کد خبر: 60051 A

حمله تند جیمز گان به فیلم‌های ابرقهرمانی/ خسته‌کننده هستند و حوصله سربر!

حمله تند جیمز گان به فیلم‌های ابرقهرمانی/ خسته‌کننده هستند و حوصله سربر!

جیمز گان کارگردان فیلم «جوخه انتحار» اعتراف کرد: بیشتر فیلم‌های ابرقهرمانی خسته کننده و حوصله‌سربر هستند و اگر تغییری صورت نگیرد این ژانر به زودی محبوبیتش را از دست می‌دهد.

ایران آرت: جیمز گان که علاوه بر کارگردانی جوخه انتحار (۲۰۲۱) برای دی سی چند فیلم ابرقهرمانی نیز برای دنیای سینمایی مارول ساخته، در گفت‌وگو با روزنامه آیریش تایمز وضعیت فیلم‌هایی که امروزه با اقتباس از کتاب‌های کمیک ساخته و اکران می‌شوند را با ژانرهایی مثل وسترن و فیلم‌های جنگی مقایسه کرد که زمانی شدیدا محبوب بودند اما از یک جایی به بعد کنار گذاشته شدند.

گان تصریح کرد: فکر می‌کنم نیاز نیست نابغه باشید تا یک دو دو تا چهار تا بکنید و ببینید یک چرخه برای این نوع فیلم‌ها وجود دارد. تنها امید برای آینده کتابهای کمیک و فیلم‌های ابرقهرمانی ایجاد تغییر در آنهاست.

این کارگردان ۵۴ ساله آمریکا تاکید کرد: فیلم‌های این ژانر واقعا احمقانه هستند و حالا بیشترشان برایم حوصله‌سربرند.   

به گزارش ایرنا، گان در ادامه با اشاره به این که همه فیلم‌های ابرقهرمانی برای او خسته کننده نبودند و آن اوایل عاشق این نوع فیلم‌ها بود، به تحسین جلوه‌های ویژه اولین فیلم‌های سوپرمن که در بچگی می‌دید و اولین فیلم مرد آهنی پرداخت که آغازگر دنیای سینمایی مارول بود. به گفته کارگردان جوخه انتحار، با این وجود اگر این فیلم‌ها تغییر نکنند، واقعا حوصله‌سربر خواهند شد.

گان با تغییر فرمول ژانر ابرقهرمانی چندان بیگانه نیست؛ دو قسمت اول فیلم‌های نگهبانان کهکشان (Guardians of the Galaxy)، به کارگردانی گان، کمدی و رنگهای روشن را به دنیای سینمایی مارول آوردند و موفقیت آن مجموعه، به تغییر فرمول فیلم‌های مارول کمک کرد.

گان همچنین در مصاحبه‌ای که با نشریه اینترتیمنت ویکلی داشت، از جوخه انتحار به عنوان یک فیلم جنگی پرتکاپو با ضدابرقهرمان‌های مرخرف یاد کرد و نوید یک تغییر جدید در فرمول ژانر ابرقهرمانی را داد، این بار در دنیای سینمایی دی سی.

این کارگردان مطرح آمریکایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش نمایش ابرقهرمان‌های نه چندان بی‌نقص را در سریال نگهبانان (Watchmen)  تحسین کرد و گفت از خالقان این سریال یعنی دیوید گیبونز تصویرگر و آلن مورد نویسنده الهام می‌گیرد. گان درباره این سریال گفت: لباس‌های ابرقهرمانان فیت تنشان نبود و کمی شکم داشتند. همه این ابرقهرمان‌ها بدن‌های بی عیب و نقص و ورزیده‌ نداشتند و همه‌شان زیبارو نبودند.

او افزود: بنابراین کسانی هستند که در داستان‌های ابرقهرمانی نوآوری می‌کنند و نمی‌توان حکم ۱۰۰ درصدی در این باره صادر کرد اما خیلی از فیلم‌های ابرقهرمانی خسته کننده هستند. بنابراین از نظر من رمز موفقیت در اضافه کردن شاخص‌های جدید به فیلم است.

در تایید گفته‌های گان، سریال‌های ابرقهرمانی مثل نگهبانان اچ بی او و پسران آمازون پرایم به دلیل افزودن شاخص‌های سیاسی به داستان‌های ابرقهرمانی از طرف منتقدان مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

 

جیمز گان فیلم ابرقهرمانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین