کد خبر: 60418 A

اعتراض زنان فیلمساز به حمایت از جانی دپ

اعتراض زنان فیلمساز به حمایت از جانی دپ

این گروه از فیلمسازان زن می‌گویند اعطای چنین جایزه‌ای به کسی که اتهامات بسیاری در خصوص خشونت خانگی علیه او مطرح است، اعتبار این جشنواره بین‌المللی را خدشه‌دار کرد.

ایران آرت: گروه بین‌المللی فیلمسازان اسپانیایی روز سه‌شنبه تصمیم جشنواره فیلم سن سباستین برای اعطای بالاترین نشان این جشنواره به جانی دپ را محکوم کردند.

رئیس انجمن فیلمسازان زن و رسانه های سمعی و بصری می گوید جایزه جشنواره فیلم به جانی دپ «پیام وحشتناکی» را منتقل می کند.

گروهی از زنان فیلمساز اسپانیایی تصمیم جشنواره فیلم سن سباستین برای اعطای بالاترین افتخار به «جانی دپ» را محکوم کردند و گفتند که این رویداد بین المللی با این کار خود را بدنام کرده است.

به گزارش فارس،، کریستینا اندرو، رئیس انجمن فیلمسازان زن و رسانه های سمعی و بصری اسپانیا، گفت از تصمیم به اعطای جایزه دانوستیا به جانی دپ در شصت و نهمین دوره جشنواره در ماه سپتامبر بسیار شگفت زده شده است. 

اندرو به آسوشیتدپرس گفت: «این اقدام از بدی جشنواره سن سباستین و مدیریت آن حکایت می کند و پیام وحشتناکی را به عموم منتقل می کند که: مهم نیست که سوء استفاده گر  و آزارگر باشید همینکه بازیگر خوبی باشید کفایت می کند!

این گروه از فیلمسازان زن می‌گویند اعطای چنین جایزه‌ای به کسی که اتهامات بسیاری در خصوص خشونت خانگی علیه او مطرح است، اعتبار این جشنواره بین‌المللی را خدشه‌دار کرد.

جشنواره معتبر سن سباستین که در ماه آینده میلادی در اسپانیا برگزار می‌شود، قرار است این جایزه را به این بازیگر ۵۸ ساله اعطا کند. این جایزه برترین جایزه این رویداد است و هدف آن تجلیل از دستاوردهای یک عمر فعالیت هنری هنرمند است.

اشاره کریستینا اندرو، رئیس انجمن فیلمسازان زن اسپانیا به حکمی است که یک سال پیش قاضی بریتانیایی در خصوص وارد دانستن اتهامات خشونت خانگی علیه جانی دپ صادر کرده بود.

پس از آنکه روزنامه سان چاپ بریتانیا در گزارشی در سال ۲۰۱۸ جانی دپ را متهم کرده بود که «امبر هرد»، همسر سابق خود را کتک می‌زده، این بازیگر هالیود از این نشریه شکایت کرد.

اما دادگاه پس از دو هفته بررسی ادعاهای دو طرف، به درست بودن ادعاهای منتشر شده در این نشریه حکم داد. به گفته قاضی ۱۲ مورد از ۱۴ موردی که در گزارش روزنامه سان به آنها اشاره شده بود، صحیح بوده و جانی دپ همسر پیشین خود را کتک زده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین ۱۷ تا ۲۵ سپتامبر در اسپانیا برگزار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این بازیگر نامدار آمریکایی شخصا در این جشنواره حضور پیدا کند. آقای دپ به درخواست‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس برای اظهار نظر در این رابطه پاسخی نداد.

 

جانی دپ جشنواره فیلم سن سباستین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین