک زن

او ۳۰ دقیقه بدون کات مقابل دوربین درخشیده و خودش می‌گوید در آن مدت حق هیچ خطایی نداشته است. ونسا کربی برای درخشش در "تکه‌های یک زن" نامزد جوایز مختلفی شده، از جمله گلدن گلوب، بفتا، انجمن بازیگران و جوایز اسکار استرالیا. با این حال ونسا در همه این جوایز مقلوب شده است. آیا او با کسب اسکار می‌تواند همه را شگفت‌زده کند؟

کری مولیگان/ زن جوان آتیه‌دار

کری مولیگان - زن جوان آتیه دار

کری مولیگان هم شرایط مشابهی با ونسا کربی دارد. همه جوایز او را در حد نامزدی دیده‌اند. او در درام دلهره‌آور "زن جوان آتیه‌دار" درخشیده، هر چند که خود فیلم به اندازه بازی او دیده نشده است. مولیگان سال ۲۰۱۰ برای بازی در فیلم درس‌آموزی، بفتا را به خانه برده و برای گلدن گلوب و اسکار نامزد شده. در صورتی‌که او ۲۶ آوریل موفق شود رقبای نامدارش را شکست دهد، اولین اسکارش را در ۳۵ سالگی تصاحب خواهد کرد.

 

اسکار وایولا دیویس کری مولیگان ونسا کربی اسکار 2021 فرانسیس مک دورمند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین