کد خبر: 58916 A

اعتراض شارون استون به تبعیض علیه بازیگران زن

اعتراض شارون استون به تبعیض علیه بازیگران زن

شارون استون ستاره فیلم "غریزه اصلی" به اختلاف دستمزد خود و مایکل داگلاس، همبازی اش در این فیلم صحبت کرده است.

ایران آرت: شارون استون، بازیگر مشهور هالیوودی در مصاحبه ی اخیر خود از پول اندک اما شهرت ناگهانی ای که از بازی در فیلم «غریزه اصلی» (Basic Instinct) نصیبش شد و همینطور اختلاف دستمزد خود و مایکل داگلاس، همبازی اش در این فیلم صحبت کرده است.

او در مصاحبه ی خود گفت: «از بازی در “غریزه اصلی” پول خیلی کمی نصیبم شد. مایکل ۱۴ میلیون گرفت. ولی من حتی آنقدری نگرفتم که بتوانم با آن برای مراسم اسکار سال بعد لباس بخرم. من در این وضعیت عجیب بودم که از یک طرف یک دفعه مشهور شده بودم و از طرف دیگر هیچ پولی نداشتم.»

«تا دیروز خودتان بودید اما از امروز آدم مشهوری شده اید. مردم از ماشین تان بالا می روند. می خواهید از خیابان رد شوید که یک دفعه آدم هایی که مشغول خرید کردن بودند می دوند و دنبال تان می آیند. شما هم می دوید و در مغازه ها را به رویشان قفل می کنید. فروشنده ها هم بهتان می گویند: “صبر کن، در را قفل نکن.” و شما هم می گویید: “اوه، من حتماً ازتان خرید می کنم ولی لطفاً کمکم کنید.” یک دفعه در چنین تعقیب و گریز عجیبی قرار می گیرید.»

به گزارش روزیاتو، استون مشخص نکرد برای فیلم «غریزه اصلی» دقیقاً چقدر دستمزد گرفته بود اما او در آن زمان تقریباً گمنام بود و می توان حدس زد که پول زیادی نصیبش نشده بود.

استون در کتاب خاطرات خود به نام «زیبایی دو بار زندگی کردن» (The Beauty of Living Twice) که به تازگی منتشر شده، به تجربه ی بازی در فیلم «غریزه اصلی» نیز پرداخته است. او در جایی از این کتاب می گوید کارگردان فیلم برای گرفتن سکانس معروف پا روی پا انداختنش او را فریب داد.

استون وقتی جایگاه مستحکم تری در عرصه ی بازیگری پیدا کرد به دست کم یک بازیگر مرد کمک مالی کرد تا کارش پا بگیرد.

او در کتاب خود فاش کرد در فیلم سال ۱۹۹۵ «سریع و مرده» (The Quick and the Dead) که یکی از تهیه کنندگان آن بود، وقتی استودیوی فیلمسازی تمایلی به حضور لئوناردو دیکاپریو در فیلم نداشت، خود شخصاً دستمزد او را پرداخت تا دیکاپریو بتواند در این کار حضور داشته باشد.

او در اینباره نوشته: «استودیوی فیلمسازی گفت اگر خیلی دلم می خواهد لئوناردو باشد می توانم از دستمزد خودم پول او را بدهم و من هم همین کار را کردم.»

 

شارون استون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین