کد خبر: 60388 A

هیچکاک درگذشت/ وداع با دختر کارگران افسانه‌ای

هیچکاک درگذشت/ وداع با دختر کارگران افسانه‌ای

پت هیچکاک تنها فرزند آلفرد هیچکاک کارگردان بزرگ تاریخ سینما، در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

ایران آرت: "پت هیچکاک" تنها فرزند  "آلفرد هیچکاک" کارگردان افسانه‌ای بود که در فیلم های "ترس صحنه"،  "روانی" و  "غریبه در قطار" مقابل دوربین پدرش رفته بود.

او که در دوران نوجوانی در دو نمایش تئاتر برادوی نیز به روی صحنه رفته بود ، سابقه حضور در ۱۰ قسمت از مجموعه تلویزیونی "آلفرد هیچکاک" تقدیم می‌کند" را نیز داشت که بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۰  از شبکه CBS  به روی آنتن می رفت و نقش کوتاهی را نیز در فیلم  "ده فرمان" ساخته  "سسیل بی. دمیل" ایفا کرده بود.

به گزارش ایسنا "پت هیچکاک" با نام کامل "پاتریشیا آلما هیچکاک" که متولد ۷ جولای ۱۹۲۸ بود در سال ۲۰۰۴ و در مصاحبه ای با سایت آکادمی اسکار درباره همکاری با پدرش گفته بود: "چیز غیرمعمولی نبود و درست مثل سایر بازیگران درباره صحنه صحبت میکردیم و سپس آن را انجام می‌دادیم".

او در مصاحبه دیگری از رابطه بسیار نزدیک با پدرش سخن گفته بود:  "پدرم یکشنبه هر هفته برای خرید و نهار من را بیرون می‌برد و همیشه با هم به کلیسا می رفتیم. وقتی رانندگی یاد گرفتم من پدرم را یکشنبه ها به کلیسا می‌بردم. این که امروز اعتقادات بسیار قوی دارم به دلیل سخت کوشی پدرم است". 

 "پت هیچکاک" در سال ۲۰۰۳ کتابی با همکاری "لورن بوزرو" نویسنده و فیلمساز فرانسوی با عنوان "آلما هیچکاک: زنی پشت یک مرد" درباره مادرش نوشت و در این کتاب به زندگی و رابطه پدر و مادرش پرداخت.

رابطه  "آلفرد هیچکاک" و همسرش در فیلم "هیچکاک" محصول ۲۰۱۲ با بازی "آنتونی هاپکینز" و "هان میرن" نیز به تصویر کشیده شده است.

 

آلفرد هیچکاک پت هیچکاک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین