کد خبر: 6208 A

محرمانه شهرزاد: خطر لورفتن داستان!/اتفاقات مهم شخصیت‌های اصلی در فصل دوم شهرزاد

محرمانه شهرزاد: خطر لورفتن داستان!/اتفاقات مهم شخصیت‌های اصلی در فصل دوم شهرزاد

ماجرای کاراکترهای اصلی به کجا می کشد و شخصیت های جدید چه نقشی در ماجراهای این فصل دارند؟

ایران آرتکمتر از بیست روز دیگر اولین قسمت فصل دوم شهرزاد به بازار می آید و دوباره ماجراهای فرهاد، قباد و شهرزاد، نقل محافل مردم می شود. از این دوشنبه تا دوشنبه بعدی حرف از این است که فرهاد چه کار می کند و ماجرای قباد چه می شود و … در این بین کلی شایعه هم از سرگذشت آدم های قصه بیرون می آید تا تنور سریال داغ تر بماند. همشهری جوان نیز بعضی اتفاقات فصل دوم را پیش‌بینی کرده که در ادامه اتفاقات مربوط به سه شخصیت اصلی داستان را می‌خوانیم؛

شهرزاد

غم و غصه ناتمام

شهرزاد نقطه مقابل دیوان سالارهاست؛ همانی که قرار بود دم و دستگاه دیوان سالار را به هم بریزد. شاید انتظارتان این است که اوضاع شهرزاد خوب شود و غم و غصه این دختر با مرگ بزرگ آقا به پایان برسد اما این اتفاق رخ نمی دهد چون یک دیوان سالار دیگر در قصه داریم. موضوع خوشی های یک قسمت و دو قسمت نیست که شهرزاد در همین فصل قبل هم چند قسمتی با نامزدش خوش بود و بعد سعی کرد همسر خوبی برای قباد باشد اما به هر دلیلی از هیچ کدام شان خیر ندید.

پس اگر شهرزاد عشق نافرجام با نامزدش را تجربه کرده و بی وفایی و بدعهدی از شوهرش دیده، در فصل دوم با همسر سابق مستبدش مواجه می شود که می خواهد او را با زور به زندگی برگرداند. یعنی اینجای قصه که خیلی برای شهرزاد خواستنی نیست اما او که از همسرش جدا شده و بیوه است،از سمت نامزدش هم ظاهرا خیری نمی بیند. فرهاد دیگر آن فرهاد عاشق پیشه و شاعر نیست. فرهاد یاغی که دست به تفنگ می برد حتما آن مردی نیست که شهرزاد بخواهد به زندگی راهش دهد. یک قدم عقب بگذارید و دوباره قصه را نگاه کنید؛ شهرزاد در قسمت اول با تمام مثبت اندیشی اش از همه بدی دید. حالا در فصل دوم هم به شکل دیگری قرار است همین قدر آزار ببیند.

قباد

از عرش تا فرش

فصل دوم که شروع بشود زمان اسب تازاندن های قباد است. پسری که همه کاره دم و دستگاه بزرگ آقا شده و همه چیز را به دست آورده. او می تواند شیرین را کنار بزند و با زور، دوباره شهرزاد را هم به دست بیاورد.

فصل دوم لابد با همان تصویر آخر فصل اول شروع می شود که قباد در حال سیگار کشیدن بود و از موضع قدرت حرف می زد. این که یکه تازی های قباد تا کجای قصه ادامه پیدا می کند و کارهایش را تا کدام قسمت پیش می برد، مشخص نیست. البته هنوز هم مشخص نیست که فصل دوم را دقیقا از کجا آغاز می کنند اما احتمالا در ابتدا با یک قباد قدرتمند میراث دار بزرگ آقا مواجه هستید و در ادامه شرایط خیلی هم به نفع قباد نخواهد بود.

این که او مدت ها زیر یوق شیرین و بزرگ آقا بود و البته این بار هم نمی تواند خیلی خوش باشد از قسمت های تراژیک در مورد قباد است. رعیت زاده ای که انگار دنیا هیچ جور با او نمی سازد. حدس و گمان هایی که در مورد قباد وجود دارد این است که شرایط قصه سبب می شود که با وجود دیکتاتوری هایش از یک جایی به بعد مخاطبان سریال با او همذات پنداری ویژه ای می کنند.

فرهاد

علیه مرغ آمین

شما با یک فرهاد دیگر مواجه هستید؛ فرهاد دست به اسلحه، طغیانگر و حتی … با فرهادی که شاید به اندازه قبل شاعر و عاشق نباشد و عصیان کند. یک عصیانگر که دیگر مظلومیت های گذشته را ندارد. در فصل اول فرهاد شاید مهم ترین نقش مرد در داستان عشقی سریال بود اما رفتارهایی داشت که کاراکترش را به عنوان یک مرد ایرانی آن سال ها باورناپذیر می کرد: پسری که عاشق و شاعر است اما همزمان مبارزه می کند، زندانی می شود و عشق اش را می دزدند اما سکوت می کند و خلاصه همیشه سعی می کند تابلوی کاملی از اخلاق باشد، همه محسنات را داشته باشد و دست آخر حقش را هم بخورند. این انتقاد از کاراکتر فرهاد را مصطفی زمانی در گفتگوی سال قبل همشهری جوان این طور پاسخ داد: «من هم نظرم این بود که فرهاد نباید این قدر کاراکتر سفیدی داشته باشد و باید خاکستری باشد.»

مصطفی زمانی که البته آن روزها بخش هایی از فیلمنامه فصل دوم را خوانده بود از حضور یک فرهاد جدید خبر می داد: «فرهادی که شما در فصل دوم می بینید یک چیز متفاوت با فصل اول است. او کلا شخصیتش متحول می شود و یک جورهایی دست به طغیان می زند و یک چیز دیگری می شود، منیعنی میزان تغییر و تحول شخصیتی او آنقدر زیاد است که حتی مخاطب یک جاهایی از او می ترسد.»

اولین تیزری را که از فصل دوم شهرزاد منتشر شد، یک بار دانلود کنید و ببینید، فرهاد در پلان هایی که از او می بینیم کاملا منطبق با تعریفی است که زمانی از او داده، اسلحه می کشد، گردنبند مرغ آمین را پاره می کند و …

 

مصطفی زمانی ترانه علیدوستی شهاب حسینی سریال شهرزاد شهرزاد2
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین