کد خبر: 58151 A

سریال شمس و مولانا از کدام شبکه پخش می‌شود؟

سریال شمس و مولانا از کدام شبکه پخش می‌شود؟

انتظارها برای تماشای "مست عشق" با بازی شهاب حسینی، پارسا پیروزفر و بازیگران مشهور ترک رو به پایان است و با توجه به مشاجره میان سرمایه‌گذاران ایرانی و ترک، پخش این اثر در قالب یک سریال محتمل به نظر می‌رسد.

ایران آرت: ابراهیم ارن، رییس سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه در روزهای اخیر در گفت وگویی با آناتولی با اشاره به رونمایی قریب الوقوع از تولیدات جدید و بین المللی این شبکه، از پخش سریالی تاریخی با عنوان "مولانا" خبر داده است.

بر این اساس، در شرایطی که این روزها خبری مبنی بر اقدام سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده ترکیه‌ای فیلم "مست عشق" به کارگردانی حسن فتحی برای تدوین این فیلم و پخش آن در قالب سریال منتشر شده است، اظهارات ابراهیم ارن، رییس سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه درباره پخش سریالی "تاثیرگذار و بین المللی" درباره مولانا، می تواند پرسش برانگیز باشد.

ایسنا نوشت هرچند رییس سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه از اعلام جزییات بیشتر درباره سریال جدید "مولانا" خودداری کرده است و بر اساس گمانه زنی های اخیر در شبکه های اجتماعی هم پخش فیلم فتحی در قالب سریال، از یک شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان احتمال می رود.

با این همه اشاره ابراهیم ارن به پخش سریالی درباره مولانا در روزهای اخیر، در کنار سریالی دیگر درباره کشتی تحقیقاتی ترکیه موسوم به "اوروچ رئیس" در شرایطی که این روزها حاشیه ها درباره فیلم حسن فتحی قوت گرفته است، بحث برانگیز است.

حسن فتحی در روزهای اخیر با انتقاد صریح از تصمیم تهیه کننده تُرک مبنی بر پخش این پروژه در قالب سریال و از شبکه ای ماهواره ای، تاکید کرده بود که "بنا بر نظر سرمایه گذار ایرانی فیلم، سرمایه گذار ترک تنها در حدود ٣٠ درصد فیلم سرمایه گذاری کرده است!"

از طرفی تهیه کننده ترک هم پیشتر در بیانیه ای خطاب به حسن فتحی این پرسش را مطرح کرده بود که "چرا تمایل به تکمیل این فیلم نداشتید؟ و چرا سرمایه‌گذاران طرف شما بی‌تفاوت به این سرمایه مادی و معنوی گامی برنمی‌دارند؛ به‌ویژه در شرایطی که پروژه ساخت سریال دیگری از مولانا، به‌زودی آغاز خواهد شد."

حال باید دید سریالی بین المللی که رییس تی آر تی به اختصار به آن اشاره کرده است، همان تولید جدید کشور ترکیه درباره مولاناست که پیش از این تهیه کننده ترک "مست عشق" نسبت به ساخت آن هشدار داده بود یا اینکه تی آر تی را می توان یکی از شبکه های احتمالی پخش کننده "مست عشق" دانست.

 

شهاب حسینی پارسا پیروزفر حسن فتحی مست عشق
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین