کد خبر: 58822 A

سریال ترسناک "آن‌ها" می‌تواند مردم را راضی کند؟/ تغییر سبک در نمایش خانگی

سریال ترسناک "آن‌ها" می‌تواند مردم را راضی کند؟/ تغییر سبک در نمایش خانگی

پس از "احضار" که سال 1397 توزیع شد، اکنون سریال "آنها" به عنوان دومین اثر در ژانر وحشت وارد شبکه نمایش خانگی شده که باید دید آیا می‌تواند موفقیتی به دست آورد یا خیر.

ایران آرت: یاور یگانه در همشهری نوشت: قسمت اول سریال ترسناک "آنها" به نام "بُت چین" پنجشنبه 6خرداد از سامانه ویدئوی درخواستی فیلم‌نت پخش شد. این نخستین بار نیست که یک‌ سریال شبکه نمایش خانگی سعی می‌کند بخت خود را در ژانر ترسناک بیازماید و با ترس و وحشت برای خود تماشاگرانی دست و پا کند.

"احضار" ساخته رامین عباسی‌زاده سریالی 11قسمتی بود که در سال 1397 در شبکه نمایش خانگی توزیع شد اما مجوز پخش نگرفت و حتی صحنه‌هایی از آن در فضای مجازی دستمایه شوخی و خنده شد. احضار محصول گران‌قیمتی نبود و قصد داشت با هزینه کم ـ که یکی از ویژگی‌های تولیدی محصولات ترسناک است ـ از بازار گرم سریال‌های شبکه نمایش خانگی سود ببرد و به‌اصطلاح از این نمد به کلاهی برسد. اما کم‌خرج بودن موفقیت هیچ فیلم و سریال ترسناکی را تضمین نکرده است. تولید ارزان و سریع به شرایط تولیدی مرتبط است که مسلما روی جنبه‌های مختلف کیفیت محصول نهایی هم اثر خواهد گذاشت، اما الزاما باعث موفقیت آن نمی‌شود.

کیفیت احضار نشان از آن داشت که سازندگانش، بیش از فیلمنامه، کارگردانی، موسیقی، طراحی صحنه و لباس، چهره‌پردازی و بازی بازیگران، به ارزان بودن اندیشیده بودند و در این وضعیت، هیچ‌چیز ترسناک‌تر از ساخت فصل دوم این سریال نبود که اتفاق نیفتاد. در ضمن، نباید فراموش کرد که اساسا ساخت فیلم ترسناک در سینمای ایران به‌دلیل مهارت بالایی که می‌طلبد و نیز ممیزی موضوعات مربوط به آن عملی به‌نظر نمی‌رسد. آیا "آنها" می‌تواند در این مسیر قدم بردارد و به موفقیت برسد؟

«آنها» محصول سامانه ویدئوی درخواستی فیلم‌نت است که اسمش از دو رقیب دیگرش، یعنی فیلیمو و نماوا، کمتر شنیده شده. از پروژه‌های مهم فیلم‌نت در گذشته می‌توان به توزیع سریال «شهرزاد» اشاره کرد و اخیرا هم تاک شوی «شب‌آهنگی» با اجرای حامد آهنگی را عرضه کرده است. 

فیلیمو و نماوا در چند سال اخیر بیشتر روی سریال‌های درام و عاشقانه سرمایه‌گذاری کرده و توانسته‌اند بازار را به تسخیر خود درآورند، اما حالا فیلم‌نت با شناسایی خلئی که در ژانر ترسناک در بازار سریال شبکه نمایش خانگی وجود دارد، سعی کرده مصرف‌کنندگان را به سمت محصولی که مشابهی در بازار ندارد سوق دهد. پیش‌تر موفقیت سریال «قورباغه» هومن سیدی که در ژانر جنایی ـ معمایی بود و استقبال تماشاگران از آن نشان داد که ظرفیت‌های امتحان نشده و بکری در بازار سریال‌سازی وجود دارد که محصولی با کمی تفاوت (و نه حتی خلاقیت) می‌تواند از آن بهره‌مند شود. حالا باید صبر کرد و دید آیا «آنها» برای استفاده از ظرفیت مغفول بازار سریال‌های شبکه نمایش خانگی در ژانر ترسناک موفق خواهد بود یا نه.

خصوصا که ساخت سریال و فیلم ترسناک در ایران، به‌دلیل مسائل مختلف، کاری سخت است و ریسک سرمایه‌گذاری در آن بالاست.

 

 

سریال ترسناک سریال احضار سریال آنها سریال آن ها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین