کد خبر: 59678 A

احساساتی شدن مت دیمون در جشنواره فیلم کن

احساساتی شدن مت دیمون در جشنواره فیلم کن

پنج دقیقه تشویق ایستاده فیلم "استیل‌واتر" باعث شد اشک از چشمان مت دیمون ستاره نقش اصلی این فیلم جاری شود.

ایران آرت: فیلم "استیل‌واتر" (Stillwater) به کارگردانی تام مک‌کارتی و بازی مت دیمون پنجشنبه شب گذشته در جشنواره فیلم کن روی پرده رفت و با پنج دقیقه تشویق ایستاده همراه بود. این تشویق در تئاتر لومیر باعث شد اشک از چشمان دیمون جاری شود.

فیلم یک راننده کامیون خشن اهل اکلاهوما به نام بیل بیکر را دنبال می‌کند که عازم مارسی شده تا دختر غیرصمیمی و به زندان افتاده‌اش به جرم ارتکاب قتل را ملاقات کند. بیل که اختلافات فرهنگی و زبان ارتباطی متفاوت و سیستم پیچیده حقوقی را پیش روی خود می‌بیند، در فرانسه زندگی جدیدی برای خود می‌سازد تا مأموریت آزادسازی دخترش را به اتمام برساند.

با توجه به اینکه داستان "استیل‌واتر" در مارسی روی می‌دهد، شهری که دو ساعت با کن فاصله دارد، ارجاعاتی به این مناطق داده شده است. مک‌کارتی پس از نمایش فیلم ابتدا به زبان فرانسوی از کن قدردانی کرد و سپس اضافه کرد: "به‌شدت تحت تأثیر سینمای این کشور و اروپا هستم. تأثیر زیادی روی حرفه و زندگی من داشته. بودن در اینجا رؤیایی بود که به حقیقت پیوست."

به گزارش 30نما، فیلمنامه "استیل‌واتر" توسط مک‌کارتی، "مارکوس هینچی"، "توماس بیدگین" و "نوئه دبره" نوشته شده است. این کارگردان به "اینترتینمنت ویکلی" می‌گوید: "می‌تواند فیلمی بسیار صمیمیانه و داستانی به‌شدت شخصیت‌-محور باشد، اما بسیار گسترده‌تر است. فیلم زیبایی است که در مکانی زیبا فیلمبرداری شده و فکر می‌کنم [استودیوی فکوس] قویاً احساس کرد که مردم باید آن را در سالن‌های سینما ببینند، و من با آن‌ها موافق بودم. عجله‌ای نداشتم – فیلم به جای سال گذشته امسال پخش خواهد شد."

فکوس "استیل‌واتر" را ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد ماه ۱۴۰۰) اکران می‌کند.

 

جشنواره فیلم کن مت دیمون تام مک کارتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین