کد خبر: 60988 A

علیرضا تابش و علم الهدی راضی از شیوه شروع به کار وزیر تازه ارشاد

علیرضا تابش و علم الهدی راضی از شیوه شروع به کار وزیر تازه ارشاد

دو هفته پس از رای اعتماد مجلس به محمدمهدی اسماعیلی و آغاز به کار او در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد، دو کارشناس و مدیر عرصه سینما از شیوع شروع به کار وزیر جدید ابراز رضایت کردند.

ایران آرت: علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره اقدامات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای حضور در این وزارتخانه و گام‌های اولش به جام‌جم گفت: "طبق تجربه دهه‌های پیشین، تغییر و تحولات دولت (به ویژه تفاوت رویکرد میان دو دولت جدید و قدیم) معنادار و قابل توجه است و عموما در میان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و هنرمندان و اهالی سینما ایجاد تشویش و نگرانی می‌کند. چرا که سینماگران از یکسو مستقیماً با مردم سخن می‌گویند و از طرف دیگر، سیاست‌های دولت‌ها در وجوه مختلف، بر نوع و شکل فعالیت آنها تاثیر قابل توجهی خواهد داشت."

وی افزود: "خوشبختانه در طول مدت اندکی که از ورود جناب آقای دکتر اسماعیلی به دفتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گذرد، نوع مدیریت این تشویش و نگرانی، به ویژه با عنایت به سوء‌تفاهمی که در ابتدای معرفی ایشان به مجلس برای اخذ رای اعتماد ایجاد شد، به نظر مدبرانه و با متانت در حال اعمال است. اشاره ایشان به رویکرد دولت جدید در ادامه‌یافتن و تقویت جشنواره‌ها، پیگیری مشکلات ایجاد‌شده در دوران کرونا، تکریم هنرمندان و نگاه ایجابی به جامعه‌ هنری در کل کشور باعث شده است تشویش جامعه‌ سینماگران، نمود کمتری پیدا کند و جامعه‌ هنری ما در انتظار تحقق وعده‌ها و گام‌های اجرایی و عملیاتی بعدی باشد."

صبر و مدارا لازم است

امیرحسین علم‌الهدی کارشناس ارشد فرهنگی و مدیر اسبق گروه سینمایی هنر و تجربه درباره فعالیت وزیر ارشاد به جام‌جم گفت: "محمدمهدی اسماعیلی، در همین ابتدای کار برنامه‌های کوتاه‌مدتی برای کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه مطرح کردند که نشانگر حسن نیت‌شان برای خدمت‌رسانی در این عرصه است. تقویت آموزش‌های هنری، ملی‌شدن صنعت نشر، تخصیص بسته‌های حمایتی به هنرمندان (شامل یکسری کمک‌های بلاعوض و همچنین تسهیلات با سود کم)، واکسیناسیون هنرمندان بدون محدودیت سنی و... گویای آن است که بنا بر گفته خودشان آمده‌اند تا انبساط حوزه فرهنگ و هنر را تامین کنند، اما نباید فراموش کرد که حوزه فرهنگ و هنر، حوزه صبر و تامل و مدارا است و شاید سال‌ها طول بکشد تا تاثیر هر قدمی که در این حوزه برداشته می‌شود، نمایان شود."

علم‌الهدی بیان کرد: "در دو هفته‌ای که از حضور ایشان در مسند وزارت فرهنگ و ارشاد می‌گذرد می‌توان نگاه مثبتی که به فعالان حوزه فرهنگ و هنر دارند را احساس کرد، اما برای ارزیابی دقیق از این‌که قرار است چگونه در این عرصه فعالیت کنند باید منتظر پیاده‌سازی سیاست‌های اجرایی‌شان ماند. به هر حال امیدوارم در مدت مسوولیت وزیر جدید فرهنگ و ارشاد شاهد آرامش، توسعه و حفظ کرامت جامعه فرهنگی و هنری کشورمان باشیم. ما زنده‌ایم به امید تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد."

 

علیرضا تابش محمد مهدی اسماعیلی امیرحسین علم الهدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین