کد خبر: 60682 A

آقای مجری معروف و کمپین نجات حیوانات از افغانستان

آقای مجری معروف و کمپین نجات حیوانات از افغانستان

جیمی جرویز این نظر که نباید حیوانات را نسبت به انسان‌ها در اولویت قرار داد، انتقاد می‌کند.

ایران آرت: ریکی جرویز، کمدین بریتانیایی به منتقدین کمپین نجات حیوانات از افغانستان تاخته است. پس از سقوط دولت افغانستان، "پل فارثینگ" بنیان‌گذار پناه‌گاه "نوزاد" در کابل در تلاش است تا کارکنان و خانواده‌هایشان و نیز ۱۴۰ سگ و ۶۰ گربه‌ را تحت کمپینی به نام "عملیات کشتی" (Operation Ark) از این کشور خارج کند.

"بن والاس" وزیر دفاع بریتانیا سه‌شنبه این هفته در مصاحبه با "اسکای نیوز" گفت: "[فارثینگ] می‌تواند به عنوان یک فرد دارای گذرنامه بریتانیایی از افغانستان خارج شود. او روز جمعه فراخوانده شده و من پیشنهاد می‌کنم که حضور پیدا کند." او اضافه می‌کند که کارکنان او نیز امکان خروج خواهند داشت اما می‌گوید: "در مورد حیواناتی که می‌خواهد نجات دهد… مسئله این است من آن‌ها را نسبت به مردان، زنان و کودکانی که ناامیدانه پشت دروازه‌ها قرار دارند در اولویت قرار نمی‌دهم."

به گزارش 30نما، جرویز که حامی همیشگی حقوق حیوانات است در صفحه توییتر خود می‌نویسد: "فوری: پل فارثینگ مردی شجاع و مهربان است. پاداش این شرافت را باید بگیرد. هنوز در حالی که خطر مرگ تهدیدش می‌کند تلاش می‌کند دیگران را نجات دهد. نباید جا بماند. اما یک خودروی لعنتی را منتقل کرده‌اند؟ شرم‌آور است."

جرویز در توییت دیگری اضافه می‌کند: "احمق‌های عزیز و کثیفی که می‌گویید نباید حیوانات را نسبت به انسان‌ها در اولویت قرار داد. ۱. حیوانات در جایی نگهداری می‌شوند که انسان‌ها نمی‌توانند به آنجا بروند. ۲. این یک هواپیمای خصوصی و اکسترا است که امکان می‌دهد انسان‌های بیشتری نجات پیدا کنند."

وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید شنبه این هفته هفت تن دیگر جان داده‌اند تا شمار قربانیان در افغانستان پس از تصرف کشور توسط طالبان به دست کم ۲۰ نفر برسد. یکی از هفت قربانی در فرودگاهی که با هجوم مردم گریزان مواجه شده یک دختر دو ساله بوده است.

 

مجری معروف ریکی جرویز پل فارثینگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین