ایران آرت: چارلز گرودین بازیگر طنزپرداز فیلم‌هایی چون "بتهوون"، "فرار نیمه‌شب"، و "کودک دل‌شکسته" سه شنبه این هفته در سن ۸۶ سالگی از دنیا رفت. نیکلاس، فرزند او در مصاحبه با نیویورک تایمز تأیید کرده است که این بازیگر در اثر سرطان مغز استخوان درگذشته است.

گرودین متولد پیتسبرگ بود و در سال ۱۹۶۸ با "بچه رزماری" اولین نقش سینمایی خود را تجربه کرد. او در سال ۱۹۷۲ با "کودک دل‌شکسته" نقشی بزرگ‌تری به دست آورد و سپس دوران بازیگری خود را بر اساس طنزپردازی منحصربه‌فردش شکل داد.

گرودین اگرچه در سینما به شهرت رسید اما سابقه بازی در تئاترهای برادوی را از سال ۱۹۶۲ داشت. او در نمایش‌هایی چون "همزمان" و "سال آینده" در سال ۱۹۷۵ بازی کرد و سه سپس سه فیلم "عاشقان و دیگر غریبه‌ها"‌ در سال ۱۹۶۸، "سارقین" در سال ۱۹۷۷ و "مهمانان غیرمنتظره" در سال ۱۹۷۷ را کارگردانی کرد.

به گزارش 30نما، اواخر دهه ۱۹۷۰ گرودین در فیلم "بهشت می‌تواند صبر کند" ظاهر شد و یک سال بعد "زندگی واقعی" را بازی کرد. در دهه ۱۹۸۰ گرودین فیلم "مثل ایام قدیم" را روی پرده داشت و در سال ۱۹۸۸ به همراه "رابرت دنیرو" در کمدی اکشن "فرار نیمه‌شب" مقابل دوربین رفت.

در دهه ۱۹۹۰ گرودین در فیلم خانوادگی محبوب "بتهوون" بازی کرد و در اواسط این دهه از بازیگری بازنشسته شد. گرودین چندین کتاب اتوبیوگرافیکال به نگارش در آورد و در شبکه سی‌ان‌بی‌سی اجرای تلویزیونی را نیز تجربه کرد. در سال ۲۰۰۰ مفسر برنامه "۶۰ دقیقه" شد و در اواسط دهه ۲۰۱۰ به بازیگری بازگشت و در سریال "لویی" (Louie) مقابل "لویی سی.کی." نقش‌آفرینی کرد.

گرودین سال ۲۰۱۵ برای "نواح بامبک" در "وقتی جوان بودیم" ظاهر شد و در سال ۲۰۱۶ در مینی‌سریال "میداف" نقش "برنی میداف" کلاهبردار بازار سرمایه را بازی کرد.

 

درگذشت کمدین معروف بر اثر سرطان مغز استخوان

فرزند این بازیگر پیشکسوت در مصاحبه با نیویورک تایمز تأیید کرد که این بازیگر در اثر سرطان مغز استخوان درگذشته است.

ارسال نظر