کد خبر: 58893 A

نویسنده سریال‌های "کیمیا" و "نرگس" درگذشت/ واکنش جواد افشار

نویسنده سریال‌های "کیمیا" و "نرگس" درگذشت/ واکنش جواد افشار

مسعود بهبهانی‌نیا نویسنده باسابقه سریال‌های تلویزیونی به علت سکته قلبی در سن ۶۵ سالگی درگذشت.

ایران آرت: مسعود بهبهانی‌نیا متولد آذر ۱۳۳۵ و فارغ‌التحصیل از دانشگاه تهران در رشته‌ی جامعه‌شناسی و مرکز آموزش فیلمسازی باغ‌ فردوس در رشته‌ فیلمنامه‌نویسی بود. نگارش سریال‌هایی چون "کیمیا" ساخته جواد افشار (از سال‌های ۹۱ تا ۹۴) و "نرگس" به کارگردانی سیروس مقدم (۸۲ تا ۸۴) از عمده فعالیت‌های او بوده است.

جواد افشار کارگردان سریال‌های "گاندو" و "کیمیا" در گفت‌وگویی با ایسنا این خبر را تایید کرده است.

او با ابراز تاسف نسبت به‌ درگذشت ناگهانی مسعود بهبهانی‌نیا در این زمینه خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چه باید گفت؛ مسعود بهبهانی همیشه در چشم و نظر ما زنده خواهد بود. این دنیای بی‌ارزش کار خودش را کرد و ارزشمندترین رفیق ما را گرفت.

"کیمیا" که از آن به عنوان طولانی‌ترین سریال تلویزیون تاکنون یاد می‌شود، با همکاری مرحوم بهبهانی‌نیا در مقام نویسنده و جواد افشار، کارگردان ساخته شد.

افشار یادآور شد: سریال "کیمیا" را با هم کار کردیم کاری که اگر بخواهم ابعاد آن را باز کنم به اندازه چهار سریال ۲۵ قسمتی از آن می‌شود نام برد.  بیش از سه سال ما با هم کار و زندگی کردیم. تجربه بسیار ارزشمندی کنار هم داشتیم. آقای بهبهانی‌نیا بسیار شریف و محترم، هنرمند و کاربلد، دلسوز و همراه بودند.

افشار سپس از نگارش سریالی یاد کرد که مسعود بهبهانی‌نیا آن را در ۲۰۰ قسمت نوشته و به پیشنهاد او قرار بود بعد از "کیمیا" ساخته شود. این کارگردان در این زمینه توضیح داد: ما چندین بار جلسات پی در پی داشیم و قرار بود سریال را کار کنیم اما متاسفانه به خاطر مشغله‌ای که داشتم نتوانستم کار کنم.

در کارنامه هنری بهبهانی‌نیا همچنین نگارش سریال‌هایی چون "خاک سرخ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، "کارآگاهان" ساخته حمید لبخنده، "ترانه مادری" (حسین سهیلی زاده)، "فاصله ها" و "خانه پدری" (ساخته فریدون حسن پور) دیده می شود.

این نویسنده شامگاه پنجشنبه ـ ۱۳ خرداد ماه ـ بر اثر سکته قلبی درگذشت.

 

نویسنده سریال کیمیا کیمیا فیلمنامه نویس مسعود بهبهانی نیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین