کد خبر: 58099 A

فرار مالیاتی خانم بازیگر جنجال به پا کرد

فرار مالیاتی خانم بازیگر جنجال به پا کرد

مقامات چینی در حال تحقیق در مورد فرار مالیاتی ژنگ شوانگ بازیگر سرشناس این کشور و دستمزد بالای او هستند.

ایران آرت: مقامات چینی در حال تحقیق در مورد فرار مالیاتی ژنگ شوانگ بازیگر سرشناس این کشور و دستمزد بالای او هستند که ظاهراً از محدودیت تعیین شده توسط دولت این کشور بسیار فراتر رفته است. بر اساس گزارش شینهوا، این بزرگ‌ترین مورد اتهام فرار مالیاتی در چین توسط سلبریتی‌ها بعد از مغضوب شدن فان بین بینگ است. این تحقیقات بعد از آن آغاز شد که تعدادی اسکرین شات منتشر گردید که نشان می ‌داد ژنگ شوانگ بیش از ۲۶.۴ میلیون دلار دستمزد برای ۷۷ روز فیلمبرداری در سریال ۵۰ اپیزودی جدید A Chinese Ghost Story دریافت کرده که به عبارتی ۳۲۰,۰۰۰ دلار برای هر روز کاری است.

این پروژه توسط کمپانی Tencent و همچنین کمپانی فیلمسازی دچار مشکل شده Beijing Culture تهیه شده است. این رقم باورنکردنی باعث می شود که ژنگ شوانگ پردرآمدترین و گرانقیمت ترین بازیگر زن جهان بوده و دستمزد او در این سریال بیشتر از کل درآمد بازیگر مشهوری مانند مریل استریپ در کل سال ۲۰۲۰ باشد. این مبلغ همچنین بیش از دو برابر دستمزد گل گدولت برای فیلم Wonder Woman 1984 (10 میلیون دلار) و مارگو رابی برای بازی در فیلم Birds of Prey (9 تا ۱۰ میلیون دلار) و بیش از ۵ برابر مبلغی است که خواکین فینیکس برای بازی برنده اسکار خود در فیلم Joker (4.5 میلیون دلار) دریافت کرده است. سال گذشته، پردرآمدترین بازیگران زن جهان به ترتیب سوفیا ورگارا با ۴۳ میلیون دلار، آنجلینا جولی با ۳۵.۵ میلیون دلار و گل گدوت با ۳۱.۵ میلیون دلار درآمد بوده اند.

به گزارش روزیاتو، اسکرین شات‌های بحث برانگیز مذکور در یک پست ویدیویی در شبکه اجتماعی Weibo و توسط همسر سابق این بازیگر چینی، ژانگ هنگ که تهیه کننده سینماست، منتشر شده است. این دو به خاطر یک رسوایی دیگر در ماه ژانویه خبرساز شده بودند که در آن ژانگ همسرش را به ترک کردن خود و دو فرزندشان بعد از بدنیا آمدن در ایالات متحده از طریق رحم های اجاره ای و همچنین مشارکت نکردن در پرونده طلاق قانونی که امکان خروجشان از آمریکا و بازگشت مجدد به چین را هموار می ساخت، متهم کرده بود.

این ماجرا جنجالی جهانی در زمینه استفاده از رحم اجاره ای براه انداخت، موضوعی که در چین غیرقانونی است. این بار اسکریت شات های منتشر شده توسط ژانگ ظاهراً بحث بین او و همسرش و والدین شنگ در مورد دستمزدهای وی بوده است.

https://rooziato.com/wp-content/uploads/2021/05/161969487866587_P11253743.jpg

ظاهراً ژنگ در ابتدا پیشنهاد دریافت ۲۳.۱ میلیون دلار برای بازی در این سریال را دریافت کرده است اما سعی داشته این دستمزد را به رقم ۲۷.۸ میلیون دلار برساند. او همچنین گفته است که سگ خانگی اش را بعد از بیمار شدن رها کرده و نمی خواهد هزینه ۳۰۰ دلاری درمان او را بپردازد.

بر اساس قوانین رگولاتوری رسانه ها در چین که در سال ۲۰۱۸ صادر شد، اکثر بازیگران نمی توانند دستمزدی معادل بیش از ۴۰ درصد بودجه فیلم یا سریال مورد نظر را دریافت کنند و بازیگران طراز اول در نقش های اول نیز امکان دریافت دستمزدی بیش از ۷۰ درصد کل بودجه اثر را نخواهند داشت. در ادامه گفته شده است که هیچ بازیگری نمی تواند دستمزدی بیش از ۷.۷ میلیون دلار برای یک اثر سینمایی یا تلویزیونی داشته باشد که در واقع کمتر از یک سوم دستمزدی است که ژنگ برای سریال تلویزیونی A Chinese Ghost Story گرفته است.

اکنون اداره مالیات شهر شانگهای و اداره رادیو و تلویزیون پکن در حال رسیدگی به پرونده این بازیگر هستند، موضوعی که بیش از پیش کنترل دولت بر دسمتزد بازیگران را مورد توجه عموم قرار می دهد. ژانگ همسر سابق خود را به استفاده از قراردادهای موسوم به "یین یانگ" متهم می کند که در آن دو قرارداد بسته شده و قرارداد با عدد کمتر به عنوان قرارداد اصلی به اداره مالیات فرستاده شده ولی قراردادی که در واقع اجرایی می شود، عددی بسیار بالاتر دارد. قرارداد رسمی ژنگ نشان می دهد که وی برای بازی در این سریال ۷.۳ میلیون دلار دستمزد می گیرد که کمتر از حداکثر دستمزد تعیین شده توسط دولت است و طی قرارداد دیگری که به نام مادر اوست، مابقی دستمزد او پرداخت می شود.

در سال ۲۰۱۸ بود که فان بینگ بینگ به استفاده از سیستم قراردادهای یین یانگ متهم شده و در نهایت بیش از ۱۳۶ میلیون دلار جریمه شده و ماه ها از انظار عمومی دور ماند. بر اساس اسناد رسمی، در سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیون نفر در چین ماهانه دستمزدی ۱۵۴ دلاری داشته اند. این در حالی است ژنگ در هر دقیقه سه بیش از ۱۸۵۱ دلار عایدی داشته است.

هالیوود بازیگر زن بازیگر چینی ژنگ شوانگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین