کد خبر: 60901 A

از سلمان فارسی تا حضرت اجل خان در حال تولید/ سریال‌های تاریخی به تلویزیون برمی‌گردد

از سلمان فارسی تا حضرت اجل خان در حال تولید/ سریال‌های تاریخی به تلویزیون برمی‌گردد

علیرغم وضعت بغرنج کرونا در کشور، سریال‌های جدیدی در تلویزیون در حال تولید است و گفته می‌شود بازیگران و عوامل تولید هنگام ابتلا به کرونا، دستمزدشان کم یا قطع نمی‌شود.

ایران آرت: فهیمه پناه‌آذر در همشهری نوشت: این روزها هر چند آنتن سیما در پخش سریال‌های جدید به‌خصوص در مناسبت‌ها کم می‌آورد اما با وجود تولید شدن پروژه‌هایی از سریال‌های ویژه گرفته تا الف و ب در آینده‌ای نه‌چندان دوردست سیما پر خواهد بود.این روزها تنها موضوع سریال‌سازی‌ در سازمان نیست بلکه وضعیت تولید و ابتلای برخی از عوامل به ویروس کروناست، ویروسی که علاوه بر تعطیلی پروژه‌ها، هزینه‌های زیادی را روی دست عوامل گذاشته است. به‌همین جهت است که سازمان تلاش دارد واکسیناسیون گروه‌های تولید را تسریع کند و به‌گفته یکی از مدیران معاونت سیما درصورت ابتلای فردی به کرونا تلاش می‌شود تا افراد بدون حامی نباشند. موضوع دستمزد بازیگران و عوامل سریال‌های تلویزیونی در دوران کرونا موردی است که دغدغه هنرمندان شده است. هر از گاهی شنیده می‌شود که بازیگری یا یکی از عوامل به ویروس کرونا مبتلا شده و طی دوران گذراندن بیماری نیز با مشکلاتی ازجمله عدم‌تامین هزینه دارو، نگرفتن دستمزد و ... روبه‌روست. موردی که مدیران سازمان معتقدند بیشترین تلاش را می‌کنند که هنرمندان کمترین مشکلات را داشته باشند.

10قسمت سلمان فارسی برای پخش



یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تولید در این روزهای کرونایی، "سلمان فارسی" داوود میرباقری است، پروژه‌ای که گفته شده سه برابر سخت‌تر از تولید "مختارنامه" است. این روزها مدیران سازمان از علی عسکری گرفته تا حمید شاه‌آبادی، معاون سیما سر صحنه این سریال ویژه حاضر شدند. شاه‌آبادی بعد از بازدید از لوکیشن این سریال گفته است: "سلمان فارسی پس از پشت سر گذاشتن مرحله پیش‌تولید، مطابق زمانبندی صورت گرفته، به‌خوبی پیش رفته و کاروان سلمان به‌رغم محدودیت‌های کرونا همچنان در حال طی کردن مسیر تولید است.

تاکنون مطابق برنامه‌ریزی‌ها ۲۵درصد از کار تصویربرداری این سریال انجام شده است که درواقع حدود ۱۰ قسمت (مربوط به قسمت‌های میانی) را دربرمی‌گیرد." وی همچنین عنوان کرده: "‌مقصد بعدی کاروان سلمان فارسی لوکیشن‌های مختلفی مانند آبسرد دماوند، شاهرود، جهرم یا شهرک سینمایی نور خواهد بود." به‌گفته معاون سیما، در این پروژه ۲۰هزار نفر برای بازیگری، اعلام آمادگی کردند (در پاسخ به فراخوان گروه) و با ۶ هزار نفر از آنها گفت‌وگو شده و تاکنون حدود ۱۵۰۰ نفر بازیگر و هنرور مقابل دوربین رفته‌اند. باید دید چه تعداد از این عوامل واکسیناسیون شده‌اند.

عسگرپور  و  سریال رمضانی



پیش‌تولید سریال رمضانی "حضرت اجل خان" (بابا) خان به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی به‌تازگی آغاز شده است. ایرج محمدی، تهیه‌کننده این سریال توضیح داد: "یک هفته است که پیش‌تولید سریال "حضرت اجل خان" (بابا)خان آغاز شده. این سریال، اثری تاریخی در ژانر ملودرام و به قلم سعید مطلبی است که درباره اواخر دوران قاجار بوده و برای ‌ماه رمضان آماده می‌شود." گروه کارگردانی هم‌اکنون در مرحله انتخاب بازیگر است که به‌زودی بازیگران این سریال معرفی خواهند شد و علی طلوعی، مجری طرح این سریال تاریخی است. محمدمهدی عسگرپور در کارنامه خود سریال‌های "شیدایی"، "جراحت"، "رهایم نکن" و..‌. را در تلویزیون دارد.

بازیگران جدید در فصل دوم نوار زرد!



از دیگر سریال‌هایی که این روزها خبر تولید آن منتشر شده، فصل دوم "نوار زرد" و سریال "بی‌نشان" است. فصل اول "نوار زرد" به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی با مضمونی جنایی-پلیسی سال ۹۶ از شبکه دو پخش شد. فصل دوم نوار زرد مانند فصل اول به غیراز داستان دنباله‌دار، در هر قسمت نیز قصه‌ای پلیسی ـ جنایی را روایت می‌کند. تیم بازیگران این پروژه به‌صورت کامل تغییر کرده و قرار نیست هیچ‌کدام از بازیگران فصل اول در فصل دوم حضور داشته باشند. تهیه‌کننده همان محمدرضا شفیعی است و این بار سروش محمدزاده کارگردانی کار را برعهده دارد. بی‌نشان را هم راما قویدل کارگردانی می‌کند و مرتضی رزاق کریمی تهیه کنندگی آن را عهده‌دار است. این سریال 30قسمتی به نویسندگی مشترک آزیتا ایرایی و مهدی حمزه برای پخش از شبکه 3 سیما ساخته می‌شود.

 

 

محمدمهدی عسگرپور داوود میرباقری سلمان فارسی نوار زرد محمدرضا شفیعی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین