کد خبر: 61241 A

پنج گزینه برای رئیس بعدی صدا و سیما

پنج گزینه برای رئیس بعدی صدا و سیما

خیلی‌ها تصور می‌کردند که علی عسگری حکم ریاست رسانه ملی را برای 5سال دوم خواهد گرفت و در زمره مدیران 10ساله سازمان قرار می‌گیرد، اما ماموریت وی در سازمان برای 5سال تمام می‌شود.

ایران آرت: فهیمه پناه‌آذر در همشهری نوشت: هنوز یک هفته تمام نشده که عبدالعلی علی عسگری، حکم سعید اوحدی را به‌عنوان مشاور خود در ریاست سازمان صادر کرده است، اما به ‌نظر می‌رسد این حکم، آخرین حکم وی در روزهای پایانی شهریور باشد. با اینکه خیلی‌ها تصور می‌کردند که علی عسگری حکم ریاست رسانه ملی را برای 5سال دوم خواهد گرفت و در زمره مدیران 10ساله سازمان قرار می‌گیرد، اما ماموریت وی در سازمان برای 5سال تمام می‌شود.

علی عسگری به‌عنوان هفتمین رئیس صدا و سیما بعد از مدیریت کوتاه‌مدت سرافراز، سکان رسانه ملی را در دست گرفت. رشته تحصیلی وی به‌عنوان مهندس برق با سمتی که برعهده داشت، محل سؤال برای خیلی‌ها بود، اما علی عسگری بیگانه با سازمان نبود و از سوابق وی می‌توان به معاونت توسعه و فناوری رسانه در سازمان صدا و سیما برای 10سال اشاره کرد. با پایان ماموریت 5ساله علی عسگری، گزینه‌هایی نیز اعلام می‌شود که البته این گزینه‌ها بیشتر گمانه زنی است که از داخل سازمان و یا رسانه‌ها گفته می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که علی‌عسگری قرار است جای خود را به یکی از معاونانش بدهد. یکی از اسم‌هایی که این روزها بر سر زبان‌ها افتاده، پیمان جبلی است. جبلی از مدیران اسبق سازمان و از مدیران سرافراز بوده که در دوره کنونی معاونت برون مرزی سازمان را برعهده دارد.

البته پیش از این نیز نام علی دارابی به‌عنوان ریاست سازمان شنیده می‌شد؛ هر چند دارابی بعد از رفتن ضرغامی و سرافراز نیز نامش در گمانه زنی‌ها بود و حالا با رفتن مدیران سازمان نامش شنیده می شد، اما عزت‌الله ضرغامی، حکم دارابی را به‌عنوان قائم‌مقام در سازمان میراث فرهنگی زد. دارابی در صدا و سیمایی که ضرغامی ریاست آن را به‌ عهده داشت نیز قائم‌مقام و معاون سیما بود. به جز علی دارابی، نام صفار هرندی نیز برای ریاست سازمان شنیده شد و البته نام شاه‌آبادی که نسبت خویشاوندی با علی عسگری داشته و حالا معاون سیمای سازمان است هم جزو گزینه‌ها بود. هم‌اکنون درون سازمان 3گزینه مطرح است. به جز پیمان جبلی نام افرادی چون شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما و مصطفی محمدی یکی از مدیران جوان سازمان هم شنیده می‌شود. اما به‌گفته کارکنان سازمان بیشتر گمانه‌ها روی پیمان جبلی است و به‌نظر جدی‌ترین گزینه به‌حساب می‌آید. گفته می‌شود تا پایان هفته حکم هشتمین رئیس رسانه ملی صادر می‌شود.

 

صدا و سیما ضرغامی علی عسگری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین