کد خبر: 61203 A

تقدیر از ماریون کوتیار در سن سباستین/ جنبش MeToo# یک انقلاب واقعی است

تقدیر از ماریون کوتیار در سن سباستین/ جنبش MeToo# یک انقلاب واقعی است

ستاره فرانسوی می‌گوید: جنبش "من هم" به زنان اجازه داده آزادانه حرف بزنند. یک انقلاب واقعی است. در طول چند سال گذشته، فرمان‌بردای زنان در انظار عموم به شکل فزاینده‌ای غیرقابل‌قبول شده است

ایران آرت: ماریون کوتیار بازیگر فرانسوی برنده اسکار جمعه گذشته در جشنواره فیلم سن‌سباستین جایزه افتخاری "دونوستیا" را دریافت کرد و روی صحنه از انقلابی گفت که جنبش "من هم" (#MeToo) آغاز کرده است.

کوتیار که به‌تازگی فیلم "آنت" (Annette) "لئوس کاراکس" را در کن داشته می‌گوید: "در طول چند سال گذشته، فرمان‌بردای زنان در انظار عموم به شکل فزاینده‌ای غیرقابل‌قبول شده است؛ همیشه همین‌گونه بوده، اما امروز بیشتر از آن می‌گوییم، مشخصاً از زمان آغاز جنبش "من هم". به زنان اجازه داده آزادانه حرف بزنند، یک انقلاب واقعی است، به‌شدت سخت است و من خوشحالم که تجربه‌ای می‌کنم."

کوتیار اضافه می‌کند: "ما به عنوان زن امروز می‌دانیم که می‌توانیم از حمایت زنان و مردان جامعه برخوردار باشیم و این اتفاق بسیار مهمی است. نتیجه این شده که زنان بیشتری وجود دارند، نقش‌های بیشتری به زنان می‌رسد و هرچه بیشتر در موردشان حرف بزنیم، بیشتر نگاه ما به آن‌ها را تغییر می‌دهد." کوتیار می‌گوید امروز "مسائلی وجود دارند که دیگر تحمل نخواهند شد. ما نمی‌پذیرفتیم، اما بخش عظیمی از جامعه زیر بار می‌رفتند."

به گزارش 30نما، او در ادامه تأکید می‌کند که یک "زندگی نرمال" دارد و از اشتیاق خود برای بایز در نقش شخصیت‌هایی که با خودش متفاوتند می‌گوید: "هرچه شخصیت نسبت به من متفاوت باشد بیشتر از بازی در آن نقش لذت می‌برم."

کوتیار که سابقه همکاری با کارگردانانی چون "رابرت زمکیس"، "مایکل مان"، "کریستفر نولان" و "استیون سودربرگ" را دارد می‌گوید: "من از نسلی هستم که با دیدن فیلم‌های آمریکایی بزرگ شدند […] اگرچه حتی تصور نمی‌کردم که خارج از کشورم بازیگری کنم، سینمای آمریکا بخشی از فرهنگ ما بود. در آمریکا و به شکل گسترده‌تر در دنیای انگلیسی-زبانان فیلمسازان زیادی وجود دارند که تحسین‌شان می‌کنم و اسکار سبب شد که به این افراد دسترسی داشته باشم."

 

 

جشنواره فیلم سن سباستین ماریون کوتیار سن سباستین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین