کد خبر: 59965 A

انتقادهای تند و تیز از جکی چان در فضای مجازی

انتقادهای تند و تیز از جکی چان در فضای مجازی

اظهارات جکی چان در حمایت از حزب کمونیست چین و سرکوب اعتراض هنگ کنگی‌ها، با اعتراض شدید مردم هنگ کنگ مواجه شده است.

ایران آرت: جکی چان، سوپر استار هنرهای رزمی هالیوود به عضویت در حزب کمونیست چین ابراز تمایل کرده است.

چان مدتی قبل در سمپوزیومی در پکن حضور داشت که در آنجا نظرش را درباره ی سخنرانی شی جین پینگ در جشن صدسالگی حزب کمونیست پرسیدند.

چان در آنجا گفت: «خارج چین که هستم خیلی می گویم که به چینی بودنم افتخار می کنم، اما به آن هایی که عضو حزب کمونیست چین هستند هم حسادت می کنم. دوست دارم من هم عضو حزب شوم.»

او در ادامه گفت: «می توانم عظمت حزب کمونیست چین را ببینم. حرف و عملش یکی است و به قول هایش عمل می کند. در عرض چند دهه به چیزی رسیدند که برای ۱۰۰ سال دیگر هدف گذاری کرده بودند.»

به گزارش روزیاتو، میهن پرستی چان اما از سوی برخی کاربران شبکه اجتماعی Weibo، توییتر چین، مورد انتقاد قرار گرفت. کاربران ویبو «شخصیت اخلاقی» چان را زیر سؤال بردند و با اشاره به روابط نامشروع چان و جرم هایی که پسرش، جیسی، در رابطه با مواد مخدر داشته، گفتند این ها او را فاقد صلاحیت لازم برای عضویت در حزب می سازد.

یکی از کاربران نوشته: «شاید عاشق کشورش و سختکوش باشد اما شخصیتش مشکلاتی دارد. بهتر است عضو حزب نشود.»

برخی کاربران ویبو هم به وفادار نبودن چان به زندگی مشترکش انتقاد داشتند. جکی چان در کتاب خاطرات خود که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد به رابطه ی خارج از ازدواجش با الین ان‌جی، بازیگر چینی و داشتن فرزندی نامشروع از او اقرار کرد.

به گفته رسانه ی چینی چاینا دیلی، کسب عضویت حزب کمونیست فرآیندی دارد که بررسی مفصل ایدئولوژی، شخصیت و سابقه ی شخصی فرد را شامل می شود.

چان در حال حاضر عضو حزب کمونیست نیست. با این حال، در کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین به عنوان نماینده حضور دارد. این کنفرانس یک نهاد مشورتی متعلق به دولت چین است.

با این حال، این ستاره هنرهای رزمی هرگز ابایی از اقرار به سرسپردگی‌اش به دولت چین نداشته است.

چان در رأس و مرکز جشن عظیم صدمین سالگرد تأسیس حرب حاکم بر چین قرار داشت که روز ۲۸ ژوئن در استادیوم ملی پکن برگزار شد. او در آنجا قطعه «حراست از رود زرد» را اجرا کرد که قدمت آن به جنگ جهانی دوم بازمی گردد.

او حمایت خود را از اقدامات سرکوبگرانه دولت چین در قبال تظاهرات اعتراضی هنگ کنگی ها در حمایت از دموکراسی هم ابراز کرد.

به گفته ی رسانه ی ساوث چاینا مورنینگ پست، اظهارات چان در پکن خشم طرفدارانش در هنگ کنگ را بار دیگر برانگیخت و برخی از آن ها در توییتر نوشتند که کاش "دیگر از هیچ یک از فیلم هایش لذت نبرند".

 

جکی چان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین