کد خبر: 60881 A

کریستن استوارت ستاره شماره یک ونیز شد/ گام بلند برای کسب اسکار

کریستن استوارت ستاره شماره یک ونیز شد/ گام بلند برای کسب اسکار

کریستین استوارت در نقش پرنسس دایانا درخشیده و منتقدین از حالا گمانه‌زنی می‌کنند که فیلم "اسپنسر" اولین نامزدی اسکار را برای استوارت به ارمغان آورد.

ایران آرت: اغلب منتقدین از بازی "کریستن استوارت" در نقش "پرنسس دایانا" در فیلم "اسپنسر" (Spencer) ستایش کردند. این فیلم روان‌شناسانه به کارگردانی "پابلو لارایین" جمعه گذشته در هفتاد و هشتمین جشنواره ونیز اکران و به نوشته "ورایتی" با سه دقیقه تشویق ایستاده مواجه شد و استوارت را واداشت با چشمانی اشک‌بار کارگردان را در آغوش بکشد. این فیلم در حال حاضر از "راتن تومیتوز" امتیاز ۸۰ درصد دریافت کرده است. منتقدین از حالا گمانه‌زنی می‌کنند که این فیلم اولین نامزدی اسکار را برای استوارت به ارمغان آورد.

"هالیوود ریپورتر" می‌نویسد: "این فیلم که به عنوان داستانی پندآموز بر اساس یک تراژدی واقعی ارائه شده، تفحصی تماشایی است در زندگی زنی تحت فشار، با بازی "کریستن استوارت" تابان."

"رپ" نوشته است: "اگرچه نقش‌های مکمل قابل‌توجهی برای تیموتی اسپال، شان هریس و سالی هاکینز وجود دارد، اما این فیلم متعلق به استوارت است. او چشمان معصوم، سر خم گشته ترحم‌برانگیز و صدای دختری جذاب را به خوبی نشان داده، این کار او یک تقلید نیست – بیشتر برداشتی از یک نقش کلاسیک است، و لایه‌هایی از پیچیدگی‌های انسانی را به هویتی می‌بخشد که با وجود همه روایت‌های پیرامون زندگی‌اش، هنوز در اذهان مردم بریتانیا و جهان مهم جلوه می‌کند."

"گاردین" می‌نویسد: "کریستن استوارت که با جت از کالیفرنیا آمده، در این نقش کاملاً جذاب به نظر می‌رسد. خام‌دستی و تصنعی بودن را در بازی خود در نقش دایانا نشان می‌دهد، و این دقیقاً همان چیزی است که باید باشد وقتی که برخی معتقدند دایانا خودش رفتارهایی تصنعی و خام‌دستانه نشان می‌داد؛ و بزرگ‌منشی باشکوه و ذاتی خود را با عشوه‌گری می‌آراست."

به گزارش 30نما، منتقد "لیتل وایت لایز" می‌گوید "اسپنسر" هم یادآور فیلم "ماری آنتوانت" (Marie Antoinette) "سوفیا کاپولا" است و هم "درخشش" (The Shining) "استنلی کوبریک".

"ایندی‌وایر" می‌نویسد: "این درام غیرمرسوم اثری با شخصیت‌های معدود در ژانر خانه تسخیرشده است که سعی نمی‌کند جایگاه آن زن واقعی موجود در پس یک هویت اسطوره‌ای را معین کند."

در خلاصه داستان فیلم آمده است: "دسامبر سال ۱۹۹۱: رابطه‌ی زناشویی پرنس و پرنسس ولز به سردی گراییده. به رغم انتشار شایعه‌ی جدایی آن‌ها و روابط عاشقانه‌ی مخفیانه، آرامش برای برگزاری جشن‌های کریسمس در سندرینگهام حکمفرماست. خوردنی و آشامیدنی مهیاست، و شکار و تیراندازی پابرجا. دایانا بازی را بلد است. امسال، شرایط بسیار متفاوت خواهد بود."

استودیوی نئون فیلم "اسپنسر" را ۵ نوامبر ۲۰۲۱ در سالن‌های سینما اکران خواهد کرد.

 

پرنسس دایانا کریستن استوارت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین