کد خبر: 62290 A

کریم امینی: چه کسانی تخریبچی‌های سینما بودند؟

کریم امینی: چه کسانی تخریبچی‌های سینما بودند؟

با تولید فیلم‌های جدید ترافیک اکران بیشتر می‌شود و در این میان فیلم‌های خوب می‌توانند موفق باشند و مردم را به سالن بکشانند.

ایران آرت: کریم امینی کارگردان «گربه سیاه» ضمن اشاره به موج جدید اکران عمومی فیلم‌های سینمایی ابراز امیدواری کرد که مردم هم برای تماشای فیلم‌ها به سالن‌های سینما بیایند.

به گزارش مهر، کریم امینی کارگردان فیلم سینمایی «گربه سیاه» که بنابر اعلام شورای صنفی نمایش از ۱۰ آذرماه روانه پرده سینماها می‌شود،  درباره تراکم فیلم‌های اکران نیمه دوم پاییز گفت: با توجه به اکران فیلم «قهرمان» شرایط تغییر کرده است. آقای فرهادی به نظرم تصمیم درستی برای اکران فیلم در این شرایط گرفت و اتفاق بزرگی را در سینما رقم زد. گویی کلیدی که گم شده بود، پیدا شد و قفل اکران در سینماها را باز کرد. فیلم‌ها در این شرایط باید اکران شوند چرا که فیلم‌های زیادی در نوبت اکران باقی مانده‌اند که طی ۲ سال تلنبار شده است.

وی ادامه داد: برخی فیلم‌ها سراغ اکران آنلاین رفتند که آن هم تجربه بدی نبود اما فیلم برای سالن سینما ساخته می‌شود و لذت اصلی آنچه برای مردم چه برای تهیه‌کننده، کارگردان و سایر عوامل این است که روی پرده دیده شود. زحمتی که عوامل می‌کشند برای دیده شدن فیلم در سالن سینماست.

این کارگردان با اشاره به اینکه ترافیک اکران در آینده بیشتر هم خواهد شد گفت: با تولید فیلم‌های جدید ترافیک اکران بیشتر می‌شود و در این میان فیلم‌های خوب می‌توانند موفق باشند و مردم را به سالن بکشانند. هر فیلمی قصه داشته باشد و عموم مردم را بتواند به سالن بکشاند، قطعاً اتفاقات خوبی را هم رقم خواهد زد. در این میان گاهی هم باید فداکاری کرد. کمااینکه برخی صاحبان فیلم‌ها در همین دوران مانند تخریب‌چی عمل کردند. ابراهیم عامریان که در مقام تهیه‌کننده به اکران فیلم «دینامیت» رضایت داد، در واقع حکم همین تخریب‌چی را داشت که راه را برای دیگران باز کرد. اصغر فرهادی هم این مسیر را ادامه داد به رغم آنکه با توجه به فروش جهانی «قهرمان» احتمالاً نیازی هم به فروش داخلی نداشت.

این کارگردان سینما درباره فیلمسوزی در فصل پاییز افزود: واقعیت این است که کرونا همه معادلات را به هم ریخته است. با این حال معتقدم فیلم خوب، در هر شرایطی که اکران شود، دیده می‌شود. تا پیش از کرونا با توجه به شرایطی که بود همه دوست داشتند فیلم‌شان در بازه‌هایی مانند عید نوروز یا فصل تابستان اکران شود. در آن شرایط باب شده بود که فیلم‌های ضعیف‌تر در فصل پاییز اکران می‌شدند. کرونا اما همه این معادلات را به هم ریخت و دیگر نمی‌توان تشخیص داد کدام فصل برای اکران مناسب‌تر است. به تعبیری هر فصلی که شرایط برای اکران فیلم مساعد باشد می‌تواند فصل خوب اکران باشد.

وی تأکید کرد: امیدوارم مردم در این شرایط هوای سینما را داشته باشند و به تماشای فیلم‌ها بروند. واقعاً هم لذتی که در سینما وجود دارد در هیچ جای دیگر نیست. سریال‌های خانگی در نوع خودشان خوب هستند اما در همه دنیا لذت سینما از جنس دیگری است.

امینی درباره پیش‌بینی‌اش از وضعیت اکران «گربه سیاه» هم گفت: این فیلم با سرمایه شخصی بهرام رادان و یکی از دوستان بنده ساخته شده است. واقعاً هم بهرام رادان برای اکران این فیلم تردیدهایی داشت و زمانی که دل به دریا زد و رضایت داد، تحسینش کردم. بازگشت مالی برای این فیلم بسیار حائز اهمیت است اما واقعاً نمی‌شد پیش‌بینی کرد که وضعیت در آینده چگونه خواهد بود.

وی افزود: «گربه سیاه» حتماً مخاطبان خودش را در اکران خواهد داشت. به‌ویژه که در قیاس با فیلم‌هایی که در این فصل اکران می‌شوند، فیلم جوانی محسوب می‌شود و مخاطبان هدفش طیف ۱۵ تا ۱۷ ساله‌ها هستند. فیلم اساساً درباره تین‌ایجرهاست و می‌تواند مخاطب داشته باشد.

امینی در پایان درباره همکاری بهرام رادان در فیلم «گربه سیاه» هم گفت: همکاری خیلی خوبی داشتیم. بهرام رادان غیر از تجربه‌هایی که در مقام بازیگر در دوران دستیار کارگردانی با او داشته‌ام، در زمینه تهیه‌کنندگی هم عالی و کاربلد است. در این پروژه نه فقط من که همه گروه از همکاری لذت بردند. همه چیز هم سر جای خود بود. سینما به چنین تهیه‌کنندگانی احتیاج دارد که مو را از ماست می‌کشند و حواس‌شان به همه چیز هست.

 

اصغر فرهادی کریم امینی گربه سیاه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین