کد خبر: 59116 A

ماجرای علاقه ویژه مریل استریپ به آن هاتاوی

ماجرای علاقه ویژه مریل استریپ به آن هاتاوی

ریچل مک‌آدامز، ناتالی پورتمن، و کریستن دانست همگی پیش از هاتاوی برای فیلم "شیطان پرادا می‌پوشد" بررسی شده بودند اما این نقش در نهایت به هاتاوی رسید. مریل استریپ از تهیه‌کنندگان خواسته بود آن هاتاوی را استخدام کنند.

ایران آرت: آن هاتاوی اوایل سال ۲۰۲۱ فاش کرده بود که نهمین انتخاب استودیو برای بازی در نقش "اندی" در "شیطان پرادا می‌‌پوشد" (The Devil Wears Prada) بوده است. پیش از او "ریچل مک‌آدامز" از بخت بالایی برای بازی در این برخوردار بوده، اما در تاریخچه شفاهی جدیدی که مجله "اینترتینمنت ویکلی" منتشر کرده فاش شده است که "اسکارلت جوهانسن"، "ناتالی پورتمن"، "کیت هادسن"، و "کریستن دانست" از گزینه‌های دیگر بازی در این نقش پیش از هاتاوی بوده‌اند.

"الیزابت گیبلر" مدیر سابق استودیوی فاکس ۲۰۰۰ به مجله می‌گوید:‌ "به یاد می‌آورم که [آن هاتاوی] روی سوفای دفترم نشسته بود و توضیح می‌داد که چرا این نقش را می‌خواهد، چرا باید این نقش را بازی کند و یادداشت‌هایی در مورد یک سوم پایانی ارائه داد. وقتی برمی‌گردم و به آن نگاه می‌کنم، می‌بینم که دقیقاً چیزی نبود که در نهایت انجامش دادیم، اما حساسیت‌های او کاملاً منطبق بود بر آنچه که در نهایت ساختیم.. آنی هرگز تسلیم نشد. او هرگز از تبلیغ کردن و تماس گرفتن دست برنداشت، به دفتر "کارلا هکن" [مدیر فاکس] آمد و کف باغ صخره‌ای ژاپنی او نوشت: "استخدامم کن.""

حتی وقتی سازندگان "شیطان پرادا می‌پوشد" می‌خواستند با هاتاوی به تولید فیلم ادامه دهند، استودیو مخالفت کرد. "دیوید فرانکل" کارگردان فیلم می‌گوید: "شروع کردیم به مذاکره با آنی تا قراردادی امضاء کنیم، اما کار ما با استودیو خوب پیش نرفت… این نقش را سه بار به "ریچل مک‌آدامز" پیشنهاد کردیم. استودیو مصمم بود که او را انتخاب کند، و مک‌آدامز مصمم بود که در این نقش بازی نکند."

چیزی که گره‌گشای این ماجرا شد نمایش فیلم "کوهستان بروکبک" (Brokeback Mountain) "انگ لی" بود که استریپ در همین گیر و دار دیده بود. هاتاوی در این فیلم نقش مکمل کلیدی "لورین نیوسام توییست" را بازی کرده که همسر "جک توییست" با بازی "جیک جیلنهال" است. آن فیلم مسیر بازیگری هاتاوی را از عناوین خانوادگی و نوجوانانه‌ای مانند "خاطرات شاهزاده" (The Princess Diaries) به درام‌های جدی‌تر کشیده بود. بازی هاتاوی در "کوهستان بروکبک" چنان تحسین استریپ را برانگیخته بود که با مدیر وقت فاکس تماس گرفته تا هاتاوی را پیشنهاد دهد.

به گزارش 30نما، فرانکل به "اینترتینمنت ویکلی" می‌گوید: "مریل مشتاق بود تا فیلم را بسازیم و گفت: "اجازه دهید با او ملاقات کنم." فیلم "کوهستان بروکبک" در آستانه اکران بود. آنی نقش کوچک و شگفت‌انگیزی در آن بازی می‌کند. و استریپ آن صحنه فیلم را دیده بود، با هاتاوی ملاقات کرده و با "تام راثمن" از استودیوی فاکس تماس گرفته و گفته بود: "بله، این دختر عالی است، و فکر می‌کنم با هم کارمان خوب از آب درآید.""

در تاریخچه شفاهی دیگری که "ایندی‌وایر" در سال ۲۰۱۶ برای این فیلم منتشر کرد، "آلین براش مک‌کنا" نویسنده فیلمنامه از علت انتخاب هاتاوی گفته بود: "آنی احساس یک فرد فوق‌العاده باهوش کتاب‌خوان/هنردوست را منتقل می‌کند که وانمود کردنش بسیار دشوار است."

 

مریل استریپ آن هاتاوی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین