کد خبر: 60662 A

کدام هنرمندان می‌توانند واکسینه شوند؟

کدام هنرمندان می‌توانند واکسینه شوند؟

به تازگی وزیر بهداشت بر توجه به واکسیناسیون هنرمندان با همکاری صندوق حمایت از هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرده است اما آیا همه هنرمندان می‌توانند واکسینه شوند؟

ایران آرت: فهیمه پناه‌آذر در همشهری نوشت: خرداد امسال بود که واکسیناسیون هنرمندان پیشکسوت آغاز شد؛ یک شروع خوب و امیدوارکننده. قرار بود در ادامه هنرمندان در صنوف مختلف نیز آماده زدن واکسن شوند اما این موضوع فراموش شد و دیگر از ادامه تزریق واکسن خبری نبود. در دو سال اخیر بسیاری از هنرمندان درگیر کرونا شدند و حتی حالشان وخیم شد و متأسفانه برخی از هنرمندان را هم به‌خاطر این ویروس از دست دادیم. پیک‌های کرونا درصد ابتلای همه مردم به ویروس را بیشتر و بیشتر کرده و حالا به پیک پنجم رسیده‌ایم. موجی که طولانی‌تر از دیگر موج‌های کرونا بوده و مرگ‌ومیر‌های هر روزه به‌گونه‌ای تقویم مرگ در ایران را رقم زده است. اما بسیاری از افراد ازجمله هنرمندان ناگزیر به‌کارکردن هستند. گروه‌های نمایشی و سینمایی و گروه‌های تلویزیونی؛ افرادی که به صحبت‌های وزیر بهداشت اعتماد داشته و پروژه‌های کاری خود را کلید زدند اما روزها می‌گذرد و خبری از واکیسناسیون نیست.

نامه‌ای که دریافت شد

روز اول شهریور سعید نمکی، وزیر بهداشت، در نامه‌ای خطاب به علیرضا رئیسی، معاون بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بر توجه به واکسیناسیون هنرمندان با همکاری صندوق حمایت از هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد. در بخشی از این نامه آمده است: «ضروری است در اسرع وقت با هماهنگی جناب آقای سیدزاده، مدیرعامل محترم صندوق حمایت از هنرمندان که فهرست تمامی عزیزان را در اختیار دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقسیم هنرمندان عزیز ثبت‌نام‌شده در سراسر کشور بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، عملیات ایمن‌سازی این عزیزان علیه کووید-۱۹ را از همین امروز آغاز کنید».

ابلاغ به شهرهای دیگر برای واکسیناسیون هنرمندان

سیدحسین سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر  بعد از انتشار نامه وزیر بهداشت می‌گوید: «طی پیگیری‌های صورت‌گرفته در چندماه گذشته، اصحاب فرهنگ و هنر در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفتند». وی در رابطه با اعلام اسامی اعضای صندوق به وزارت بهداشت توضیح  می‌دهد: «با اعلام اسامی تمامی اعضای صندوق، نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام می‌شود، همچنین طبق هماهنگی انجام‌شده، امکان واکسیناسیون هنرمندان با ارائه هنرکارت نیز فراهم شده است». این مدیر از ابلاغ نامه وزیر به همه شهرها خبر می‌دهد.  سیدزاده درباره هنرمندان در شهرهای مختلف و واکسیناسیون هنرمندان به همشهری می‌گوید: «با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، بالاخره توانستیم نامه‌ای از وزیر بهداشت دریافت کنیم و پیرو این نامه فهرست تمام هنرمندانی که در صندوق هنر عضویت داشتند را به کل شهرستان‌ها ابلاغ کردیم. هنرمندان ساکن در شهرهای مختلف می‌توانند با داشتن کارت شناسایی برای واکسیناسیون اقدام کنند». وی درباره هنرمندان ساکن در تهران نیز می‌گوید: «منتظر نامه معاونت درمان هستیم تا تکلیف مشخص شود که در تهران نیازمند ثبت‌نام در سامانه هستیم یا اینکه هنرمندان می‌توانند با داشتن کارت هنر و کارت شناسایی واکسن خود را بزنند».

سن‌هایی که به دریافت واکسن نمی‌رسد

البته این نکته هم وجود دارد که رسانه ملی مدتی است که شرایط را برای دریافت واکسن افراد تحت پوشش خود را چه در خود سازمان و چه کسانی که در پروژه‌های وابسته به این سازمان فعالیت می‌کنند، فراهم کرده است، تعداد معدودی از اعضای خانه سینما به‌واسطه حضور در سریال‌های تلویزیونی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. با همه اینها، بسیاری از هنرمندان که در صنوف مختلف فعالیت دارند به‌خاطر نرسیدن سن برای دریافت واکسن و حضور در پروژه‌های مختلف به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و متأسفانه برخی از هنرمندان هم فوت می‌کنند.  در میان صنوف، بیشتر از 50درصد افراد به سن دریافت واکسن نرسیده‌اند و با توجه به اینکه تزریق واکسن برای هر فرد در همه رده‌های شغلی واجب است،  هنرمندان هم باید تا دیر نشده واکسن خود را دریافت کنند.

  آغاز واکسیناسیون عوامل سریال‌های صداوسیما

علی‌اکبر تحویلیان که تهیه کنندگی سریال «از سرنوشت» را عهده دار است، اعلام کرد؛ «صداوسیما توانسته واکسیناسیون عوامل سازنده سریال‌ها را آغاز کند» و همچنین خبر داد که تصویربرداری سریالش هم ازسرگرفته شده است. به‌گزارش همشهری، علی‌اکبر تحویلیان، تهیه‌کننده این فیلم افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت، صداوسیما توانست واکسیناسیون عوامل سازنده سریال‌ها را آغاز کند. در این راستا عوامل سازنده سریال «از سرنوشت» هم در حال انجام واکسیناسیون هستند که به امید خدا آسیب کمتری (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) متوجه عوامل سازنده شود. این سریال با توجه به درگیر شدن برخی عوامل سریال «از سرنوشت» به ویروس کرونا، کار متوقف شده بود که از روز یکشنبه، ۳۱مردادماه در لوکیشنی در تهران تصویربرداری سریال از سرگرفته شد.

 

واکسیناسیون هنر هنرمند واکسن کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین