کد خبر: 59375 A

تارانتینو تجلیل می‌شود

تارانتینو تجلیل می‌شود

جشنواره فیلم رم از کوئنتین تارانتینو، تیم برتون، آرتور پن و زادی اسمیت تجلیل می‌کند.

ایران آرت: جشنواره فیلم رم ۲۰۲۱ با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری به کوئنتین تارانتینو از این کارگردان آمریکایی تجلیل می‌کند.

تارانتینو که سال ۲۰۱۲ با ساخت «جانگوی از بند رها شده» به وسترن اسپاگتی ایتالیایی ادای احترام کرده بود، در این باره گفت: دوره‌ای از زندگی‌ام بود که همه فیلم‌های ایتالیایی را تماشا می‌کردم و بخش بهتر دوران حرفه‌ایم را صرف ساخت فیلم‌هایی از همین نوع کردم؛ به همین دلیل دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری از جشنواره فیلم رم از نظرم عالی است.

این کارگردان قرار است در جشنواره فیلم رم که از ۱۴ تا ۲۴ اکتبر (۲۲ مهر تا ۲ آبان) برگزار می‌شود حضور یابد و در بخش «مواجهه نزدیک» به پرسش‌های مخاطبان ایتالیایی خود پاسخ دهد.

به گزارش مهر، شانزدهمین دوره این جشنواره همچنین به تجلیل تیم برتون کارگردان فیلم‌هایی چون «ادوارد دست قیچی» و «بتمن» می‌پردازد و یک جایزه دستاورد هنری نیز به وی اهدا می‌کند. رم از برتون به عنوان یکی از اصیل‌ترین فیلمسازان صنعت فیلم آمریکا یاد کرد که دنیای تصویری متفاوتی را بر پرده‌های نقره‌ای می‌آورد.

مانند تارانتینو برتون نیز راهی ایتالیا خواهد شد تا در این رویداد شرکت کند. وی نیز از دریافت این جایزه به عنوان چیزی بسیار ویژه یاد کرد و گفت: فلینی، ماریو باوا، داریو آرجنتو همه الهام‌بخش من در زندگی‌ام بوده‌اند و دریافت این جایزه در شهر رم، جایی که عاشقش هستم، شهری که در آن حس می‌کنی داری شروع به ساخت فیلم زندگی خودت می‌کنی، بسیار احساس‌برانگیز است.

در این دوره جشنواره رم همچنین یاد آرتور پن کارگردان سازنده فیلم‌هایی چون «بانی و کلاید» و «معجزه‌گر» گرامی داشته می‌شود و در عین حال جلسه پرسش و پاسخی با زادی اسمیت نویسنده سرشناس بریتانیایی برگزار می‌شود.

جشنواره رم برنامه این دوره و معرفی فیلم‌های منتخبش را ۶ اکتبر (۱۴ مهر) انجام می‌دهد.

 

کوئنتین تارانتینو تارانتینو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین