کد خبر: 59538 A

فیلم ایرانی "جاده خاکی" پدیده جشنواره کن ۲۰۲۱

فیلم ایرانی "جاده خاکی" پدیده جشنواره کن ۲۰۲۱

در فاصله چند روز به آغاز هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن، نشریه اسکرین اقدام به معرفی ۲۰ فیلم مهم این رویداد سینمایی از میان آثار بخش های رسمی و جنبی کن کرده است.

ایران آرت: فیلم "جاده خاکی" اولین نمایش جهانی خود را در بخش "دو هفته کارگردانان" هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن تجربه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در فاصله چند روز به آغاز هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن، نشریه اسکرین اقدام به معرفی ۲۰ فیلم مهم این رویداد سینمایی از میان آثار بخش های رسمی و جنبی کن کرده که فیلم ایرانی "جاده خاکی" به نویسندگی و کارگردانی پناه پناهی فرزند جعفر پناهی نیز یکی از این آثار منتخب است. 

"جاده خاکی" که اولین ساخته پناه پناهی محسوب می‌شود، امسال در بخش "دو هفته کارگردانان" کن رونمایی می شود و همچنین یکی از ۳۱ فیلمی است که فرصت رقابت برای کسب جایزه دوربین طلای بهترین فیلم اول جشنواره کن امسال را نیز خواهد داشت. 


فیلم جاده خاکی

اسکرین در توصف فیلم "جاده خاکی" نوشته است: "پناه پناهی که پیش از این در فیلم "۳ رُخ" ساخته پدرش به عنوان تدوینگر حضور همکاری داشت، اولین فیلم بلند خود را با عنوان "جاده خاکی" در مقام نویسنده و کارگردان ساخته که روایتگر داستان سفر جاده ای و پر هرج و مرج یک خانواده در یک چشم انداز ناهموار است. 

حسن معجونی، پانته‌آ پناهی ها، رایان سرلک ، امین سیمیار  و بهرام ارک بازیگران اصلی این فیلم هستند و امین جعفری فیلمبردار باتجربه ایرانی که پیش از این در فیلم هایی چون "۳ رُخ" و "قصیده گاو سفید" همکاری داشته، فیلمبرداری "جاده خاکی" را نیز بر عهده داشته است. 

کمپانی "سلولوئید دریمز" به مدیریت هنگامه پناهی پخش بین المللی فیلم "جاده خاکی" را بر عهده دارد. 

امسال فیلم "سال طوفان ابدی" ساخته جعفر پناهی و چند کارگردان شناخته شده بین المللی نیز در بخش نمایش های ویژه جشنواره کن به روی پرده خواهد رفت. 

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن نیز از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) و با حضور "اسپایک لی" کارگردان آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی برگزار خواهد شد


فیلم جاده خاکی

 

جشنواره فیلم کن فیلم جاده خاکی جاده خاکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین