کد خبر: 57960 A

کاهش شدید بینندگان مراسم اسکار ۲۰۲۱

کاهش شدید بینندگان مراسم اسکار ۲۰۲۱

آمار بینندگان اسکار نود و سوم در تاریخ برگزاری مراسم در پایین‌ترین حد خودش است و کاهش ۵۸ درصدی را نسبت به اسکار ۲۰۲۰ که در تاریخ ۹ فوریه برگزار شد نشان می‌دهد. ب

ایران آرت: مراسم اهدای جوایز اسکار نود و سوم (Oscars 2021) که یکشنبه شب در یونیون استیشن لس‌آنجلس برگزار شد و از شبکه ای‌بی‌سی روی ایر رفت، مطابق انتظار با کاهش شدید بینندگان همراه بود.

در اسکار ۲۰۲۱ اگرچه نت‌فلیکس پیشتازی کرد و دیزنی و زیرمجموعه‌های جایزه بهترین فیلم و بهترین انیمیشن بلند را به خانه بردند، اما خود مراسم به کاهش قابل‌پیش‌بینی بیننده همراه شد.

در آمارهای اولیه ارائه‌شده از سوی کمپانی «نیلسن» آمده است که اسکار نود و سوم توسط ۹.۸۵ میلیون بیننده دیده شده و نرخ ۱.۹ را میان مخاطبین ۱۸ تا ۴۹ ساله ثبت کرده. این آمار در تاریخ برگزاری مراسم در پایین‌ترین حد خودش است و کاهش ۵۸ درصدی را نسبت به اسکار ۲۰۲۰ که در تاریخ ۹ فوریه برگزار شد نشان می‌دهد. بینندگان ۱۸ تا ۴۹ ساله امسال نسبت به سال گذشته ۶۴.۲ کاهش پیدا کرده‌اند.

به گزارش 30نما، هرچند میزان بینندگان مراسم یکشنبه شب گذشته شگفت‌آور است اما پیش‌بینی می‌شد که این کاهش رکورد جدیدی ثبت کند. در طول بیش از یک سال گذشته سالن‌های سینما اغلب به دلیل پاندمی فعالیتی نداشتند و فیلمی روی پرده نبرند، و به همین علت شبکه ای‌بی‌سی و آکادمی انتظار سقوط دیگری را داشتند. شبکه ای‌بی‌سی آمار دقیق‌تر بینندگان اسکار ۲۰۲۱ را سه‌شنبه منتشر خواهد کرد.

مراسم بیش از سه ساعته اسکار امسال از طریق پلتفرم‌های هولو، وبسایت شبکه ABC، یوتیوب‌تی‌‌وی، و اپلیکیشن ای‌بی‌سی و چند روش دیگر در دسترس بود.

«استیون سودربرگ» که با فیلم «شیوع» (Contagion) به نحوی پاندمی را پیش‌بینی کرده، یکی از تهیه‌کنندگان مراسم امسال بود. اما او هم موفق نشد با ایجاد تغییراتی چون پخش اجراهای موزیکال پیش از مراسم اصلی، و معرفی برنده بهترین فیلم پیش از برندگان بهترین بازیگر مرد و زن نقش اول، آکادمی را از گرداب کاهش بیننده نجات دهد.

 

اسکار اسکار 2021
نظرات خوانندگان
  • ناشناس
    پاسخ

    <b>بالاخره مردم هم هر قدر عامی در نهایت متوجه شده اند که این جماعت هالیوود دقیقا همان زاهدان ریایی خودمان هستند که بر منبر چیزی میگویند و در خلوت کاری دیگر
    این روزها که دیگر حتی به کیفیت ها هم کاری ندارند...برایشان این مهم است که تعداد کاندیداهای سیاه و زن و ....متناسب باشد بیخیال اثر هنری</b>

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین