کد خبر: 60344 A

مرگ خانم بازیگری که در کودکی به شهرت رسید

مرگ خانم بازیگری که در کودکی به شهرت رسید

اولین نقش اول ویثرز در سال ۱۹۳۵ و فیلم "جینجر" بود که فیلمبرداری‌اش در روز تولد ۹ سالگی او آغاز شد. او در همان سالها به شهرت جهانی رسید.

ایران آرت: جین ویثرز که در دوران کودکی به شهرت رسید، شنبه شب این هفته در کالیفرنیا درگذشته است.

ویثرز که در آتلانتا متولد شده بود، در سنین کودکی و به اصرار مادرش به صنعت نمایش وارد شد. دختر ویثرز "کندال اریر" با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: "مادرم بانوی ویژه‌ای بود. فضا را با خنده‌هایش روشن می‌کرد، اما به‌ویژه وقتی در مورد دوران حرفه‌ای‌اش که عاشقانه دوستش داشت و خیلی زود پا به آن عرصه گذاشته بود حرف می‌زد، قدرشناسی و شعف را طنین‌انداز می‌کرد."

ویثرز در سن ۲ سالگی به کلاس‌های رقص و آواز فرستاده شده بود اما حرفه‌ای او یک سال بعد وقتی در یک مسابقه محلی جایزه‌ای کسب کرد آغاز شد و او را به برنامه کودک صبحگاهی وارد کرد. پس از نقل مکان به هالیوود، و مدتی دوری، نقش مکملی مقابل "شرلی تمپل" در "چشمان روشن"به دست آورد.

به گزارش 30نما، اولین نقش اول ویثرز در سال ۱۹۳۵ و فیلم "جینجر" بود که فیلمبرداری‌اش در روز تولد ۹ سالگی او آغاز شد. در همان سال، اودر "دهقان زن می‌گیرد" مقابل "هنری فاندا" جلوی دوربین رفت که اولین فیلم بلندش را تجربه می‌کرد. در سال‌های بعدی دهه ۱۹۳۰، ویثرز در سه فیلم دیگر ظاهر شد.

به گزارش 30نما، ویثرز از سنین کودکی به‌شدت در تمامی جنبه‌های تولید فیلم‌هایش مشارکت می‌کرد؛ در جلسات نویسندگان حضور داشت، دیالوگ‌هایی پیشنهاد می‌کرد، بازیگرانی را انتخاب می‌کرد و با استودیوها مذاکره می‌کرد. "جین ویثرز" تنها بازیگر کودکی بود که با استودیوها قراردادی هفت ساله منعقد کرده بود.

او در سنین نوجوانی در فیلم‌هایی چون "بهترین دوست من" و "رابطه‌های جرالدین" ظاهر شد و در ۲۱ سالگی با هالیوود وداع کرد تا بر زندگی شخصی‌اش تمرکز کند. او دو بار ازدواج کرد و پنج فرزند به دنیا آورد اما در سال ۱۹۵۶ بازگشت تا در فیلم "غول" با "جورج استیونز" کارگردان، و "الیزابت تیلور"، "راک هادسون" و "جیمز دین" همکاری کند.

بازی در "غول" سبب شد که نقش‌های بیشتری در عناوینی چون "ساعت آلفرد هیچکاک"، "قتل" و "قایق عشق" به دست آورد. ویثرز در چنین تئاتر از جمله "سلام، دالی!" نقش‌آفرینی کرده بود.

در سال ۱۹۶۰، ویثرز در آگهی‌های بازرگانی تلویزیونی پاک‌کننده "کامت" بازی کرد و در همان سال روی پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ستاره‌ای دریافت کرد. ویثرز در سال ۱۹۹۵ در فیلم‌های انیمیشن "گوژپشت نتردام"  دیزنی و دنباله‌اش در سال ۲۰۰۲ صداپیشگی کرده بود. او در سال ۲۰۰۳ به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره "جامعه سرطان آمریکا" برگزیده شد

 

بازیگر بازیگر زن جین ویثرز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین