کد خبر: 61484 A

ببینید: از اصغر فرهادی و سارینا تا لیدی گاگا در افتتاحیه موزه اسکار

ببینید: از اصغر فرهادی و سارینا تا لیدی گاگا در افتتاحیه موزه اسکار

درهای موزه اسکار پس از 9 سال انتظار، پنجشنبه گذشته به روی مردم باز شد. اصغر فرهادی و دخترش، نیکول کیدمن، لیدی گاگا و تام هنکس در مراسم افتتاح این موزه حضور داشتند.

ایران آرت: موزه آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) ۹سال پس از اعلام پروژه، 4سال پس از نخستین ضرب‌الاجل اعلام شده و با گذشت 5ماه از آخرین تاریخ برنامه‌ریزی شده برای افتتاح، سرانجام از روز ۳۰سپتامبر(۸مهر) درهای خود را به روی عموم باز کرد.

در مراسم افتتاح موزه اسکار ستاره‌های‌سینما، کارگردانان و بازیگران حضور داشتند. از سینمای ایران اصغر فرهادی برنده 2جایزه اسکار به همراه دخترش سارینا فرهادی از مهمانان این مراسم بودند.

اولین چیزی که به محض ورود به موزه اسکار توجه بازدیدکنندگان را به‌خود جلب خواهد کرد، بروس است؛ کوسه‌ای ۵۴۸کیلوگرمی و 7.6متری از فیلم آرواره‌ها که ۴۶سال پیش ساخته شد. بروس از نوامبر گذشته(آبان - آذر۹۹) به خیال اینکه موزه اسکار در ‌ماه آوریل(فروردین - اردیبهشت۱۴۰۰) افتتاح خواهد شد، بر فراز پله برقی اصلی موزه آویخته شد.

photo_۲۰۲۱-۱۰-۰۲_۱۲-۵۹-۲۸

در نمایشگاه ویژه مراسم افتتاحیه موزه اسکار از آثار هایائو میازاکی، انیماتور افسانه‌ای ژاپنی تجلیل خواهد شد و دیگر نمایشگاه‌ها به بررسی آثار کارگردانانی چون اسپایک لی و پدرو المودوار می‌پردازند.

برخی گالری‌های این موزه روی جوایز اسکار تمرکز دارند و تندیس‌ها و سخنرانی برندگان را در طول دهه‌های گذشته با پروژکتور روی دیوارهای گالری به نمایش می‌گذارند. در این موزه لباس‌های مخصوص فیلم‌هایی چون جادوگر شهر اُز (The Wizard of Oz) و جادوگر (The Wiz) ازجمله کفش‌های یاقوتی جودی گارلند نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. موزه اسکار همچنین به مناقشات مختلف ازجمله نبود تنوع نژادی در تاریخ سینما و جنبش می‌تو که موارد آزار جنسی را افشا کرد هم می‌پردازد.

photo_۲۰۲۱-۱۰-۰۲_۱۲-۵۹-۴۸ (2)

خبر راه‌اندازی و افتتاح موزه اسکار نخستین‌بار در سال۲۰۱۲ اعلام شد. قرار بود این موزه در سال۲۰۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان باشد اما ابتدا با چند تأخیر متداول برای پروژه‌ای در این ابعاد روبه‌رو شد و بعد به‌دلیل شیوع کرونا عملا از افتتاح بازماند.

photo_۲۰۲۱-۱۰-۰۲_۱۲-۵۹-۴۱

موزه اسکار که توسط رنزو پیانو، معمار برجسته ایتالیایی طراحی شده، یک فضای ۲۸هزار مترمربعی دارد که از 2ساختمان در مجاورت موزه هنر لس‌آنجلس کانتی تشکیل شده است، یکی جدید و دیگری قدیمی. ساختمان قدیمی با چند پل هوایی به ساختمان جدید متصل می‌شود که شامل یک سالن تئاتر یک‌هزارنفره در داخل گوی شیشه‌ای، فولادی و بتنی ظاهرا معلق است.

photo_۲۰۲۱-۱۰-۰۲_۱۲-۵۹-۴۴

photo_۲۰۲۱-۱۰-۰۲_۱۲-۵۹-۴۸

photo_۲۰۲۱-۱۰-۰۲_۱۲-۵۹-۳۸

 

اصغر فرهادی تام هنکس لیدی گاگا نیکول کیدمن سارینا فرهادی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین