کد خبر: 58647 A

گیشه هالیوود به دوران پرفروغش بازگشت/ استقبال فوق‌العاده از "سریع و خشمگین"

گیشه هالیوود به دوران پرفروغش بازگشت/ استقبال فوق‌العاده از "سریع و خشمگین"

با اکران قسمت نهم "سریع و خشمگین" در چین، این فیلم با اقبال وسیعی روبه رو شد و بیش از ۸۰ درصد فروش گیشه‌ها را از آن خود کرد.

ایران آرت: نهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های "سریع و خشمگین" غرش‌کنان وارد باکس آفیس چین شده و توانسته یک بار دیگر همانند قسمت‌های قبلی، عملکردی بهتر در مقایسه با بازار آمریکای شمالی داشته باشد.

فیلم "F۹" در نخستین آخر هفته خود در چین توانست ۱۳۷ میلیون دلار بفروشد و ۸۳ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. کل فروش باکس آفیس کشور بین جمعه و یکشنبه ۱۶۵ میلیون دلار بود.

چیزی حدود ۱۲.۴۵ میلیون دلار از فروش "F۹" از صفحه‌های نمایش آی‌مکس به دست آمده و به این ترتیب پس از "انتقام‌جویان: جنگ ابدیت" و "انتقام‌جویان: عصر اولتران" این فیلم سومین فروش افتتاحیه بزرگ آی‌مکس و همچنین دومین فروش بزرگ شرکت یونیورسال در چین را از آن خود کرد و پشت سر "سرنوشت خشمگین‌ها" قرار گرفت.

این در حالی است که فقط یک درصد از تمام پرده‌ها این فیلم را در فرمت آی‌مکس پخش می‌کردند اما درآمد آن‌ها معادل ۹ درصد از درآمد کل فیلم در آخر هفته اول نمایش بود.

به گزارش مهر، موفقیت فیلم در حالی به دست آمده که نقدهای آن در چین بسیار معمولی بوده‌اند و بهترین امتیازی که از منتقدان کسب کرده ۷.۸ از ۱۰ بوده است.

با این حال شرکت آرتیزان گیتوی تخمین می‌زند که این استقبال به خاطر سلامت روزافزون کلی اقتصاد سینمای چین به عمل آمده است. داده‌های این شرکت نشان می‌دهد که حالا فروش کلی سالانه به ۳.۸۶ میلیارد دلار رسیده که فقط ۶.۵ درصد نسبت به وضعیت قبل از کووید -۱۹ ضعیف‌تر است. یک هفته قبل این شکاف ۱۰ درصد بود.

فیلم "F۹" در آخر هفته در کره جنوبی هم ۵.۵۳ میلیون دلار فروخت و فروش ۵ روزه‌اش را به ۹.۸۳ میلیون دلار رساند. به این ترتیب این فیلم از همین حالا از "میناری" عبور کرده تا تبدیل به سومین فیلم بزرگ سال در کره جنوبی شود.

این فیلم ۸۵ درصد از سهم باکس آفیس این کشور را به خود اختصاص داد و توانست فروش آخر هفته ملی را به ۶.۵۲ میلیون دلار برساند که ۱۵۰ درصد بالاتر از فروش ۲.۶ میلیون دلاری هفته قبل بود.

 

هالیوود سریع و خشمگین سریع و خشن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین