کد خبر: 60174 A

"قهرمان" اصغر فرهادی چه زمانی به ایران می‌آید؟

"قهرمان" اصغر فرهادی چه زمانی به ایران می‌آید؟

پخش‌کننده فیلم "قهرمان" به کارگردانی اصغر فرهادی، درباره زمان اکران این فیلم در ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

ایران آرت: سعید خانی پخش‌کننده فیلم سینمایی "دینامیت" درباره آخرین وضعیت اکران این فیلم سینمایی گفت: با شرایطی که سینماها در پیک پنجم کرونا سپری می‌کنند، سالن‌های سینمایی در برخی از شهرهای هنری تعطیل هستند، با توجه به منع تردد، آخرین سانس اکران سینماها ساعت ۱۰ شب است و سالن‌ها هم حداکثر با ۵۰ درصد ظرفیت امکان فروش دارند، با تمام این کم‌وکاستی‌هایی که برای اکران ایده‌آل داشتیم، فروش فیلم "دینامیت" بسیار فوق‌العاده بود و همچنان هم ادامه دارد. فروش این فیلم هم نشان داد هنوز هم در سینما اگر فیلم خوب اکران شود، فروش می‌کند.

وی درباره شرایط تبلیغاتی این فیلم که به تازگی فروش آن از مرز ۷ میلیارد تومان عبور کرده است هم افزود: تلویزیون متأسفانه هیچ حمایتی از اکران این فیلم نکرد. در واقع نه تنها حمایتی نیست، بلکه اگر هر از گاهی بتوانند، علیه سینما سم‌پاشی هم می‌کنند. از نظر تبلیغات محیطی هم آنقدر شرایط شهرداری وحشتناک است که برای ما به‌صرفه نیست. برخلاف دیگر کشورها هیچ تفاوتی میان یک محصول فرهنگی و یک برند تجاری برای استفاده از تبلیغات محیطی در شهرها نیست و طبیعتاً زور ما به آن شرایط نرسید. در این وضعیت تنها ظرفیت تبلیغاتی که توانستیم از آن استفاده کنیم فضای مجازی بود. در عین حال تبلیغات دهان به دهان مخاطب هم به فروش فیلم کمک کرده است.

این پخش‌کننده در گفتگو با مهر درباره برنامه خود برای اکران دیگر فیلم‌ها هم گفت: فعلاً تمرکز ما روی اکران "دینامیت" است و بعد از ماه محرم و صفر به‌جز فیلم "قهرمان" اصغر فرهادی، چند فیلم دیگر را هم در دستور کار داریم که بسته به شرایط، اکران خواهیم کرد.

خانی درباره اکران فیلم تازه اصغر فرهادی با نام "قهرمان" در ایران هم گفت: وضعیت اکران این فیلم بستگی به شرایط اکران جهانی آن دارد. منتظریم اصغر فرهادی به ایران بیاید و مذاکرات را انجام دهیم اما امیدواریم بتوانیم در فصل پاییز فیلم را اکران کنیم.

وی در پایان درباره حواشی به‌وجود آمده برای فیلم "قهرمان" در فضای مجازی پس از توفیق در جشنواره کن هم گفت: از نظر هنری که موضعی ندارم اما این جنس حواشی از نظر مارکت و پخش، همیشه به نفع فیلم بوده، مخاطب سینما همواره به‌دنبال فیلم خوب است و فیلم تازه اصغر فرهادی هم مطمئنم به دلیل ساختار، داستان و احترامی که این فیلمساز همواره به مخاطب خود گذاشته است، فروش بسیار خوبی خواهد داشت و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

اصغر فرهادی قهرمان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین