کد خبر: 58010 A

بهترین فیلم تاریخ به انتخاب منتقدان معرفی شد

بهترین فیلم تاریخ به انتخاب منتقدان معرفی شد

در پی کاهش امتیاز کامل "شهروند کین" در رتبه‌بندی راتن تومیتوز، فیلم "پدینگتون ۲" در صدر قرار گرفته است.

ایران آرت: "شهروند کین" اورسن ولز اغلب بهترین فیلم تاریخ سینما دانسته شده، اما این فیلم به‌تازگی امتیاز ۱۰۰ درصد "راتن تومیتوز" خودش را از دست داده است. امتیاز کامل این فیلم وقتی کاهش پیدا کرد که "راتن تومیتوز" یک نقد نستباً منفی ۸۰ ساله که در تاریخ ۷ می ۱۹۴۱ توسط "شیکاگو تریبیون" منتشر شده را اضافه کرد. این نقد صد و شانزدهمین نقدی بود که به صفحه "راتن تومیتوز" فیلم "شهروند کین" افزوده می‌شد.

این نقد با عنوانع "شهروند کین نمی‌تواند منتقدین را تحت تأثیر بزرگترین فیلم تاریخ قرار دهد" توسط منتقدی با نام مستعاره "می تاینی" و چند روز پس از اکران فیلم در سالن‌های سینما در سال ۱۹۴۱ منتشر شده است. این منتقد فیلم ولز را "یک شکست" خوانده و می‌نویسد به کارگیری جلوه‌های بصری الهام‌گرفته‌شده از آثار نوآر و سایه‌ها به بیننده احساس عجیبی می‌دهد.

در این نقد آمده است: "جالب است. متفاوت است. در واقع، آن‌چنان عجیب است که تبدیل شود به اثری برای یک موزه. اما قربانی کردن سادگی برای رسیدن به غرابت ارزش کلی سرگرم‌کنندگی و متمایز بودنش را گرفته است."

30نما نوشت یکی از منابع نزدیک به "راتن تومیتوز" در مورد علت اضافه شدن این نقد منفی ۸۰ ساله می‌گوید این اقدام در راستای راه‌اندازی "آرشیو راتن تومیتوز" صورت گرفته است که نقدهای مرتبط با آثار کلاسیک و تاریخی را نگهداری می‌کند. این وب‌سایت نوامبر سال گذشته اعلام کرده بود که فیلم‌های کلاسیکی مانند "یک شب در اپرا"، "دختران یونیفرم‌پوش"، "دوازده مرد خبیث"  و "گیلدا" به دنبال اضافه شدن نقدهای جدید امتیازات جدیدی دریافت کرده‌اند.

"راتن تومیتوز" نقدهایی برای بیش از ۱۰۰ فیلم مفقودشده را نیز گردآوری کرده است. برآورد شده است که حدود ۷۵ تا ۹۰ درصد این فیلم‌ها پیش از سال ۱۹۲۹ ساخته شده باشند.

در فصل اهدای جوایز گذشته فیلم "شهروند کین" دستمایه "منک" به کارگردانی "دیوید فینچر" قرار گرفت. این درام نامزد اسکار داستانی در مورد "هرمان جی. منکویتس" نویسنده فیلم روایت کرد. "شهروند کین" تنها در بخش فیلمنامه جایزه اسکار را تصاحب کرد و در رقابت با "دره ما چه سرسبز بود" "جان فورد" در بخش بهترین فیلم مغلوب شد. "منک" یکشنبه شب گذشته اسکار بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه را تصاحب کرد.

در پی کاهش امتیاز کامل "شهروند کین"، فیلم "پدینگتون ۲" در صدر قرار گرفته است.


پدینگتون 2 - Paddington 2017 - حق پو - تماشا

پدینگتون پدینگتون 2 کازابلانکا فیلم کلاسیک شهروند کین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین