کد خبر: 58888 A

فوتبال مانع ورشکستگی سینماهای ایران می‌شود؟

فوتبال مانع ورشکستگی سینماهای ایران می‌شود؟

بلیت فروشی در سینماها برای تماشای مسابقه‌های فوتبال در مرحله مقدماتی جام جهانی در برخی سایت‌های فروش بلیت آغاز شده و انتطار می‌رود سینماهای در آستانه ورشکستگی با پخش بازی‌های تیم ملی کمی جان بگیرند.

ایران آرت: سخنگوی انجمن سینماداران تاکید می‌کند که در این روزهای کرونایی، پخش مسابقات تیم ملی فوتبال در سالن‌های سینمایی به رونق سینماها کمک می‌کند.

در حالی که بلیت فروشی در سینماها برای تماشای مسابقه‌های فوتبال در مرحله مقدماتی جام جهانی در برخی سایت‌های فروش بلیت آغاز شده است، محمدرضا صابری در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: برای انجام این کار نامه‌نگاری‌هایی با سازمان سینمایی انجام شده و سینماداران درخواست کرده‌اند که‌ مجوز پخش فوتبال در سینما صادر شود.

او با بیان اینکه «هنوز جوابی به این درخواست داده نشده و منتظریم تا پاسخ آن را در روزهای آینده بگیریم»، گفت: پخش فوتبال در سالن‌های سینما در سال‌های گذشته هم انجام می‌شد، اما الان شرایط فرق دارد و در حال حاضر یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه مخاطب متوجه شود سینماها باز هستند و شرایط مناسبی به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند، همین پخش فوتبال در سینماها است. این موضوع در شورای صنفی نمایش مطرح شده و دوستان تهیه‌کننده نیز علیرغم اینکه در سال‌های گذشته نقطه نظراتی داشتند و مثلا باید درصدی از مبلغ بلیت فروشی به صاحبان فیلم‌ها داده می‌شد، امسال موافق انجام این کار بودند. 

وی ادامه داد: امیدواریم نظر سازمان سینمایی هم مثبت باشد تا پخش فوتبال که در شرایط فعلی کمک حال خواهد بود انجام شود. 

صابری در پاسخ به اینکه آیا هنوز فیلم جدیدی متقاضی اکران در سینما نشده است؟ گفت: هیچ فیلمی که بتواند پرمخاطب باشد درخواستی برای اکران ندارد و ما به دنبال این هستیم تا دو، سه فیلم پرفروش را روانه اکران کنیم. در این باره پیشنهادهایی برای حمایت مطرح هستند و امیدوارم رییس سازمان سینمایی مساعدت کنند تا صاحبان فیلم‌ها برای اکران مجاب شوند. در حال حاضر چند فیلم را در ژانرهای مختلف شناسایی کرده‌ایم که در صورت کمک و همراهی سازمان سینمایی می‌توان آن‌ها را در کنار فیلم‌های فعلی روی پرده نمایش داد.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر آمار فروش فیلم‌ها نشان می‌دهد که خوشبختانه شرایط حضور مخاطب در سینماها رو به رشد است و کم‌کم تماشاگران متوجه می‌شوند که سالن‌های سینما باز هستند ‌و بررسی بعضی فیلم‌ها نیز نشان می‌دهد مردم از تماشای فیلم خوب استقبال می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد برخی فیلم‌هایی که سال گذشته هم برای اکران مدنظر بودند تا مخاطب را به سینما برگردانند همچنان جزء گزینه‌های اصلی سینمادارها برای رونق گیشه هستند.

 

سینمای ایران سینما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین